Ideeetjes :D

Wereldhotel

New member
1. Zou er niet iets kunnen komen dat tolerantie bv 10% verlaagd (automatisch) als je een maand lang geen extra tolerantie krijgt?

2. Een soort systeem net als het ticket systeem maar dan komt de vraag op een aparte pagina en kan iedereen erop antwoorden. Hierdoor hebben admins meer tijd voor belangrijke dingen. Niet alle vragen kan dan via dat systeem omdat sommige alleen admins kunnen beantwoorden. maar admins hebben het dan tenminste minder druk.
 

Jesse

New member
IK ben voor, mede omdat ik op 90 % sta. Maar ik weet dat dit er niet gaat komen, omdat de beheerders vinden dat je het niet voor niks hebt...

Sinds april 2009 heb ik slechts 10% verdient (daarvoor in 3 maanden 100%). Dus bij mij gaat het de goede kant op
santabaard.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
is al vaker voorgesteld en nee, als je eenmaal procentjes heb gehad dan blijven die staan. je heb ze niet voor niks gehad ( al is niet iedereen het hier mee eens).
 

Luukvdo

New member
Jesse (link):
Sinds april 2009 heb ik slechts 10% verdient

Niet liegen
redface.gif
Je hebt sinds april 2009 wel meer dan 10% verdiend


Wereldhotel (link):
Een soort systeem net als het ticket systeem maar dan komt de vraag op een aparte pagina en kan iedereen erop antwoorden. Hierdoor hebben admins meer tijd voor belangrijke dingen. Niet alle vragen kan dan via dat systeem omdat sommige alleen admins kunnen beantwoorden. maar admins hebben het dan tenminste minder druk.

Een forum?
emo.gif
 

Wereldhotel

New member
Marjolein (link):
is al vaker voorgesteld en nee, als je eenmaal procentjes heb gehad dan blijven die staan. je heb ze niet voor niks gehad ( al is niet iedereen het hier mee eens).

Normaal ben ik het gauw met admins/moderators eens maar nu niet, Ik vind het best sneu dat admins/moderators Permtolerenties gaan geven voor kleine redentjes die op elke communicatie website wel is worden overtreden, daar krijg je een waarschuwing. Ik zou zeker niet zeggen dat ze hier waarschuwingen moeten geven dan heb ik meteen na 1 waarschuwing ban en 3 waarschuwingen perm-ban. Een beetje minder strenger mogen admins/moderators wel zijn.


Luukvdo (link):

Jesse (link):
Sinds april 2009 heb ik slechts 10% verdient

Niet liegen
redface.gif
Je hebt sinds april 2009 wel meer dan 10% verdiend


Wereldhotel (link):
Een soort systeem net als het ticket systeem maar dan komt de vraag op een aparte pagina en kan iedereen erop antwoorden. Hierdoor hebben admins meer tijd voor belangrijke dingen. Niet alle vragen kan dan via dat systeem omdat sommige alleen admins kunnen beantwoorden. maar admins hebben het dan tenminste minder druk.

Een forum?
emo.gif



Tja.. Daar had ik niet aan gedacht xD, laten we idee 2 vergeten
smile.gif
 

Robbert

New member
De moderators zijn helemaal niet streng, zolang jij je aan de regels houd.
Als jij normalitair je aan de regeltjes houd, en je dan een keer een dubbelpost hebt zul je ook geen procentjes krijgen omdat de moderators dan zichzelf gaan afvragen of je het met opzet of niet hebt gedaan.

Zoals Jesse gedraagt zich nu netjes op het forum, als hij nu een keer een onenigheidje heeft zal hij heus niet direct een ban krijgen, dit omdat hij zichzelf heeft verbetert en hij laat zien dat hij het wel kan. Hij laat zien dat hij er wat van geleert heeft, en daar zijn die procentjes voor bedoelt.
 

Gerritzwn

New member
Wereldhotel (link):
Normaal ben ik het gauw met admins/moderators eens maar nu niet, Ik vind het best sneu dat admins/moderators Permtolerenties gaan geven voor kleine redentjes die op elke communicatie website wel is worden overtreden, daar krijg je een waarschuwing.

Hoevaak ik in de periode dat ik hier lid ben, al heb gezien dat er gewaarschuwd werd.... ik ben bang dat er zelfs te vaak gewaarschuwd wordt. Gezien het geëscaleerde gedoe met die "diverse talen topics" enkele weken geleden, en de waarschuwingen kan ik mij best voorstellen dat er een systeem moet zijn die dit soort gedoe binnen de perken moeten houden.

Let wel, "het tolerantie" systeem heb je zelf in de hand, je krijgt procenten en die zullen nauwelijks direct naar 100% gaan maar met stappen omhoog gaan. Dit is dus al een directe waarschuwing dat je, je gedrag dient te beteren.


Wereldhotel (link):
Ik zou zeker niet zeggen dat ze hier waarschuwingen moeten geven dan heb ik meteen na 1 waarschuwing ban en 3 waarschuwingen perm-ban. Een beetje minder strenger mogen admins/moderators wel zijn.

Het is de taak van admins en moderators zichzelf goed, netjes, niet te streng en onpartijdig op te stellen en dat doet men hier dan dus ook volkomen. Naar eigen inzicht wordt de ernst van het geen bepaald, omdat moderators ook maar mensen zijn en dus een eigen inzicht hebben kan de één het voorval ernstiger bepalen als de ander. Dit is dan nog niet te wijten aan streng of niet, maar de ernst van het geval. Sommige moderators zijn misschien wel te soft.

Je kan mij n.l. niet wijs maken dat het gedrag men hier op One2Xs soms tegenkomt of kan komen, elders gewoon getolereerd wordt of met een simpele foei wordt afgedaan ?!

Maargoed, al met al.... ze zijn naar mijn mening niet te streng, in tegendeel... het mag soms zelfs wel wat strenger naar mijn mening. Er worden hier middels het tolerantie systeem genoeg kansen gegeven en het is aan het lid of deze hier iets mee doet of niet.


Een klein ideetje misschien?
Het zou wellicht wel wat kunnen zijn om procentjes in mindering te brengen als iemand die boven een x-aantal procenten zit, die zich goed gedragen heeft en hulpvaardig heeft opgesteld zonder dat hier iets aan vast zit beloond wordt met een x-procent vermindering.

Niet dat dit per direct en iedere keer tot vermindering lijdt, maar wel dat goed gedrag en hulpvaardigheid beloond wordt. One2Xs heeft namelijk wel een strafmaat structuur met het tolerantie systeem, maar een beloning structuur ontbreekt. En met hulpvaardigheid bedoel ik dan, dat als men met een vraag of probleem zit men deze zonder dat men er puntjes voor krijgt o.i.d. elkaar op weg helpt. Dan wordt het doel van het forum tenminste ook weer een beetje omhoog getrokken
wink.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
Wereldhotel (link):

Marjolein (link):
is al vaker voorgesteld en nee, als je eenmaal procentjes heb gehad dan blijven die staan. je heb ze niet voor niks gehad ( al is niet iedereen het hier mee eens).

Normaal ben ik het gauw met admins/moderators eens maar nu niet, Ik vind het best sneu dat admins/moderators Permtolerenties gaan geven voor kleine redentjes die op elke communicatie website wel is worden overtreden, daar krijg je een waarschuwing. Ik zou zeker niet zeggen dat ze hier waarschuwingen moeten geven dan heb ik meteen na 1 waarschuwing ban en 3 waarschuwingen perm-ban. Een beetje minder strenger mogen admins/moderators wel zijn.

wij zijn helemaal niet streng, als iemand een regeltje overtreed krijgt deze heus niet gelijk een warn aan zijn broek. Pas na een paar keer wordt diegene per PB gewaarschuwd en als dit nog niet helpt dan pas gaan we over op procentjes geven. Tenminste dit is mijn werkwijze. En er zijn nou eenmaal gebruikers die maling hebben aan de regeltjes en deze consequent blijven overtreden dus zijn die procentjes gewoon terecht.
 

Alemaalte

New member
Even berekenen:

Voor een kleine overtreding krijg je bijna altijd 10%

Je mag 90% voor je wordt verbannen.

Dan mag je 9x iets fout doen.

Stel je hebt een maandje vakantie er voor over dan

Mag je 10x + 2 = 12.5 .

Je mag met het huidige systeem 12 kleine dingen fout doen. Als je het dan niet geleerd hebt... dan verdien je die ban wel.
 

Jesse

New member
Quote:
Jesse (link): Sinds april 2009 heb ik slechts 10% verdient


Niet liegen Je hebt sinds april 2009 wel meer dan 10% verdiend


Sorry 1 waarschuwing was toen 15 %
cry.gif
.

One2xs is trouwens veel minder streng dan vroeger hoor, je krijgt nu juist heel veel waarschuwingen die je vroeger niet kreeg. Vroeger was het bij een dubbelpost al 10%, en dan leer je het snel af als je van Zikle af komt.
 

Wereldhotel

New member
Marjolein (link):

Wereldhotel (link):

Marjolein (link):
is al vaker voorgesteld en nee, als je eenmaal procentjes heb gehad dan blijven die staan. je heb ze niet voor niks gehad ( al is niet iedereen het hier mee eens).

Normaal ben ik het gauw met admins/moderators eens maar nu niet, Ik vind het best sneu dat admins/moderators Permtolerenties gaan geven voor kleine redentjes die op elke communicatie website wel is worden overtreden, daar krijg je een waarschuwing. Ik zou zeker niet zeggen dat ze hier waarschuwingen moeten geven dan heb ik meteen na 1 waarschuwing ban en 3 waarschuwingen perm-ban. Een beetje minder strenger mogen admins/moderators wel zijn.

wij zijn helemaal niet streng, als iemand een regeltje overtreed krijgt deze heus niet gelijk een warn aan zijn broek. Pas na een paar keer wordt diegene per PB gewaarschuwd en als dit nog niet helpt dan pas gaan we over op procentjes geven. Tenminste dit is mijn werkwijze. En er zijn nou eenmaal gebruikers die maling hebben aan de regeltjes en deze consequent blijven overtreden dus zijn die procentjes gewoon terecht.

Ik kreeg gewoon meteen procenten.
 

Wiitse

New member
1. Ik heb 2 keer 10% gekregen om de meest onbenullige dingen! De eerste keer was omdat ik per ongeluk een dubbel topic had gemaakt en de andere reden weet ik niet eens meer. Ik vind het dan wel handig dat de procenten er dan weer af kunnen, Want ik kreeg toen meteen *boem* procenten op mijn account. Marjolein, jij zegt nu wel dat jullie niet streng zijn maar toen met dat dubbele topic had ik nog nooit eerder gedaan, het was niet eens erg en ik kreeg meteen al 10%! Dat had toch geen nut?
2. Hiervoor is het forum onderwerp: ¨Vragen¨
emo.gif
 

Luukvdo

New member
Als je een warn krijgt kun je ook gewoon een ticket aanmaken en Lennard en Ruben ervan proberen te overtuigen dat je warn onzin is. Ik denk alleen niet dat je dat na een aantal maanden nog moet proberen, maargoed: wie niet waagt wie niet wint
biggrin.gif
 

Jurgen

Active member
Of je gedraagt je gewoon en zorgt dat je geen procenten krijgt.
biggrin.gif

Ik zit hier ook bijna 2 jaar en de teller staat nog op 0.
smile.gif
Ik denk dat je meer spammers krijgt wanneer je jouw idee uitvoert. Mensen kunnen dan vaker slechte dingen doen, omdat het strafpercentage toch steeds lager wordt. Je kunt met jouw idee in principe 9 keer iets fout doen, dan een maand goed gedragen en daarna kun je weer een fout maken. Met het huidige systeem heb je een beperking en word je gewoon verbannen na een aantal keer.
smile.gif
 

Lennard

Active member
De percentages zijn bedoeld om het hier leuk te houden. Het is dus niet zo dat als jij aan de 100% zit je per definitie een ban krijgt. Als jij aan de 100% zit vanwege 10 dubbelposts maar je hebt je verder altijd goed gedragen dan krijg je die ban heus niet.
Het dient als doel om het hier leuk te houden. Als jij moedwillig die leukheid wil bederven dan krijg je een warn of een ban, als je dat niet doet dan heb je helemaal niets van een ban te vrezen want die krijg je dan ook gewoon niet.

Bovendien doen wij ook niet alles goed. Als jij denkt dat je ten onrechte een waarschuwing hebt gehad dan staan we echt wel open voor discussie.
 

Luukvdo

New member
Wereldhotel (link):
Een soort systeem net als het ticket systeem maar dan komt de vraag op een aparte pagina en kan iedereen erop antwoorden. Hierdoor hebben admins meer tijd voor belangrijke dingen. Niet alle vragen kan dan via dat systeem omdat sommige alleen admins kunnen beantwoorden. maar admins hebben het dan tenminste minder druk.

Een forum?
emo.gif
 
Bovenaan