Eigen post bewerken

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 19604
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 19604

Guest
Waarom is het niet mogelijk om je eigen posts te bewerken?

Verwijderen snap ik nog. Maar bewerken lijkt mij wel handig.

 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Bewerken kon maar binnen de eerste 5 minuten, maar als het goed is zou dat al aangepast moeten zijn?

 
V

Verwijderd lid 324235

Guest
Hi Als het goed is moet je gewoon ongelimiteerd kunnen bewerken. Dat is sinds vanochtend aangepast.

 
V

Verwijderd lid 19604

Guest
Hmm deze post kan ik wel aanpassen.

Maar mijn oudere posts niet. Maar die hebben ook een andere avatar for some reason.

Edit: Lol, waar komt de rest van die post ineens vandaan? 😂 

 
Laatst bewerkt:
V

Verwijderd lid 19604

Guest
Ik krijg trouwens geen notificatie als er op dit topic gereageerd isIk Hmm deze post kan ik wel aanpassen.

Maar mijn oudere posts niet. Maar die hebben ook een andere avatar for some reason.

 
V

Verwijderd lid 19604

Guest
Had het al doorgegeven, maar geen idee waarom mijn naam nu extra letters heeft.

Ik heb wachtwoord vergeten gedaan op mijn jessee account.

 

Lennard

Active member
Had het al doorgegeven, maar geen idee waarom mijn naam nu extra letters heeft.
Ja dat zeg je elke keer, maar je hebt gewoon het verkeerde account gepakt. Het account Jesseeee bestond al op de oude site, sinds 19 december 2016. Je naam heeft geen extra letters gekregen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
V

Verwijderd lid 19604

Guest
Hoe kan ik nu inloggen op mijn oude account dan?

Ik kan bij wachtwoord vergeten geen gebruikersnaam opgeven. En ik krijg geen mail als ik mijn email adres invoer.

 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Vraag me ook af waarom bij sommige mensen de hoofdletter bij de gebruikersnaam weg is.
Gewoon een importeerfoutje, of lennard zette de accounts in de database met kleine letter en gaf vervolgens in het script aan dat de eerste letter een hoofdletter moest zijn. Dan heb je dus bij het importeren dat alle hoofdletters weg zijn. Best logisch dus eigenlijk.

 
V

Verwijderd lid 324235

Guest
Als het goed is kunnen jullie nu gewoon de schermnamen aanpassen. Het is inderdaad altijd zo weggeschreven naar de database.

 

Lennard

Active member
Gewoon een importeerfoutje, of lennard zette de accounts in de database met kleine letter en gaf vervolgens in het script aan dat de eerste letter een hoofdletter moest zijn. Dan heb je dus bij het importeren dat alle hoofdletters weg zijn. Best logisch dus eigenlijk.
Dat klopt niet meer sinds v2. :+

Er waren twee kolommen in de tabel, eentje 'username' met de gebruikersnaam zoals je die zelf had ingevuld (voor users van v1 was dat gewoon hun username met een hoofdletter), en er was een username_plain met de platte versie van je username (dus 'LeNnArD' werd 'lennard') om op te letten dat er geen dubbele users kwamen.

 

Stef

stonks
Dat klopt niet meer sinds v2. :+

Er waren twee kolommen in de tabel, eentje 'username' met de gebruikersnaam zoals je die zelf had ingevuld (voor users van v1 was dat gewoon hun username met een hoofdletter), en er was een username_plain met de platte versie van je username (dus 'LeNnArD' werd 'lennard') om op te letten dat er geen dubbele users kwamen.
Maar SQL queries zijn toch sowieso case insensitive? 😅

 

Lennard

Active member
Maar SQL queries zijn toch sowieso case insensitive? 😅
Oja true. :') Nouja, het was ook voor het genereren van usernames bij bestelde webhosts, parsen en opbouwen van URL's, tags in de code voor automatisch updaten, enzovoorts. Dat leek me praktischer dan een omzetfunctie maken die elke keer dezelfde omzetting moest doen. Maar goed, kon ongetwijfeld ook praktischer. :p

 

Stef

stonks
Oja true. :') Nouja, het was ook voor het genereren van usernames bij bestelde webhosts, parsen en opbouwen van URL's, tags in de code voor automatisch updaten, enzovoorts. Dat leek me praktischer dan een omzetfunctie maken die elke keer dezelfde omzetting moest doen. Maar goed, kon ongetwijfeld ook praktischer. 😛
LOWER() 😎

 
Bovenaan