NOC Bug ?

Braam

New member
Het is niet zo een dringende bug, maar een rare.
Omdat ik net bij een topic van Jakkercol keek over zijn vps, ging ik kijken of er een vps server down is.
Deze zijn echter niet down, maar dat terzijde. Ik zag wel dat Webserver 1 down moet zijn volgens Noc. Mijn domeinen op Server1 kan ik wel allemaal gewoon verbinden, en laden gewoon?

Dus raar .. ?


Bram

het is weer weg ?
 

Marjolein

Miss Marjolein
server 1 staat inderdaad soms op rood maar is dan gewoon online, was mij ook al een paar keer opgevallen
wink.gif
 

Rogier

New member
vaker andersom, vind het zelf behoorlijk vervelend dat ze zomaar de uptime weer gerest hebben.

Hij stond veel lager gemiddeld, dit is een foute voorstelling van zaken geven.
 

Lennard

Active member
Huh?

4 februari heb ik een nieuw systeem gemaakt wat heel anders werkt en daardoor konden ook de oude uptimes niet worden meegerekend.
Nu zie je direct de actuele uptime en als je je muis op dat percentage houdt dan zie je de uptime van het afgelopen halfjaar. Er is na 4 februari niets gereset.
 

Braam

New member
Maar lennard, zojuist was webserver 1 weer down volgens NOC, maar toch was server1 dat niet..
 

Lennard

Active member
Dat komt door de time-out.
Hij probeert 2 seconden ofzoiets met de server te verbinden, en als hij dan niet reageert dan denkt de NOC dat de server offline is.
Vervolgens zit er wel een correctie in die ervoor zorgt dat wij pas een SMS krijgen en de downtime pas wordt meegetelt als hij 2x achter elkaar niet met de server kan verbinden.

Als hij rood is in de NOC maar hij doet het wel, dan was de server dus even traag of een proces aan het herladen waardoor het systeem niet zo snel een reactie terug kreeg.
 

Wiitse

New member
Dan verandert u dat toch zodat het even gevoelig is als wanneer u uw sms krijgt? Of u bouwt het op een manier zodat het als één controle niet lukt dat hij dan oranje word en na twee of drie keer pas rood.
 

Lennard

Active member
Nee, ik wil niet midden in de nacht een sms krijgen dat de server eventjes traag was. Hij werkt prima zo: downtimes neemt hij mee en momenten dat de server even sloom is negeert hij.
 
Bovenaan