Hoe beste domein en host bestellen?

Christum

Member
Ik wil graag weten hoe je het beste je domein en host kan bestellen

- Host en Domein samen
- Host als eerste en daarna het Domein
- Domein als eerste en daarna de Host

Ik weet dus niet wat ik het beste kan doen.
Alvast bedankt!
 

Vpsje

New member
Nouja kijk als je eerst een domein koopt heb je nog geen website, dus dat heeft geen zin.
Eerst dus een host, daarna een domein. Lijkt me wel zo logisch?
biggrin.gif
Of als je een gratis host gebruikt, dan zal ik eerder een domein aanschaffen.
 

Alemaalte

New member
Ik zou tot je een host neemt er een van 000webhost.com gebruiken ofzo. Daarbij kan je hier op het forum eens kijken dat gaat je minder kosten dan via de bestelpagina.
 

Christum

Member
nou bij 000webhost.com wil ik totaal geen website beginnen dit omdat hun nogal NIET zorgvuldig naar mijn mening met hun klanten omgaan verder heb ik nu een gratis website op 000a.biz alleen hun zijn zoveel bezig met de database en cpanel dat de helft niet werkt en ik ben op een rare manier hier gekomen en dit trekt me meer aan als die andere sites dusja.

Maar een domein en host samen kopen kan ik dat dan het beste doen?
Want de andere 2 opties hebben niet echt veel zin als ik een host en domein wil.
 

Ralphh

Active member
Je kan ook bijv: Een host op het forum kopen is goedkoper dan heb je nog punten over voor het domein.
 

Christum

Member
ja dat is idd goedkoper maar dan moet ik hem ook verlengen
confused.gif

Dus heb ik liever dat ze gelijk lopen, wat ik persoonlijk makkelijker vind dan bijvoorbeeld dit:
Domein geldig tot: 20-11-2011
Host geldig tot: 05-07-2011

ik heb liever dit:
Domein geldig tot: 20-11-2011
Host geldig tot: 20-11-2011

Als je me snapt.
 

Vpsje

New member
Mijn starters host kun je kopen voor 3 punten.
Dat is redelijk denk maar na. Hij is nog 11 maanden geldig. En normaal is hij 4 punten. Die 1 maand maakt eigelijk niet zo veel uit toch?
biggrin.gif


Als je die van mij wilt kopen, dan hoor ik dat graag!
Ik bespaar je dan 1 pt!

Greetz
 

Luukvdo

New member
Lasertools (link):
ja dat is idd goedkoper maar dan moet ik hem ook verlengen
confused.gif

Dus heb ik liever dat ze gelijk lopen, wat ik persoonlijk makkelijker vind dan bijvoorbeeld dit:
Domein geldig tot: 20-11-2011
Host geldig tot: 05-07-2011

ik heb liever dit:
Domein geldig tot: 20-11-2011
Host geldig tot: 20-11-2011

Als je me snapt.

Dan moet je tegelijkertijd nieuw kopen lijkt mij
 

Vpsje

New member
Dat is niet superhandig. Ik bied een host aan van 3 punten. Dan kan hij dat beter doen want die van mij is nog 11 maanden geldig. Nog een week meer zelfs.
 

Christum

Member
@ luukvdo, dan moet ik het idd tegeijk doen wat ik opzich wel handig vind omdat ik dan zeker weet dat ze gelijk lopen.

@vpsje, ik vind jou aanbod wel aantrekelijk zeker omdat ik voor een starterspakket wil gaan van 4 punten maar dan heb ik nog niet genoeg punten voor een domein die ik dan ook wel graag er bij wil hebben.

Of is het mogelijk dat je al bestanden op een host kan zetten voordat er een domein is?
 

Vpsje

New member
@Luuk: Eej ik heb ook punten nodig he!
swhip.gif

Naja, als je zo bekijkt wel. Maar wie wilt nou geen winst maken? anders is het alleen maar punten weggooien
develish.gif


Edit, Lasertools: tuurlijk. Dan is het in mijn geval als ik mijn host aan jou verkoop je tijdelijke link totdat je een domeinnaam hebt menpowers.s2.one2xs.com
 

Christum

Member
Vpsje (link):
@Luuk: Eej ik heb ook punten nodig he!
swhip.gif

Naja, als je zo bekijkt wel. Maar wie wilt nou geen winst maken? anders is het alleen maar punten weggooien
develish.gif


Edit, Lasertools: tuurlijk. Dan is het in mijn geval als ik mijn host aan jou verkoop je tijdelijke link totdat je een domeinnaam hebt menpowers.s2.one2xs.com


Okee, en die link krijg je die automatisch bij een host als je die een koopt of hoe zit dit?

Want dan zou ik hem best willen kopen
smile.gif
 

Vpsje

New member
Lasertools (link):

Vpsje (link):
@Luuk: Eej ik heb ook punten nodig he!
swhip.gif

Naja, als je zo bekijkt wel. Maar wie wilt nou geen winst maken? anders is het alleen maar punten weggooien
develish.gif


Edit, Lasertools: tuurlijk. Dan is het in mijn geval als ik mijn host aan jou verkoop je tijdelijke link totdat je een domeinnaam hebt menpowers.s2.one2xs.com


Okee, en die link krijg je die automatisch bij een host als je die een koopt of hoe zit dit?

Want dan zou ik hem best willen kopen
smile.gif



Zo zit het: het is gewoon een host. Je kan bestanden erop zetten, een website maken alles. En mijn host heet menpowers dus is je link naar je website(host) waar je bestanden op staan menpowers.s2.one2xs.com dat is gewoon je hostnaam. Dus..
biggrin.gif
 

Christum

Member
okee zo, als ik nu een domein heb gekocht werken de links dan zo: mijnsite.nl/contact.php
in plaats van dit neem ik aan: menpowers.s2.one2xs.com/contact.php

Ik heb namelijk nog niet geweldig veel verstand van one2xs en hoe het hier werkt ik heb het tot nu toe dus altijd gratis gedaan via 000a.biz (die host werkt tegenwoordig nog maar half
confused.gif
)
Dus daarom ben ik bezig met een nieuwe website
yummie.gif
 

Vpsje

New member
Lasertools (link):
okee zo, als ik nu een domein heb gekocht werken de links dan zo: mijnsite.nl/contact.php
in plaats van dit neem ik aan: menpowers.s2.one2xs.com/contact.php

Ik heb namelijk nog niet geweldig veel verstand van one2xs en hoe het hier werkt ik heb het tot nu toe dus altijd gratis gedaan via 000a.biz (die host werkt tegenwoordig nog maar half
confused.gif
)
Dus daarom ben ik bezig met een nieuwe website
yummie.gif


Je kan je domein gewoon aan je one2xs host koppelen als je een domein hebt. Dus ja.
biggrin.gif
 

Christum

Member
okee dan weet ik genoeg ik wil heb wel kopen dan kan ik in ieder geval beginnen aan versie 4 van me site ik heb er namelijk al een stukje aan begonnen alleen het werkt niet echt zonder een goede site.

PS: hoe werkt het met het wachtwoord?
en database enz
yummie.gif
ik wil natuurlijk eerst alles 100% zeker weten (ik ben op dit gebied een pietje precies)
 

Vpsje

New member
Lasertools (link):
okee dan weet ik genoeg ik wil heb wel kopen dan kan ik in ieder geval beginnen aan versie 4 van me site ik heb er namelijk al een stukje aan begonnen alleen het werkt niet echt zonder een goede site.

PS: hoe werkt het met het wachtwoord?
en database enz
yummie.gif
ik wil natuurlijk eerst alles 100% zeker weten (ik ben op dit gebied een pietje precies)

Als ik host verhuis naar jou account, krijg je alle informatie in je mailbox. Over naar directadmin gaan en daar met je wachtwoord inloggen, en dan database aanmaken. En dan naar Phpmyadmin etc.
 

Christum

Member
Vpsje (link):

Lasertools (link):
okee dan weet ik genoeg ik wil heb wel kopen dan kan ik in ieder geval beginnen aan versie 4 van me site ik heb er namelijk al een stukje aan begonnen alleen het werkt niet echt zonder een goede site.

PS: hoe werkt het met het wachtwoord?
en database enz
yummie.gif
ik wil natuurlijk eerst alles 100% zeker weten (ik ben op dit gebied een pietje precies)

Als ik host verhuis naar jou account, krijg je alle informatie in je mailbox. Over naar directadmin gaan en daar met je wachtwoord inloggen, en dan database aanmaken. En dan naar Phpmyadmin etc.



Okee dat is wel erg handig,
wat mij betreft hebben wij wel een deal ondanks dat ik het gelijk zou willen maarja dit is wel een mooi aanbod
smile.gif


Hoe gaan wij het regelen?
 
Bovenaan