Inline code tags

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Hello!

Een functie die ik mis binnen one2xs is inline code tags.

We hebben de normale code tags (block element):

Codeblok:



1
2
3
4
5

[COLOR= #0000BB]<?php[/COLOR]

phpinfo[COLOR= #007700]();[/COLOR]

?>






Codeblok:



1
2
3
4
5

Code:
<?php

  phpinfo();

?>






We hebben de inline func tag: [func]phpinfo()[/func]

Codeblok (voorbeeld.php):



1

We hebben de inline func tag: [func]phpinfo()[/func]






Maar we hebben niks in de vorm van stackoverflow waarmee je inline code kan gebruiken:
LndYLzR.png


Ik zou dit graag toegevoegd zien worden, omdat je daarmee meer duidelijkheid schept als je vragen wil beantwoorden, en inline wil verwijzen naar code, in plaats van voor elk klein stukje code een code-block aan te maken

- Rik
 

Sjoerd

Active member
Xjessex (link):
Ik snap het niet helemaal?


Stukjes code midden in je zin kunnen plakken, zodat je niet helemaal zon code block nodig hebt.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ja, dus dat je net zoiets kan doen als met ,,[color] e.d., maar je wel de formatting krijgt van code. Een beetje dit dus:

Ja, je kan natuurlijk wel [COLOR= blue]strstr($var, $var2)[/COLOR] gebruiken, maar als je [COLOR= blue]stristr($var, $var2)[/COLOR] gebruikt, dan is het ook nog eens case-insensitive!

Codeblok (voorbeeld.php):



1

Ja, je kan natuurlijk wel strstr($var, $var2) gebruiken, maar als je stristr($var, $var2) gebruikt, dan is het ook nog eens case-insensitive!






maar dan dus niet met de color-tag.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Lennard (link):
Dus gewoon iets met gehighlighte code, courier new en een grijze achtergrond?

Ik weet niet of de highlighter het op pikt als zijnde code, zonder dat je <?php ervoor zet, maar in principe is dat wel het idee ja. En dan het liefst een korte tag die je kan gebruiken.
 

Sjoerd

Active member
Op stackoverflow moet je het dan gewoon tussen ` tekens zetten, maar ik denk niet dat dat heel handig is hier..
 

Lennard

Active member
Nouja ik kan er gewoon de code-tag voor gebruiken; zodra er maar één regel code in staat dat ie het dan inline doet ipv een blok.
 

Robiin

New member
Lennard (link):
Nouja ik kan er gewoon de code-tag voor gebruiken; zodra er maar één regel code in staat dat ie het dan inline doet ipv een blok.


Dat is een goed idee
coool.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Lennard (link):
Nouja ik kan er gewoon de code-tag voor gebruiken; zodra er maar één regel code in staat dat ie het dan inline doet ipv een blok.


Maar dan gaan dingen zoals in mijn OP weer fout, want dat is ook één regel.
 
G

Guest

Guest
Doet mij meer denken aan b, i, u en s


toevoeging op 14 december 2014, 18:09:25:
Doe dan [inline]
biggrin.gif
 
Bovenaan