Fair Use Policy

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Hey,

Ik zag net bij de VPSen FUP staan, wat houd dit precies in? Ik snap dat je het alleen voor "normaal" gebruik mag geld, maar wat vinden jullie hier onder vallen? Wat is dan niet meer "normaal"?

Groet,
Wouter
 

Lennard

Active member
Dus als je non-stop torrents gaat downloaden met 100mbit dan steken we er een stokje voor, maar we doen niet snel moeilijk. Er is nog nooit een server uitgezet vanwege overlast op die manier.
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Okay, ik dacht misschien iets van Directadmin al je gebruikers heel veel dataverkeer toewijzen en die dat dan ook gebruiken hea.
emo.gif


Bedankt!
 

Lennard

Active member
Oh en zoals iemand net probeerde: een ddos met 1gbps valt dus niet onder fair use.


Lennard (link):
Er is nog nooit een server uitgezet vanwege overlast op die manier.
Nu dus wel.
biggrin.gif



Wouterr (link):
Okay, ik dacht misschien iets van Directadmin al je gebruikers heel veel dataverkeer toewijzen en die dat dan ook gebruiken hea.
emo.gif


Bedankt!
Als die er gewoon normaal mee omgaan dan is dat prima.
 

Lennard

Active member
5 minuten na mijn post begon iemand een ddos te starten.
"omdat ik in een topic had gelezen dat je dingen mocht uittesten"
 

Lennard

Active member
Rogier (link):
Kan je niet gewoon een ban geven omdat iemand een te laag iq heeft voor one2xs?
Dat zou erg handig zijn.
emo.gif


Maar de user in kwestie is al verbannen nu.
smile.gif
 

Liteonit

New member
Fair Use Policy is gewoon heel simpel.
Kort maar krachtig; gebruik je afgenomen service op de correcte manier - dan hoef je je nergens zorgen om te maken.

FUP is in het leven geroepen om abnormaal gebruik aan te pakken. Onder abnormaal vallen diverse zaken waaronder DDoS/floods maar ook het structureel overmatig gebruik van cpu/disk resources.
 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
20-30 GB dataverkeer per dag, is dat toegestaan?
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Jellesch (link):
20-30 GB dataverkeer per dag, is dat toegestaan?



Liteonit (link):
Fair Use Policy is gewoon heel simpel.
Kort maar krachtig; gebruik je afgenomen service op de correcte manier - dan hoef je je nergens zorgen om te maken.

FUP is in het leven geroepen om abnormaal gebruik aan te pakken. Onder abnormaal vallen diverse zaken waaronder DDoS/floods maar ook het structureel overmatig gebruik van cpu/disk resources.


Zolang je het gewoon normaal gebruikt.
emo.gif
 

Luukvdo

New member
Jellesch (link):
20-30 GB dataverkeer per dag, is dat toegestaan?

Dat is zon 350 kB per seconde als ik het goed heb uitgerekend en dat is prima
smile.gif
 
G

Guest

Guest
Het lijkt me eigenlijk dat ±75GB p/dag ook geen probleem zou zijn?
 

Lennard

Active member
Als er een grens was waarboven het dataverkeer niet meer acceptabel was dan hadden we dat er wel bij gezet in plaats van een FUP.
Als je 10 minuten lang 1gbps verstookt dan zit je aan de 75GB, en dat is natuurlijk veel problematischer dan wanneer je 24 uur lang 7mbps wegtrekt en ook aan de 75GB komt.
 
N

Nick

Guest
Ik neem ook aan dat jullie eerst contact zoeken met de persoon in kwestie om een oplossing te vinden voordat jullie gelijk de VPS afsluiten.
 

Luukvdo

New member
Dat ligt er aan, als er echt enorm veel data verstookt wordt en het blijft langer dan 10 minuten aanhouden dan kunnen we besluiten de VPS uit te zetten zonder te overleggen
 

Lennard

Active member
En als je moedwillig een DDoS afvuurt vanaf je VPS dan is het sowieso einde VPS, geen enkel excuus kan dat rechtvaardigen natuurlijk.
 
Bovenaan