Host naar host

Ewan

New member
Hey,

Ik heb een nieuwe host gekocht alleen nu wil ik alle bestanden, databases, emails en domein overzetten van mijn oude naar mij nieuwe host. Hoe kan ik dit het snelst / makelijkst doen?

Groetjes,
Ewan
 

Lennard

Active member
DirectAdmin een backup laten maken, die downloaden, uploaden naar je nieuwe host, en daar terug laten zetten.
 

Marvinn

Active member
Voordat je zegt dat directadmin aangeeft dat je de backup niet kan uploaden omdat hij te groot is, doe dat via FTP in de backup map
pompom.gif
 

Ewan

New member
Lennard (link):
DirectAdmin een backup laten maken, die downloaden, uploaden naar je nieuwe host, en daar terug laten zetten.


Worden de domeinen dan ook mee verplaatst?
 

Lennard

Active member
Ewan (link):

Lennard (link):
DirectAdmin een backup laten maken, die downloaden, uploaden naar je nieuwe host, en daar terug laten zetten.


Worden de domeinen dan ook mee verplaatst?

De bestanden en emails wel, maar de nameservers moet je daarna nog weer goedzetten natuurlijk.

Oh, en controleer even of ALLES goed werkt en of je alles nog hebt voordat je de bestanden van je oude host verwijderd.
 

Ewan

New member
Quote:
*** bestaat al op de server.
*** bestaat al op de server.
*** bestaat al op de server.
*** bestaat al op de server.
Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/passwd : Unable to open /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/passwd for reading.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/aliases Unable to open /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/aliases for reading.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/autoresponder.conf Unable to open /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/autoresponder.conf for reading.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/vacation.conf Unable to open /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/vacation.conf for reading.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/email.conf Cant get a lock on /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/email.conf


Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/ewan.s3.one2xs.com.db : Cant get file lock on /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/ewan.s3.one2xs.com.db


Deze error krijg ik
cry.gif
 

Lennard

Active member
Dan moet je het zo doen:
- backup maken op je oude host
- domeinnamen wijzigen op je oude host (dus ewan.nl even wijzigen naar ewan2.nl)
- backup uploaden op je nieuwe host
- backup terugzetten

Werkt het dan wel?
 

Ewan

New member
Quote:
Kan aanvraag niet uitvoeren

Details

Domein *** gecreeerdDomein aangemaakt.

Domein *** gecreeerdDomein aangemaakt.

Domein *** gecreeerdDomein aangemaakt.

Domein *** gecreeerdDomein aangemaakt.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/passwd : Unable to open /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/passwd for reading.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/aliases Unable to open /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/aliases for reading.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/autoresponder.conf Unable to open /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/autoresponder.conf for reading.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/vacation.conf Unable to open /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/vacation.conf for reading.

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/email.conf Cant get a lock on /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/email/email.conf

Catch all is nu ingesteld op
aah.gif
ail:
Catch all is nu ingesteld op
aah.gif
ail:
Catch all is nu ingesteld op info@***
Catch all is nu ingesteld op
aah.gif
ail:

Unable to read /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/ewan.s3.one2xs.com.db : Cant get file lock on /home/ewan/backups/backup/ewan.s3.one2xs.com/ewan.s3.one2xs.com.db


Hij zet de bestand wel terug maar er komen toch nog een aantal errors
 

Lennard

Active member
Ja je emailberichten zijn niet goed teruggezet als ik het zo lees.
En iets met je database ofzo.

Controleer die nog even goed, als dat allemaal goed staat dan is het gelukt lijkt me.
 

Ewan

New member
Alles werkt nu, de nameservers hoefde ik nog ineens te veranden (wss omdat ze hetzelfde bleven)

Bedankt Lennard!

Edit: Alleen op *** doen de includes heel raar
sadley.gif



toevoeging op 28 november 2011, 23:08:21:
Oh ik zie de fout al
 

Lennard

Active member
Ja je hebt nog gbtm ipv ewan in de include-url staan.
smile.gif



toevoeging op 28 november 2011, 23:10:42:
Hij doet het, nice
worshippy.gif
 

Ewan

New member
Nou zit ik met nog een probleem, op mijn host stond ongv 65mb aan bestanden maar nu log ik net in en is er 93.5mb gebruikt. Ook zijn de awstats mappen erg groot alleen kan je die niet verwijderen omdat ze niet leeg zijn oid
sadley.gif
 
Bovenaan