Desktop notificaties bij PBs

Wiitse

New member
Ik kan me nog herinneren van vroeger toen ik op one2xs kwam dat je zon grote melding in beeld kreeg waardoor alle zicht weg is als je een PB kreeg. Dat is later weg gehaald (geen idee wanneer, want ik ben een tijd inactief geweest), maar je krijgt nu nog wel bijvoorbeeld (1) in de page title. Ik ben een voorstander van het idee om die notificatie weer een soort van terug te brengen. Namelijk in een desktop notificatie die door je browser word geregeld. Dit werkt niet in alle browsers, maar iets is beter dan niets zeg ik dan maar.

Voor de mensen die niet weten wat dit precies inhoud: Klik
 
G

Guest

Guest
Leuk, maar alleen Chrome en FF gebruiken dit?
Ik gebruik Safari
sadley.gif
 
G

Guest

Guest
Zoiets ja, alleen dan onderaan je scherm (Of ergens anders als je dat kan instellen)
eBuddy heeft dat ook..
 

Wiitse

New member
En ik heb bij mezelf (onofficieel) ingesteld dat de desktop notificaties van Google Chrome gewoon worden weergegeven als normale desktop notificaties van Ubuntu 12.04 LTS. Ubuntu heeft namelijk desktop notificaties ingebouwd in het systeem, dus dan is One2xs gewoon een beetje ingebouwd in Ubuntu.
yummie.gif


Maar dit is een ander verhaal en heeft verder geen invloed bij het bepalen of de suggestie doorgevoerd word.

PS Misschien ook handig om erbij te doen dat je een melding krijgt als er een nieuwe post in een topic word geplaatst die in je watchlist staat, maar dat zien we dan wel weer.


toevoeging op 19 juni 2012, 19:27:51:

Xjessex (link):
Leuk, maar alleen Chrome en FF gebruiken dit?
Ik gebruik Safari
sadley.gif


Safari kan dit volgens mij ook hoor. Het is namelijk een functie die in Webkit zit, en Safari gebruikt ook Webkit. (Correct me if Im wrong)

// Sterker nog: Webkit is van Apple en oorspronkelijk gemaakt voor Safari.

// En dat bericht waar ik naar linkte is meer dan 2 jaar oud. Misschien werkt het nu zelfs al met alle grote browsers. Ik zou eens kijken.

// Volgens mij is dit gelul grotendeels onzin.
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Je hebt van die windows-balonnetjes (ja geen ubuntu
sadley.gif
), ik wil dat eigenlijk gaan inbouwen, dus dat je daar een melding krijgt als je een PM ofzo hebt.

Ik heb dat al voor tickets draaien, en dat is echt bere-handig:

4ede74951704d-ticket.png
 

August

Test
Lennard (link):
Je hebt van die windows-balonnetjes (ja geen ubuntu
sadley.gif
), ik wil dat eigenlijk gaan inbouwen, dus dat je daar een melding krijgt als je een PM ofzo hebt.

Ik heb dat al voor tickets draaien, en dat is echt bere-handig:

Afbeelding


En wat als je nou als windows-hater zoals ik die ballonnetjes hebt uitgezet omdat ze je kloksnelheid ernstig vertragen
biggrin.gif
?
 

Wiitse

New member
Ik wil dit wel maken voor Ubuntu hoor. Ik weet ongeveer hoe Quickly werkt en ik kan een beetje Python, dus dat komt wel goed. Maar via browser komt ongeveer op hetzelfde neer, is multiplatform, makkelijker te maken, en veel makkelijker voor de gebruiker.

// @August; Windows-haters, zoals ik, gebruiken gewoon geen (/ zo weinig mogelijk) Windows.
yummie.gif

Maar Lennard wil vast weer niet dat iemand anders gaat helpen zoals we zo langzamerhand wel weten hier.
 
G

Guest

Guest
Wiitse (link):
En ik heb bij mezelf (onofficieel) ingesteld dat de desktop notificaties van Google Chrome gewoon worden weergegeven als normale desktop notificaties van Ubuntu 12.04 LTS. Ubuntu heeft namelijk desktop notificaties ingebouwd in het systeem, dus dan is One2xs gewoon een beetje ingebouwd in Ubuntu.
yummie.gif


Maar dit is een ander verhaal en heeft verder geen invloed bij het bepalen of de suggestie doorgevoerd word.

PS Misschien ook handig om erbij te doen dat je een melding krijgt als er een nieuwe post in een topic word geplaatst die in je watchlist staat, maar dat zien we dan wel weer.


toevoeging op 19 juni 2012, 19:27:51:

Xjessex (link):
Leuk, maar alleen Chrome en FF gebruiken dit?
Ik gebruik Safari
sadley.gif


Safari kan dit volgens mij ook hoor. Het is namelijk een functie die in Webkit zit, en Safari gebruikt ook Webkit. (Correct me if Im wrong)

// Sterker nog: Webkit is van Apple en oorspronkelijk gemaakt voor Safari.

// En dat bericht waar ik naar linkte is meer dan 2 jaar oud. Misschien werkt het nu zelfs al met alle grote browsers. Ik zou eens kijken.

// Volgens mij is dit gelul grotendeels onzin.
yummie.gif




Die link die jij gaf werkt niet bij Safari..
 

Antonn

New member
Lennard (link):
Je hebt van die windows-balonnetjes (ja geen ubuntu
sadley.gif
), ik wil dat eigenlijk gaan inbouwen, dus dat je daar een melding krijgt als je een PM ofzo hebt.

Ik heb dat al voor tickets draaien, en dat is echt bere-handig:

Afbeelding


Dat heb ik altijd al gewild. Een one2xs programma/app die meldingen geeft bij berichten. Niet meer niet minder.
 

Lennard

Active member
Wiitse (link):
Maar Lennard wil vast weer niet dat iemand anders gaat helpen zoals we zo langzamerhand wel weten hier.
alsof het voor de leden zo relaxt is dat er allemaal programmas van anderen komen waar je op moet inloggen
emo.gif


misschien dat ik er een api van maak zodat de leden/jullie zelf apps kunnen maken in de vorm die je zelf wil; voor chrome, voor ubuntu, voor windows, whatever; met kleine balonnetjes, met grote rode koeieletters, enzovoorts.
 

Wiitse

New member
Het is erg logisch ja, maar ik wilde dat gewoon even zeggen. En een api zou wel perfect zijn!
 

Antonn

New member
Dat heb ik overlaatst voorgesteld met deze bedoeling eigenlijk. Afgekeurt
nooo.gif
.

En nu snappen julle het opeens
redface.gif
sadley.gif
 

Ewan

New member
Antonn (link):
Dat heb ik overlaatst voorgesteld met deze bedoeling eigenlijk. Afgekeurt
nooo.gif
.

En nu snappen julle het opeens
redface.gif
sadley.gif



Jij legt het altijd zo onduidelijk uit
emo.gif
 

August

Test
Lennard (link):

Wiitse (link):
Maar Lennard wil vast weer niet dat iemand anders gaat helpen zoals we zo langzamerhand wel weten hier.
alsof het voor de leden zo relaxt is dat er allemaal programmas van anderen komen waar je op moet inloggen
emo.gif


misschien dat ik er een api van maak zodat de leden/jullie zelf apps kunnen maken in de vorm die je zelf wil; voor chrome, voor ubuntu, voor windows, whatever; met kleine balonnetjes, met grote rode koeieletters, enzovoorts.



Dan moet je wel een pagina maken met de downloadbare opties, anders moet je gaan zoeken en dan vind je er een en dan heeft die weer een virus of doet hij het niet..
emo.gif
 

Freestyle

New member
August (link):

Lennard (link):

Wiitse (link):
Maar Lennard wil vast weer niet dat iemand anders gaat helpen zoals we zo langzamerhand wel weten hier.
alsof het voor de leden zo relaxt is dat er allemaal programmas van anderen komen waar je op moet inloggen
emo.gif


misschien dat ik er een api van maak zodat de leden/jullie zelf apps kunnen maken in de vorm die je zelf wil; voor chrome, voor ubuntu, voor windows, whatever; met kleine balonnetjes, met grote rode koeieletters, enzovoorts.



Dan moet je wel een pagina maken met de downloadbare opties, anders moet je gaan zoeken en dan vind je er een en dan heeft die weer een virus of doet hij het niet..
emo.gif




Indd
smile.gif

En als wiitse er dan een voor ubuntu maakt, en lennard (of iemand van het support) keurt hem goed. Dat die daar dan ook op komt. En dan via de server van one2xs
smile.gif
 
A

Antonn

Guest
Lennard (link):
Je hebt van die windows-balonnetjes (ja geen ubuntu
sadley.gif
), ik wil dat eigenlijk gaan inbouwen, dus dat je daar een melding krijgt als je een PM ofzo hebt.

Ik heb dat al voor tickets draaien, en dat is echt bere-handig:

4ede74951704d-ticket.png



Henk: "Laatst gezien op 13 februari 2009, 17:05"
sadley.gif
 
Bovenaan