Bieden als je dit saldo hebt!

Timvz

New member
Hallo,

Is het misschien mogelijk dat je pas een bod kan uitbrengen op het moment dat je dit saldo ook pas egt hebt! Nu krijg je vaak dat mensen bieden zonder dit saldo egt te bevatten.

Tim
 

Yorrick

Active member
Als leden in een veiling bieden zijn ze verplicht het product te kopen (dan moet de veiling wel afgelopen zijn) tegen het bedrag dat ze hebben geboden.
Indien ze dit niet doen kun je ze reporten
smile.gif
Ook als iemand biedt zonder de intentie om werkelijk iets te kopen, mag je hem of haar aangeven. Echter is het laatste wat lastiger om te onderzoeken indien het probleem zich in één topic afspeelt.

Een lid zonder saldo kan later wanneer hij/zij de veiling heeft gewonnen zijn of haar saldo opwaarderen. Doet hij/zij dit niet, kan het lid dus aangegeven worden.
Ik stem dus tegen deze suggestie.
 

Timvz

New member
Ik snap wat je bedoelt.
Echter lijkt me dit tog slim op toe te passen.
Dit omdat het reports die leden insturen ook weer verwerkt moeten worden door een van de moderators. Verder is het niet leuk als iemand wint met een buynow/hoogste bod en vervolgens kan die gene niet betalen. Nu zal je daarna weer opnieuw moeten zoeken naar iemand die dit wel wil/kan betalen. Je voorkomt er dus een hoop gedoe mee..

Wanneer een lid niet wilt betalen maar tijdens het uitbrengen van een bod dit saldo wel heeft zou je dit lid altijd nog kunnen reporten. Dit scheelt wel een hoop...
 

Yorrick

Active member
Maar stel je hebt een koper die het saldo niet heeft maar toch ontzettend geïnteresseerd is in jouw product? Dan loop jij dus weer iemand mis die misschien wel de buy-now had kunnen bieden!

In de praktijk komt het weinig voor dat iemand niet betaald, mocht dit wel zo zijn kun je het altijd aangeven, dit lijkt me echt helemaal geen probleem hoor, ook voor de moderators niet.
smile.gif


Aan de ene kant snap ik je wel, maar het is mij ook nog nooit overkomen. Jou wel?
 

Timvz

New member
Ja een aantal keer vandaar mijn voorstel
wink.gif

Misschien zou er dan een tussen optie zijn?
Bijvoorbeeld een bod uit brengen onder voorbehoud of iets dergelijks..
Zou weet de aanbieder ook waar hij aan toe is?
 
G

Guest

Guest
Hm nee. Ik bied wel eens zonder dat ik voldoende punten heb.

Stel je koopt punten bij One2xs. Als ik 25pt bied en ik win uiteindelijk niet, dan zit ik met 25pt die ik heb moeten kopen in mn maag omdat ik saldo nodig had. Als je vrij kunt bieden kun je de punten kopen op moment dat je zeker weet dat je ze nodig hebt
wink.gif
 

Jakkercol

New member
Mischien een Optie bij het topic starten erbij zetten dat spelers die dat saldo niet hebben gewoon kunnen bieden?
 

Videotube

New member
Jakkercol (link):
Mischien een Optie bij het topic starten erbij zetten dat spelers die dat saldo niet hebben gewoon kunnen bieden?


Dit lijkt me handiger, ik word ook gek als er iemand bied maar niet meer reageert/geen punten heeft + het is me een keer overkomen dat ik perongeluk 120 punten bood terwel ik niet eens wiest wat het was en de punten niet had, voor de laatste kun je een bevestigingsknopje maken ofzo.
 
Bovenaan