Firewall MySQL server -> Webserver 2

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Hey,

Is het nog steeds zo dat je vanaf buiten de MySQL server niet in kan? (Ook niet als je hem in DirectAdmin hebt toegevoegd)
Dit was vroeger namelijk wel het geval, alleen ik zou er graag weer gebruik van willen maken. Daarom eerste deze vraag.

(Als je het niet snapt: lennard snapt het
clown.gif
)

Bedankt!
Wouter(r)
 

Sjoerd

Active member
Volgens mij is het nog steeds mogelijk een IP toegang te geven aan een MySQL Database in DirectAdmin. Ik gebruik deze methode ook nog steeds op een host op server 2.
 

Willem

Active member
Volgensmij op Server 3 niet. Ik had vroeger namelijk een minecraftserver die niet hier was gehost, en ik kon niet met mijn host hier connecten en toen was dat dus vanwege deze firewall.
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
MbO74y.png


Op webserver 2 werkt het niet. De gegevens zijn dubbelgecheckt en IP het domeinnaam.


toevoeging op 30 september 2012, 01:37:40:
Bump?
confused.gif
 

Lennard

Active member
Heb je het IP ook bij Access Hosts neergezet?
Zo ja dan kan het dus inderdaad niet, het staat dicht omwille van de veiligheid, en we kunnen het ook niet open zetten voor één gebruiker: dan moet het voor iedereen open.
 

Dylan

<script>
Lennard (link):
Heb je het IP ook bij Access Hosts neergezet?
Zo ja dan kan het dus inderdaad niet, het staat dicht omwille van de veiligheid, en we kunnen het ook niet open zetten voor één gebruiker: dan moet het voor iedereen open.


Waarom kan het dan niet voor iedereen open?
 

Lennard

Active member
Omdat we dan totaal geen controle meer hebben over wat mensen met hun database doen. We kunnen databases ook niet suspenden, dus eventueel misbruik kunnen we ook niet stoppen dan.
Als er nu iemand is die de database overbelast maakt dan kunnen we die host eenvoudig uitzetten en dan is de overlast weg; maar als we de databases openzetten dan zijn we die controle kwijt.
 
Bovenaan