Nameservers

O

One2xs

Guest
Beste leden,

Omdat we sinds kort een tweede server hebben, zijn de nameservers voortaan iets anders.

Voor webserver 1 blijven ze het zelfde:
ns1.liteserver.nl
ns2.liteserver.nl

Voor webserver 2 worden dit ze:
ns3.one2xs.com
ns4.one2xs.com

Als je dus ergens anders een domeinnaam registreert en die aan je one2xs host wil koppelen, zoek dan even uit op welke server je staat (of maak een ticket als je dat niet weet) en gebruik de goede nameservers, anders werkt je domeinnaam niet.

Groet,

one2xs
 

Marjolein

Miss Marjolein
Oke
smile.gif

Ook handig om de informatie hierover in de faq aan te passen?
 

Lennard

Active member
Ja, zal ik vanmiddag doen, en even zorgen dat het systeem de nameservers ook goed zet bij nieuwe domeinen.
yummie.gif
 

Caner

Held
Oke handig te weten
yummie.gif


Edit: Ik verander mijn domein veel van pakket, sorry als ik jullie n beetje lastigval met namenservers
xd.png
 

Pim

Techniek Koning
Oke idd handig om te weten.
Maar waarom heten de 1e 2 dan Liteserver en de 3e en 4e one2xs ?
 

Lennard

Active member
Ja das een goeie.
yummie.gif

Misschien dat we de 1e en 2e ook nog een keer one2xs.com maken, maar voorlopig gaat dit ook prima zo.
smile.gif
 

Erik

New member
Anders moet je alle nameservers wijzigen als je de ns1 en ns2.liteserver.nl veranderd naar one2xs.
 

Habbofreak

New member
Erik:
Anders moet je alle nameservers wijzigen als je de ns1 en ns2.liteserver.nl veranderd naar one2xs.


is dat neit gewoon alles selecteren en vervang alles en dan
liteserver.nl
naar
one2xs.com
 

Luukvdo

New member
Nee, er zijn mensen die ergens anders de nameservers hebben ingevuld en die moeten het dan allemaal veranderen anders werkt hun site niet meer
 

Lars

New member
Rik:
ns1.liteserver doorsturen naar ns1.one2xs?
emo.gif


Sowieso heeft one2xs zolang ik weet geen eigen server.
Dus zou altijd ook ns1.liteserver.nl blijven bestaan want liteserver gaat niet tegen hun klanten zeggen verander maar naar ns1.one2xs.com
En je kan meerdere nameservers hebben per server dacht ik..
 

Lennard

Active member
Lars:

Rik:
ns1.liteserver doorsturen naar ns1.one2xs?
emo.gif


Sowieso heeft one2xs zolang ik weet geen eigen server.

Jawel hoor.
pompom.gif


We hebben webserver 1 waar alle one2xs-leden onder een reseller staan, en een eigen dedicated server, beter bekend als webserver 2.
 
Bovenaan