iTrader systeem

Daf

New member
Hoi,

Ik zat te denken dat een Vouch of iTrader systeem goed van pas kan komen op One2XS.

Wat is dit nu precies?

Hier kunnen leden kopers EN verkopers feedback geven op hun gedragen bij het ruilen. Succesvolle deal? + 1 itrader met reden/tekst.

Niet zo succesvol? -1 itrader.

Als iemand -10 itrader bv heeft zou de staff dat eens moeten onderzoeken(mits er bewijs is) op fraude.

Voorkomt scammers en geeft een veiliger gevoel voor mensen bij vertrouwelijke handelaren.


Daf
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Zelfde als het feedback systeem dus?
emo.gif
 

Daf

New member
Nielsie (link):
Zelfde als het feedback systeem dus?
emo.gif



Is dat er nu dan?

Zoja dat zegt wel wat dat het me niet eens opvalt. Het is wel aan verandering toe vind ik: bijvoorbeeld als iemand een x aantal feedback(hoog) heeft dat hij/zij een Avatar krijgt met Highly Trusted of iets dergelijks
 

Robbert

New member
Dit bestond vroeger al, deze is er echter uitgehaald omdat er misbruik van werd gemaakt.
Zoek even via http://www.one2xs.com/forum/zoek naar feedbacksysteem.
Dan zul je het volledige verhaal wel te zien krijgen.

(en met misbruik bedoel ik; ik geef jou een goede feedback en jij mij en er werden veel valse feedbacks gedaan)
 

Daf

New member
Robbert (link):
Dit bestond vroeger al, deze is er echter uitgehaald omdat er misbruik van werd gemaakt.
Zoek even via http://www.one2xs.com/forum/zoek naar feedbacksysteem.
Dan zul je het volledige verhaal wel te zien krijgen.

(en met misbruik bedoel ik; ik geef jou een goede feedback en jij mij en er werden veel valse feedbacks gedaan)


Dat moet je ook natuurlijk afstraffen: zelfde IP geen feedback aan elkaar. Simpel.

Ook account onder de 30-50 posts niet toegestaan met feedback.

Makkelijk te voorkomen
 

Lennard

Active member
Nee, niet makkelijk te voorkomen.

Je hebt een hekel aan iemand en als hij een keer in je topic spamt dan geef je hem een feedback met "is onbetrouwbaar", en dan kunnen wij weer gaan uitzoeken hoe en wat.


Daf (link):
zelfde IP geen feedback aan elkaar
Nee. Ik verkoop wat aan jou, dus jij koopt wat van mij. Dan zou ik jou wel feedback kunnen geven met "daf betaalt snel!" maar dan kun jij mij niet meer feedbacken met "lennard is een goede verkoper"?

Het kwam er gewoon op neer dat wij elke avond tig feedbacks konden uitpluizen en verwijderen en ruzies konden gaan oplossen tussen mensen die elkaar onterechte feedbacks hadden gegeven, en - afgezien van het feit dat we gewoon niet wisten wie de waarheid sprak - daar hadden we geen zin in.
 

Daf

New member
Lennard (link):
Nee, niet makkelijk te voorkomen.

Je hebt een hekel aan iemand en als hij een keer in je topic spamt dan geef je hem een feedback met "is onbetrouwbaar", en dan kunnen wij weer gaan uitzoeken hoe en wat.


Daf (link):
zelfde IP geen feedback aan elkaar
Nee. Ik verkoop wat aan jou, dus jij koopt wat van mij. Dan zou ik jou wel feedback kunnen geven met "daf betaalt snel!" maar dan kun jij mij niet meer feedbacken met "lennard is een goede verkoper"?

Het kwam er gewoon op neer dat wij elke avond tig feedbacks konden uitpluizen en verwijderen en ruzies konden gaan oplossen tussen mensen die elkaar onterechte feedbacks hadden gegeven, en - afgezien van het feit dat we gewoon niet wisten wie de waarheid sprak - daar hadden we geen zin in.




Ach daar heb je een punt, Lennard.

Ik dacht dat het systeem wel goed kon werken doordat het op andere markets wel goed werkt.


Wat dacht je om een Highly Trusted avatar te creeren voor mensen die erg veel verkopen en daarom geadviseerd worden om te gebruiken omdat ze zo vertrouwelijk zijn? Dat je dus op hun threads ziet zoals bijv mijn Gold Selling thread een opmerkelijk aantal kopers ziet.
 

Lennard

Active member
Dan komen nieuwe leden er weer niet tussen "omdat ze niet zon zegeltje hebben", en als iemand met zon zegeltje dan alsnog oplicht krijgen we weer klagende leden omdat wij zogenaamd garanderen dat die persoon niemand oplicht.

Er is gewoon geen waterdicht systeem voor te vinden omdat je afhankelijk bent van de input van de leden, en hoe jammer het ook is, als je er daar 11.000 van hebt dan zitten er altijd wel een paar tussen die de boel verzieken en het systeem misbruiken.
 

Daf

New member
Lennard (link):
Dan komen nieuwe leden er weer niet tussen "omdat ze niet zon zegeltje hebben", en als iemand met zon zegeltje dan alsnog oplicht krijgen we weer klagende leden omdat wij zogenaamd garanderen dat die persoon niemand oplicht.

Er is gewoon geen waterdicht systeem voor te vinden omdat je afhankelijk bent van de input van de leden, en hoe jammer het ook is, als je er daar 11.000 van hebt dan zitten er altijd wel een paar tussen die de boel verzieken en het systeem misbruiken.


Natuurlijk niet. Dit gaat ook niet om een dealtje of 10. Dit gaat dan om 50+ deals met hoge en kleine bedragen.

Ook een duidelijke motivatie en dergelijke.
 

Mikeschippers

New member
Zelfde als SiteDeals doen, een geldige URL in moeten geven, het mag enkel uit het forum Aanbiedingen & Aanvragen zijn.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Mikeschippers (link):
Zelfde als SiteDeals doen, een geldige URL in moeten geven, het mag enkel uit het forum Aanbiedingen & Aanvragen zijn.
In het feedbacksysteem dat we hadden moest je ook een url toevoegen, dan alsnog kwam hierdoor ruzie. Waarom het op andere fora wel succesvol is weet ik niet, ik denk omdat er hier toch veel meer jongeren zitten. De gemiddelde leeftijd ligt hier toch veel lager dan op andere fora.
 

Mzuy

New member
Marjolein (link):

Mikeschippers (link):
Zelfde als SiteDeals doen, een geldige URL in moeten geven, het mag enkel uit het forum Aanbiedingen & Aanvragen zijn.
In het feedbacksysteem dat we hadden moest je ook een url toevoegen, dan alsnog kwam hierdoor ruzie. Waarom het op andere fora wel succesvol is weet ik niet, ik denk omdat er hier toch veel meer jongeren zitten. De gemiddelde leeftijd ligt hier toch veel lager dan op andere fora.



Ik vind dat jullie het gewoon moeten installeren. Iemand gaat niet voor niets iemand anders voor jan lul een - punt gegeven hebben. Dan moet er iets gaande zijn. Hoe los je dit op? Gewoon zelf terug doen(een keer met je account) op het feedback systeem. Voor beide onprettig.

Zijn dit soort onderlinge probleempjes een probleem? Nee.
Warneer wel? Als een van de 2 partijen de technische weg om te frauderen op zoekt(ander account diegene negatief feedbackken etc).
 

Marjolein

Miss Marjolein
@Mzuy: lees de voorgaande berichten van de beheerder eens goed?
We hebben een feedbacksysteem gehad en hoe makkelijk jij het omschrijft gebeurd in de werklijkheid niet. Dus wij vinden dat we het niet moeten doen, het systeem wat er nu is werkt voor een forum als dit prima.
 

Krm

Active member
Misschien kan het wel zo>

Leden die pas 1 maand lid zijn mogen geen feedback geven maar wel ontvangen. Als je feedback geeft je vult de naam in van persoon en de topic link
dat de systeem checkt dat de topic starter die ingevulde naam is. De systeem moet ook checken of de feedback gever een reactie in het topic heeft. De gene die de feedback krijgt ontvangt een pm erin met Daf wilt je een feedback geven en dan de tekst link etc. Vind je de feedback goed ofsow klik je op ja en komt hij tevoorschijn. En als je nee klikt moet je de reden erbij schrijven en aan argument erbij geven ofsow. En dan duidelijk maken dat een valse/ onterechte feedback 30% warn ofsow kan opleveren.
Volgens mij zal het dan weer netjes gaan.
 

Lennard

Active member
Daf (link):
Natuurlijk niet. Dit gaat ook niet om een dealtje of 10. Dit gaat dan om 50+ deals met hoge en kleine bedragen.

Ook een duidelijke motivatie en dergelijke.
Huh?

@ Iedereen: ik snap dat jullie het graag terugwillen, maar we hebben het iets van een jaar (?) gedraaid, aangepast en bijgeschaafd maar er kwam gewoon veel te veel gedoe mee, dat was het niet waard.
 

Eleky

New member
Systeem gaat gewoon in zn huidige staat niet werken, puur omdat hier kinderen zitten.
Op Sitedeals zitten zo goed als geen echte kinderen, als die er zitten en kinderachtig gaan lopen doe worden die gewoon meteen afgestrapt, daarom werkt het hier niet en daar wel.

Ik wil niet weten hoevaak ik een slechte feedback had gekregen, met als reden (Dat staat er dan niet, maar is wel zo) omdat ik hun een slechte feedback had gegeven.
De enige manier waarop dit zou kunnen werken is door 2 of 3 mensen aan te stellen die dit als functie hebben zegmaar, feedback team ofzo.
Maar vind hier ten eerste instantie maares mensen voor, dus echt onpartijdigen, die zijn hier niet echt veel.
En daarnaast zouden die pms moeten kunnen lezen, wat natuurlijk niet de bedoeling is dat mensen zomaar alle pms kunnen lezen
 

Mauriceb

New member
Hoeft niet, op elitepvpers heb je dit ook, daar zitten meer kinderen dan hier..
En toch zijn daar hele hoge tussenpersonen..
60+ feedbacks (Positief).
 
G

Guest

Guest
Ik vind dit wel een goed idee, maar zoals Lennard zegt dat je dan elke dag tig feedbacks moet uitpluizen. Maar op one2xs kan je nu ook zon contactform invullen dat iemand je zogenaamd heeft gehackt. Ik zou dit krijgen, maar heb het niet gekregen.

Onderaan die pagina moet je aanvinken; Ik heb dit eerlijk ingevuld [ ]
Kan dat dan niet bij die Feedbacks? als je hem toch fout hebt ingevuld
dat er dan andere maatregelen komen?
 
Bovenaan