Gamehosting?

Lennard

Active member
Hey,

Omdat we druk topics aan het maken zijn, hierbij nog maar eentje.
Onze hoster benaderde ons met de vraag of we wat zagen in het aanbieden van gamehosting.
Maarja, hoeveel wij er ook in zien, zonder jullie wordt het niks, dus we willen hierbij even peilen of er van jullie kant überhaupt interesse is voor gamehosting.
Zo ja, voor wat voor games?
Over de prijzen gaat het nu even niet, net zoals bij de VPS servers zullen die natuurlijk weer vertrouwd laag worden.
pompom.gif


Alvast dank voor de reacties,

namens Liteserver en de one2xs crew
 

Daoloth

New member
Kun je niet een game op een VPS server hosten?
heb er verder geen verstand van, of wat is het verschil?
 

Liteonit

New member
Marijnnn:
Kun je niet een game op een VPS server hosten?
heb er verder geen verstand van, of wat is het verschil?


De VPSen zijn daar niet voor geschikt. Een paar mini gameservertjes die totaal geen CPU vreten zal geen probleem zijn. Je bent overigens ook afhankelijk van de andere gebruikers, bij veel load zal er lag ontstaan.

Wil je echt gamehosting gaan doen op een VPS, dan zul je een dedicated CPU core moeten hebben.... wat het geheel een heeeeel stuk prijziger gaat maken
wink.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik zelf denk dat er eigenlijk misbruik van gemaakt gaat worden (denk aan habbo, runescape enz. private servers). Of zijn jullie van plan om spel-gebaseerde servers aan te bieden. Dus dat je uit een lijstje kan kiezen welke gameserver je wilt?

Opzich lijkt het mij wel een leuke toevoeging, maar ik weet niet of er zo veel mensen interesse erin hebben.
 

Liteonit

New member
Rik:
Ik zelf denk dat er eigenlijk misbruik van gemaakt gaat worden (denk aan habbo, runescape enz. private servers). Of zijn jullie van plan om spel-gebaseerde servers aan te bieden. Dus dat je uit een lijstje kan kiezen welke gameserver je wilt?

Opzich lijkt het mij wel een leuke toevoeging, maar ik weet niet of er zo veel mensen interesse erin hebben.


Het gaat inderdaad om een bepaald lijstje, bijvoorbeeld MTA, SAMP, CoD, CSS.
Gewoon echte game hosting zoals je dat ergens anders ook kunt krijgen
coool.gif
 

Lennard

Active member
Rik:
Dus dat je uit een lijstje kan kiezen welke gameserver je wilt?
Volgens mij is dat wel de bedoeling, anders wordt het niks idd.


Rik:
Opzich lijkt het mij wel een leuke toevoeging, maar ik weet niet of er zo veel mensen interesse erin hebben.
Daarom peilen we het ook.
biggrin.gif
yummie.gif


edit:
slome reactie van me, nvm
emo.gif
 

Boude

New member
Maar zn optie is toch altijd wel goed? Want je zult altijd wel een aantal mensen hebben die dat willen? Alleen dan zou ik het als ik jullie was in kleine posies doen.
 

Lennard

Active member
Boude:
Maar zn optie is toch altijd wel goed?
Ja, maar het moet wel rendabel zijn.
Er is een server die 24/7 moet aanstaan, wij moeten een bestelsysteem ombouwen, Liteserver moet support kunnen leveren, et cetera, en dat is niet rendabel voor 1 gameserver in de maand.
Plus dat we totaal nog geen idee hebben wat voor games jullie zouden willen ofzo, dus zonder dat valt er al weinig aan te bieden.
 

Boude

New member
Lennard:

Boude:
Maar zn optie is toch altijd wel goed?
Ja, maar het moet wel rendabel zijn.
Er is een server die 24/7 moet aanstaan, wij moeten een bestelsysteem ombouwen, Liteserver moet support kunnen leveren, et cetera, en dat is niet rendabel voor 1 gameserver in de maand.
Plus dat we totaal nog geen idee hebben wat voor games jullie zouden willen ofzo, dus zonder dat valt er al weinig aan te bieden.

O oke daar heb je ook wel weer gelijk in. Maarjha ik denk dat je tot morgen moet wachten tot dat er echt mensen serieus op gaan reageren.
 

Daf

New member
Ik denk zelf dat het niet echt rendabel zal zijn, volgens mij is er momenteel niet genoeg vraag naar.
Ik heb in ieder geval geen nood aan een game server en aan de vorige reacties te zien is er niet onmiddelijk zoveel intresse. Het kan natuurlijk wel een meerwaarde zijn voor one2xs maar dan is er denk ik meer intresse voor nodig.
 

Mikey

Member
gaat het ook werken met illegale kopieen? zoniet, denk ik dat er heel veel interesse wegvalt
yummie.gif
. ikzelf ben geen gamer, speel nooit games
yummie.gif
. ik heb dus uberhaupt geen interesse. en als ik het wel wil, host ik er zelf wel 1
yummie.gif
. server staat in mijn kamer
xd.png


maar mocht het toch doorgaan, heb ik wel een idee voor een online gameserver: Frogger
hypocrite.gif
 

Lars

New member
Is het mogelijk om er cracked servers voor bijvoorbeeld cod mee te draaien ?
Zoja misschien wel interesse.
 

Mikey

Member
Lars:
Is het mogelijk om er cracked servers voor bijvoorbeeld cod mee te draaien ?
Zoja misschien wel interesse.


dat bedoelde ik
yummie.gif
 

Krm

Active member
het zou wel handig zijn voor de overige leden maar zelf zou ik het niet gebruiken
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
ik denk dat o2xs daar weer bezekers mee trekt
pompom.gif
 
Bovenaan