MiddleMen

Roxxy

New member
Net zoals op veel fora wordt gebruikt: MiddleMen.

Op deze manier kan een koper van producten van andere gebruikers er zeker van zijn dat hij niet opgelicht wordt.

Als ik bijvoorbeeld 5€ Paypal koop voor 7 punten, dan maak ik mijn punten over naar die MiddleMan en zal de verkoper zijn 5€ aan de MiddleMan gegeven worden en zal de MiddleMan het tegelijk naar respectievelijk de verkoper en mij geven.

De MiddleMen zullen natuurlijk vertrouwde gebruikers zijn met een goede reputatie en goede Feedback
 

Lennard

Active member
En dan de vraag: Hoe vind je vertrouwde personen?

Mensen denken dan snel dat wij garant staan voor die vertrouwde personen en ook even de schade terugbetalen o.i.d. als er iemand is opgelicht.

Bovendien krijg je leden die vinden dat zij wel vertrouwd persoon kunnen worden, dus dan moet je weer ergens een grens stellen, etc.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Er zijn al een aantal personen op one2xs die je kan benaderen als tussenpersoon. Deze tussenpersonen doen dit vrijwillig en niet op verzoek van one2xs. Het is dus nog steeds voor eigen risico om zon iemand te benaderen. Zoals Lennard zegt, het is moeilijk om te gaan bepalen wie wel of niet te vertrouwen is, het blijft internet waar je elkaar alleen virtueel spreekt.
 

Roxxy

New member
Door een "Vouch Thread" te openen, en dan kan je bij een succesvolle trade een Vouch posten.

En natuurlijk staan de beheerders niet garant.
Ik stel voor om een ToS te maken in een MM service waarin staat dat de Beheerders geen enkele verantwoordelijk nemen voor de acties van de MiddleMen,

Je moet uiteindelijk natuurlijk zelf beslissen of je er een wilt gebruiken of niet.
 

Braam

New member
ik wil eigenlijk altijd alles eerst om alles te checken en anders een mod
emo.gif
 

Freestyle

New member
gewoon goed opletten hoe de persoon zich gedraagd met wie je handelt. en anders naar een mod/admin stappen of naar iemand die je allebei vertrouwt.
 

Mzuy

New member
Lennard (link):
En dan de vraag: Hoe vind je vertrouwde personen?

Mensen denken dan snel dat wij garant staan voor die vertrouwde personen en ook even de schade terugbetalen o.i.d. als er iemand is opgelicht.

Bovendien krijg je leden die vinden dat zij wel vertrouwd persoon kunnen worden, dus dan moet je weer ergens een grens stellen, etc.



Kijk: het KAN gebeuren dat iemand daarmee opgelicht, point. Maar als de MiddleMen een normale redelijke royale vergoeding(fooi) krijgt voor zijn daad? Dan is hij niet zo stom. Ook vind je die personen die no-scam zijn van zelf.

Op sythe: over de 100 Official Middle Mans geweest weetje hoeveel er scammers waren:

2 a 3

Echt een paar van deze personen(WEL zorgvuldig kiezen) kan de verleiding niet weerstaan.

Goed idee.

Hoe vind je de eerste officiele middleman/tussenpersoon?

Voting bij staff forums met Lennard ruben moderators etc.
 

Semmiiee

New member
Wel handig maar kan je lang wachten,
De mods & beheerders hebben al veel te doen,
en dan heb je misschien 2 à 3 mensen misschien wat meer die echt te vertrouwen zijn;

Shahiem is 100% Trused
Mods & Beheerders zijn 100% Trusted
Freestyle is 100% Trusted
en nog wel meer maar er kan altijd misbruik van worden gemaakt,
je ontvangt bv; 250euro en tja je scamt gewoon, ban? So? JE HEBT 250 EURO!!

Onnodig, en veel te moeilijk om mensen te vinden!
 

Mzuy

New member
Semmiiee (link):
Wel handig maar kan je lang wachten,
De mods & beheerders hebben al veel te doen,
en dan heb je misschien 2 à 3 mensen misschien wat meer die echt te vertrouwen zijn;

Shahiem is 100% Trused
Mods & Beheerders zijn 100% Trusted
Freestyle is 100% Trusted
en nog wel meer maar er kan altijd misbruik van worden gemaakt,
je ontvangt bv; 250euro en tja je scamt gewoon, ban? So? JE HEBT 250 EURO!!

Onnodig, en veel te moeilijk om mensen te vinden!


Vertrouw me als die middle man 10% fooi van die 250 heeft dan is het prima.

Gewoon geen slechte vergoedingen aanbieden.
 

Krm

Active member
Ik heb altijd netjes gehandeld namelijk wie ik vertrouw gaat zowizo goed en wie ik niet vertrouw ontvang ik eerst wilt ie dat niet dan doe ik het niet
 

Roxxy

New member
Maar kijk, ik ben nieuw, dus ik weer nog niet wie ik kan vertrouwen,
ik hoor wel wat over mensen, maar als iemand anders iets aanbied wat ik wil, dan wil ik niet eerst
 

Eleky

New member
Mzuy (link):

Lennard (link):
En dan de vraag: Hoe vind je vertrouwde personen?

Mensen denken dan snel dat wij garant staan voor die vertrouwde personen en ook even de schade terugbetalen o.i.d. als er iemand is opgelicht.

Bovendien krijg je leden die vinden dat zij wel vertrouwd persoon kunnen worden, dus dan moet je weer ergens een grens stellen, etc.



Kijk: het KAN gebeuren dat iemand daarmee opgelicht, point. Maar als de MiddleMen een normale redelijke royale vergoeding(fooi) krijgt voor zijn daad? Dan is hij niet zo stom. Ook vind je die personen die no-scam zijn van zelf.



ja, en wie gaat dat geld betalen?
Als ik 8 punten van iemand krijg, en de middle man wil 1 punt als vergoeding, ga ik die punt niet betalen
wink.gif

En ik ga er vanuit dat de ander ook zo denkt
 

Eleky

New member
Roxxy (link):
Over het algemeen op Sythe enzo betaalt de kopende partij de MM.


Ja, dat gaat ook gebeuren.
Zelfs als de verkoper het moet gaan betalen rekent hij dat gewoon mooi door in de prijs, waardoor alle prijzen ineens gaan stijgen...
En waarom zou je de middle man uberhaupt betalen...
 

Eleky

New member
Roxxy (link):
Omdat niks anders hem/haar anders belet om te scammen.


Maarja, als ik op een bedrag van 100 euro 5 euro krijg, neem ik gewoon die 100 euro en verdwijn ik van dit forum, niks aan de hand...
 

Roxxy

New member
Lennard (link):
Dat is dus ook de reden dat ik tegen zulke middlemen-dingen ben.
emo.gif



Maar zonder Middleman zou ik ook zoiets hebben van, W00T 100 euro, jij krijgt niks
smile.gif
 
Bovenaan