[ov] Last van spamleden

Lorenzo

New member
Geachte leden,

ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik kom hier bijna niet/nooit. Maar na het zoveelste mailtje te hebben ontvangen van de heer "Bob" over one2xs is bij mij de druppel overgelopen.

Ik kreeg deze e-mail, afkomstig van de volgende locatie: muveo.be/test.php


Quote:
Hey,

Heb jij altijd al op een gemakkelijke manier geld willen verdienen?Ik heb een paar websites gevonden waar je erg snel geld (of andere dingen) kunt verdienen. One2xsOp deze website kan je punten verdienen. Met deze punten kan je een domein of hosting naar keuze bestellen.Het verdienen van deze punten gaat erg snel. Bovendien heeft deze website ook nog een erg gezellig forum.Klik op de link hieronder om jezelf aan te melden op deze website. Home

Cashhier

Heb je geen hosting of domein nodig? Dan is dit de oplossing voor jou. Je kunt door het bekijken van websites en het invullen van enquetes geld verdienen.Zelf had ik binnen een week al een uitbetaling van 50 euro. Het gaat dus erg snel! Klik op de link hieronder om jezelf aan te melden op deze website. http://www.cashhier.nl/pages/index.php?refid=somers

Groetjes,Bob


Kan hier misschien een eind aan gemaakt worden, dit is namelijk al de tweede keer dat ik word lastiggevallen met geklieder.

Attendeer je leden erop dat dit natuurlijk niet kan, ik zal zelf actie nemen tegen het IP-adress dat mee is gegeven (die ik om privacy reden niet plaats).

Daag
bye.gif


Edit door Lennard; titel ietsie vriendelijker gemaakt
 

Rogier

New member
er is hier al een topic over gemaakt
wink.gif
.

de conclusie was dat het gewoon mag, het is hezelfde als promoten voor je eigen website. hij wil gewoon refferals werven. dat mag
wink.gif
 

Sjoerd

Active member
Maar hoe komt die "Bob" als hij echt zo heet

aan de emailadressen ?

en waarom heeft hij 2 accounts ?
zijn vorige was Bob ?
 

Lennard

Active member
Die mails die je hebt gehad zijn van acties van leden, gebruiker Bob heeft een ban gekregen, en gebruiker Christan krijgt dat straks ook.

Zoals je zelf wellicht begrijpt kunnen we niet 100 % controleren wat onze leden uitvoeren, hoe ze aan emailadressen komen, et cetera.

Het gaat bij jouw mail om een andere Bob dan de eerste mail, welke bij ons inmiddels bekend is.
Zoals ook de eerste verzender zal ook deze verzender een ban krijgen.

@ Rogier:
Nee, het mag niet, spam sturen is illegaal, en dit lijkt er verdacht veel op.
Alhoewel het niet onze taak is om spammers te straffen, maar omdat wél onze naam verziekt wordt als iedereen namens ons spam gaat versturen, kiezen we er toch voor om een ban te geven.
 

Lorenzo

New member
Rogier:
er is hier al een topic over gemaakt
wink.gif
.

de conclusie was dat het gewoon mag, het is hezelfde als promoten voor je eigen website. hij wil gewoon refferals werven. dat mag
wink.gif



Leuk dat het mag, (wat dus niet zo is). maar ik begin hier last van te krijgen. Ze hebben waarschijnlijk een e-mail-list te pakken waar ik ook tussen sta en waar ik nu mee word ondergespamt.

Omdat het namelijk al de tweede keer is dat het een one2xs mailtje is kom ik hier naartoe.

Hoelang moet ik dit nog toelaten? niet dus. Wil vragen of hier meer mensen last van hebben gehad aangezien ik dan met meer kracht sta tijdens het aangeven van het IP bij zijn internet provider.

Trouwens heeft One2XS meteen een slechte naam bij mij gekregen. En ik denk dat dat niet de bedoeling is
 

Lennard

Active member
Lees ook even mijn reply.

Spam is gewoonweg niet toegestaan, maar wij staan geheel buiten die spam-mails, en meer dan de gebruiker tijdelijk verbannen kunnen we niet doen.

Ik snap dat je het irritant e.d. vindt, maar je snapt vast wel dat je van ons niet kunt verwachten dat wij het mailen stoppen en aangifte e.d. gaan doen.
 

Lorenzo

New member
Lennard:
Lees ook even mijn reply.

Spam is gewoonweg niet toegestaan, maar wij staan geheel buiten die spam-mails, en meer dan de gebruiker tijdelijk verbannen kunnen we niet doen.

Ik snap dat je het irritant e.d. vindt, maar je snapt vast wel dat je van ons niet kunt verwachten dat wij het mailen stoppen en aangifte e.d. gaan doen.


Je kan wel je leden erop attenderen door een groot nieuwsbericht op de webpagina te zetten (wat geloof ik nog niet is gebeurd).
 

Nicopara

Active member
Quote:
ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik kom hier bijna niet/nooit. Maar na het zoveelste mailtje te hebben ontvangen van de heer "Bob" over one2xs is bij mij de druppel overgelopen.


Quote:
Lid sinds: 08 maa


Je bent hier gewoon om One2xs zwart te maken. Ze kunnen er immers niet aan veranderen dat mensen zoiets doen. De emaladressen komen van bij de concurrent (gehacked)
 

Lorenzo

New member
Dat is aan de webmaster zijn keus, maar als ~1000 mensen wéér zon email ontvangen word de naam van One2XS er niet beter op.
 

Rogier

New member
dat moet je maar gaan zeiken bij ghed

maar one2xs kan en bijna niks aan doen. en is ook niet verantwoordelijk dat ji je email laat slingeren
 

Lennard

Active member
Dergelijke zaken zijn al geregeld in de wet, t is naar mijn mening niet onze taak om die wet aan de leden bekend te maken via een voorpagina-bericht welke ook weer nieuwe leden zal afschrikken.
 

Lorenzo

New member
Rogier:
dat moet je maar gaan zeiken bij ghed

maar one2xs kan en bijna niks aan doen. en is ook niet verantwoordelijk dat ji je email laat slingeren

Deelsgelijk. Maar als jij nou eventjes mijn berichten leest wil ik alleen meer mededelen dat ik deze klote emails zat ben en het de naam van One2XS niet goed doet als veel mensen die e-mail binnenkrijgen.
 

Sjoerd

Active member
Rogier:
dat moet je maar gaan zeiken bij ghed

maar one2xs kan en bijna niks aan doen. en is ook niet verantwoordelijk dat ji je email laat slingeren


Dus als ik het goed begrijp:

Als one2xs straks word gehackt
en naar iedereen word een refferal link gestuurd ofzo

dan liet jij je email slingeren?
 

Lorenzo

New member
Dat is nogmaals je eigen keuze Lennard, maar ik zou als mensen een e-mail sturen die veel mensen (waaronder ik zelf) het als spam zien onder mijn sitenaam daar tegen optreden en bezoekers erop attenderen dat die e-mail niet van richting de staff komt en je er tegen optreed.
 

Lennard

Active member
Ik heb die mail niet gehad, en als er "groeten, bob" onder beide mails staat is het mijns inziens volstrekt duidelijk dat de mail niet van one2xs zelf af komt.

Mochten we merken dat er inderdaad veel mensen zijn die deze mail hebben gehad, tot nogtoe heb ik het van twee mensen - waaronder jij - gehoord, zullen we het zeker aan de orde brengen, maar op dit moment is daarvan nog geen sprake.
 

Jesse

New member
Lennard:
Ik heb die mail niet gehad, en als er "groeten, bob" onder beide mails staat is het mijns inziens volstrekt duidelijk dat de mail niet van one2xs zelf af komt.

Mochten we merken dat er inderdaad veel mensen zijn die deze mail hebben gehad, tot nogtoe heb ik het van twee mensen - waaronder jij - gehoord, zullen we het zeker aan de orde brengen, maar op dit moment is daarvan nog geen sprake.


sorry voor dubbel post xD

ehum van mij en hem he?
lees mijn topic is dan wat beter er zijn toch echt mensen die zich hebben gemeld dat die het ook hadden.

aardig bedoelt xD
 
Bovenaan