Directadmin over subdomeinen

Mextijs

New member
Als je een hosting bestelt hier op o2x, krijg je toch:
Een www.sitenaam.one2xs.com INCLUSIEF DirectAdmin?

Waarom wil ik dit weten?
Een ander hostingbedrijf beweerde dat dit niet kan: Subdomein + directadmin, terwijl dat hier dacht ik wel gebeurt?

MVG
Tijs
 

Lennard

Active member
Jep, je krijgt een subdomein (sitenaam.s2.one2xs.com) + DirectAdmin.
smile.gif
 

Gerritzwn

New member
Mextijs (link):
Als je een hosting bestelt hier op o2x, krijg je toch:
Een www.sitenaam.one2xs.com INCLUSIEF DirectAdmin?

Waarom wil ik dit weten?
Een ander hostingbedrijf beweerde dat dit niet kan: Subdomein + directadmin, terwijl dat hier dacht ik wel gebeurt?

MVG
Tijs


Kan gewoon hoor. Als One2Xs gewoon een subdomein.domeinnaam.ext toevoegt als domeinnaam in DirectAdmin dan is alles mogelijk. Technische details geven heeft geen zin dus bespaar ik één ieder maar zelf doe ik het ook met sommige (sub-)domeinnamen.
 

Tgrm

New member
Mextijs (link):
Bedankt, kijken hoe ze nu reageren, ze doen namelijk alsof het met geen mogelijkheid kan..


Tuurlijk kan dat. Er zijn genoeg websites die mobile.blabla.nl hebben, waar willen ze anders de info vandaan halen? xD
 

Gerritzwn

New member
Mextijs (link):
Bedankt, kijken hoe ze nu reageren, ze doen namelijk alsof het met geen mogelijkheid kan..


Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het webhosting bedrijf dit niet wenst omdat ze een domeinnaam bij de webhosting willen verkopen. Tevens kan een webhoster de eis stellen dat het een domeinnaam dient te zijn. De keus ligt dus bij de webhost hoe deze DirectAdmin gebruiken.

Mocht je er reeds een domein en hosting hebben lopen, dan kan ik mij voorstellen dat ze een extra bedrag in rekening brengen wanneer je ook aparte hosting voor een subdomein wilt afnemen.
 

Lennard

Active member
Gerritzwn (link):
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het webhosting bedrijf dit niet wenst omdat ze een domeinnaam bij de webhosting willen verkopen. Tevens kan een webhoster de eis stellen dat het een domeinnaam dient te zijn. De keus ligt dus bij de webhost hoe deze DirectAdmin gebruiken.
Dan moeten ze gewoon zeggen "het kan wel, maar we staan het niet toe", daar bereik je een stuk meer mee
pompom.gif
 

Mextijs

New member
Nouja, het ZAT in het pakket dat ik kocht..
Nu zeggen ze: "Normaal kan dit niet, die site heeft die DiractAdmin waarschijnlijk zo omgebouwd dat het wél kan.".

Ik snap der allemaal niks meer van zo, eerst zit het in je pakket, dan kan het weer niet, dan is het weer omgebouwd..
 

Gerritzwn

New member
Mextijs (link):
Nouja, het ZAT in het pakket dat ik kocht..
Nu zeggen ze: "Normaal kan dit niet, die site heeft die DiractAdmin waarschijnlijk zo omgebouwd dat het wél kan.".

Ik snap der allemaal niks meer van zo, eerst zit het in je pakket, dan kan het weer niet, dan is het weer omgebouwd..


Subdomeinen zitten in je pakket, dat klopt. Maar alvorens je deze kunt gebruiken moet het domeinnaam volledig in DA worden geplaatst; tenminste, dat is de standaard werkwijze.

Als je een domeinnaam elders hebt, en alleen een subdomein wilt hosten bij die partij, zul JIJ het subdomein (bij de hoofdpartij) met minimaal 1 NS (= nameserver) moeten meegeven aan de andere partij welke de nameserver + subdomein draait. Het is vrij complex dat duidelijk uit te leggen zonder teveel in te gaan op de techniek van DA, nameservers etc. etc.

Wat die partij zegt (waarmee jij aan het discussiëren bent) klopt dus helemaal niet. Aangezien ook ik gewoon in mijn hoofd account van DA een subdomein eigen nameservers heb gegeven en deze elders gehost wordt.
 
Bovenaan