Mail functie server 1 en 2

Washand

New member
Rubdos maakt voor mij een site, we zitten al 2 weken met het probleem dat de mail functie het niet doet. Gister lag s2 er even uit dus rubdos ging verder scripten op zijn site, om het later weer over te zetten op mijn site. Daar ondekte hij dat daar de mail functie wel werkt ( precies dezelfde code als op mijn site.) Op mijn site werkt het dus niet (s2) en op rubdos site wel (s1). Ik sprak Kerem vanochtend op msn en hij had dit probleem niet. Iemand anders wel?
 

Robbert

New member
Server 2 stond een tijdje geleden op de hotmail blacklist, ik weet niet of dat het probleem nu is?
 

Lennard

Active member
Superb (link):
Dat de php mail functie niet werkt?
Ja zover was ik, maar wat werkt er niet?
Krijg je foutmeldingen? Komen de mailtjes terug? Komen de letters opsekop in de mails te staan?
 

Sjoerd

Active member
Robbert (link):
Server 2 stond een tijdje geleden op de hotmail blacklist, ik weet niet of dat het probleem nu is?
Ja, nog steeds. Ik kreeg gisteren DA gegevens in mijn spam, van server 2.
 

Gerritzwn

New member
Josnl (link):
Als je op de blacklist staat komen de mails toch in de Junk/Spam folder?


Ligt er helemaal aan. In dit geval komt het omdat de afzender van het mailtje onvoldoende content in de mail, onjuiste headers of zelfs geen SPF-Record heeft toegevoegd. Ook google let tegenwoordig op de zogenaamde SPF-Records.

SPF staat voor Sender Policy Framework, en wordt vandaag de dag ongelofelijk veel gebruikt om spam te voorkomen. Voorbeeldje, als iemand uit naam van mij met mijn domein een mailtje tracht te versturen dan wordt dit gemarkeerd als fout en door redelijk wat partijén gebounced of als spam gezien.... mijn domein is tenslotte gekoppeld aan een specifiek ip-adres welke is vermeld in het SPF-Record.

Wellicht een tip voor One2Xs om de SPF (TXT) record toe te voegen bij iedere domein welke actief is op de eigen servers. Dit kan gewoon in de DirectAdmin template.
 
Bovenaan