code-tag option:start lijn nummering

Rudie

New member
hi,

in dit topic is een code geplaatst, en die begint vanaf regel 280.
Als je daar nu code tags omheen zet begint de nummering logischerwijs bij 1.

In mijn voorbeeld is het nou niet zo ramp, maar stel je hebt een deel van je code die 50 regels lang is, wat allemaal relevante code bevat dan is het moeilijk om regel 168 (bijv.) te vinden als de code bij 120 begint.

Handig zou zijn is dat je dan

[code start=120]<% code %>[/code]

kan gebruiken, en de telling (vaak gebruikt als $i) op 120 wordt gezet.



Rudie
 

Rudie

New member
Je begrijpt mijn idee niet he?
smile.gif


Even voorbeeld in het klein:

Mijn hele bestand:

Codeblok:



1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

[COLOR= #0000BB]<%[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]2[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]3[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]4[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]5[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]6[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]7[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]8[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]9[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]10[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]11[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]12[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]13[/COLOR]
%>






Stel je hebt een vraag / probleem van regel 6 t/m 11 dan geef je alleen dat stuk om dat dat relevant is



Codeblok:



1
2
3
4
5
6
7
8

[COLOR= #0000BB]<%[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]6[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]7[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]8[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]9[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]10[/COLOR]
regel [COLOR= #0000BB]11[/COLOR]
%>






Alleen nu zie je dat regel 6 in bovenstaande blok aangeduid is als regel nummer 2.

Als jij dan zegt dat je een error op lijn 8 hebt, is dat in dit voorbeeld dus regel 4.. Op grotere schaal kan dat erg vervelend zijn, en moet je de topicstarter gaan vragen welke regel er bij die error hoort.
 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
Ja en dan laat je alleen dat stukje zien en als de fout al eerder is gemaakt zien we het niet, dan wel met een functie dat je de hele code kan zien.
 

Antonn

New member
Codeblok:



1
2
3
4
5
6
7

Heel lange code

[highlight]
Belangrijke code
[/highlight]

Meer on-interessante codes




 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
Dan krijg je weer dat hele gedoe met een ubb code in een
Code:
 tag
 

Rudie

New member
Jellesch (link):
Ja en dan laat je alleen dat stukje zien en als de fout al eerder is gemaakt zien we het niet, dan wel met een functie dat je de hele code kan zien.


Vanwaar die negativiteit? Je kan beter enkel relevante code plaatsen.
Dan ben je sneller geholpen dan dat iedereen eerst jouw hele code moet doorlezen en dan moet gaan snappen hoe alles in elkaar steekt, iedereen heeft zijn / haar eigen code-stylen, dus dan duurt het veel langer voordat je geholpen bent.
Daarnaast is het echt heel weinig werk om dit te maken, een extra option binnen een tag en als die variabele geset is dan die optel variabele die sowieso al gedefinieerd moet zijn die waarde
smile.gif
 

Rogier

New member
@Jellesch: persoonlijk vind ik het altijd vervelend als mensen zonder technische kennis van het systeem gaan verkondigen dat het een gedoe is.

Of het een goed idee is weet ik zo net nog niet. Ja het is leuk, maar hoeveel mensen gaan er gebruik van maken?


Het inbouwen lijkt me niet eens zon groot probleem in dit geval, maar ik weet niet hoe de UBB nu werkt en ik weet wel dat het niet altijd leuk is om dingen aan een ubb aan te passen.
 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
Rogier (link):
@Jellesch: persoonlijk vind ik het altijd vervelend als mensen zonder technische kennis van het systeem gaan verkondigen dat het een gedoe is.

Of het een goed idee is weet ik zo net nog niet. Ja het is leuk, maar hoeveel mensen gaan er gebruik van maken?


Het inbouwen lijkt me niet eens zon groot probleem in dit geval, maar ik weet niet hoe de UBB nu werkt en ik weet wel dat het niet altijd leuk is om dingen aan een ubb aan te passen.


Nu worden bijvoorbeeld ubb tages niet meegenomen:

Codeblok:



1

frf





Dan zal Lennard een uitzondering voor die ubb code moeten maken etc, lijkt me best veel werk.
 

Rudie

New member
Jellesch (link):

Rogier (link):
@Jellesch: persoonlijk vind ik het altijd vervelend als mensen zonder technische kennis van het systeem gaan verkondigen dat het een gedoe is.

Of het een goed idee is weet ik zo net nog niet. Ja het is leuk, maar hoeveel mensen gaan er gebruik van maken?


Het inbouwen lijkt me niet eens zon groot probleem in dit geval, maar ik weet niet hoe de UBB nu werkt en ik weet wel dat het niet altijd leuk is om dingen aan een ubb aan te passen.


Nu worden bijvoorbeeld ubb tages niet meegenomen:

Codeblok:



1

frf





Dan zal Lennard een uitzondering voor die ubb code moeten maken etc, lijkt me best veel werk.



Maar code tags gaan hier ook door die ignore tag heen neem ik aan?
Als je daar een uitzondering op gaat maken gaat het echt heel kut werken als jij hier een stuk code plaatst met ubb tags in die code. Daarnaast snap ik uberhaupt niet waarom je dit wilt.

Rogier,
lang niet iedereen zal er gebruik van maken, maar ik denk wel dat het handig kan zijn.
En zolang het er niet is, kan ook niemand het gebruiken.
 

Lennard

Active member
Jellesch (link):

Rogier (link):
@Jellesch: persoonlijk vind ik het altijd vervelend als mensen zonder technische kennis van het systeem gaan verkondigen dat het een gedoe is.

Of het een goed idee is weet ik zo net nog niet. Ja het is leuk, maar hoeveel mensen gaan er gebruik van maken?


Het inbouwen lijkt me niet eens zon groot probleem in dit geval, maar ik weet niet hoe de UBB nu werkt en ik weet wel dat het niet altijd leuk is om dingen aan een ubb aan te passen.


Nu worden bijvoorbeeld ubb tages niet meegenomen:

Codeblok:



1

frf





Dan zal Lennard een uitzondering voor die ubb code moeten maken etc, lijkt me best veel werk.

Wát?
Het kan gewoon als argument van de code-tag.

Maar zo:

Codeblok:



18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

[COLOR= #0000BB]<?php[/COLOR]
if [COLOR= #007700]([/COLOR][COLOR= #0000BB]$argv[/COLOR][COLOR= #007700][[/COLOR][COLOR= #0000BB]1[/COLOR][COLOR= #007700]] ==[/COLOR] [COLOR= #DD0000]run[/COLOR][COLOR= #007700]) {[/COLOR]
win32_start_service_ctrl_dispatcher[COLOR= #007700]([/COLOR][COLOR= #DD0000]dummyphp[/COLOR][COLOR= #007700]);[/COLOR]

while [COLOR= #007700]([/COLOR]WIN32_SERVICE_CONTROL_STOP [COLOR= #007700]!=[/COLOR] win32_get_last_control_message[COLOR= #007700]()) {[/COLOR]
[COLOR= #FF8000]# do your work here.
# try not to take up more than 30 seconds before going around the loop
# again[/COLOR]
[COLOR= #007700]}
}[/COLOR]
?>






met s=cijfertje
Het zat er al in, maar ik zet hem wel standaard neer als je op Code drukt links in het invoerding.
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Lennard (link):

August (link):

Codeblok (voorbeeld.php):



1
2
3


hoi
hoi
hoi






Thanks, en gefixt.
emo.gif




+1
emo.gif
 

Lennard

Active member
Thom (link):

Codeblok (voorbeeld.php):



4
5
6
7


wat
een
opties
opeens






hoe werkt dat highlight?
cry.gif
sadley.gif


highlight aan:

Codeblok (voorbeeld.php):



4
5
6

[COLOR= #0000BB]<?php[/COLOR]
echo [COLOR= #DD0000]hey Thom[/COLOR][COLOR= #007700];[/COLOR]
?>






highlight uit:

Codeblok (voorbeeld.php):



4
5
6

<?php
echo hey Thom;
?>






shiny.gif



dont ask
sadley.gif
 
Bovenaan