Quarantaine bot

Braam

New member
Hallo beste leden,

na aanleiding van mijn post; http://www.one2xs.com/threads/34835&p=218#517046



Klik om de spoiler te openen

Braam (link):

Epicrobzer (link):
Dus ze zouden inprincipe nu al deruit kunnen zijn?


ja, eigenlijk wel ja
emo.gif


Eigenlijk moet one2xs een bot invoeren ( domein + 25% kosten oid ) dat als een domein uit quarantaine komt, dat one2xs hem dan iedere x (1 - 5) min checkt of ze uit quarantaine komen. En als ze uit quarantaine komen dat zij hem dan registreren voor de reguliere prijs + 25%.
Als dat mogelijk zou zijn
biggrin.gif







Eigenlijk moet one2xs een bot invoeren ( domein + 25% kosten oid ) dat als een domein uit quarantaine komt, dat one2xs hem dan iedere x (1 - 5) min checkt of ze uit quarantaine komen. En als ze uit quarantaine komen dat zij hem dan registreren voor de reguliere prijs + 25% (oid).
Als dat mogelijk zou zijn
biggrin.gif


Dat dat dus mogelijk is?

Ik zou het wel zien zitten voor goede domeinen, dat ik ook bij one2xs de mogelijkheid krijg om net als transip, argeweb, domaincatch een domein uit quarantaine te registreren.

Toevoeging 9 Okt // 9:54
Als meerdere mensen aangeven dat ze dat domein willen, is die voor de eerste die hem invoerde. Met genoeg punten.
 

Epicrobzer

Active member
Dat zou best handig zijn voor domeinen waar je flinke winst op kunt maken. Ja, Super! dus bij deze.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Mits het juridisch en zo haalbaar is, lijkt het me wel een leuk idee.
 

Braam

New member
Rik (link):
Mits het juridisch en zo haalbaar is, lijkt het me wel een leuk idee.


Naja, ik weet niet hoe andere registars het doen... En dit leek mij de meest haalbare oplossing
emo.gif
 

Jesse

New member
Ik heb het ook al eens voorgesteld, maar Lennard wilde dit toen op de een of andere manier niet
cry.gif
Maar ik zeg ja!
biggrin.gif
 

Patricka

New member
Dit is denk ik niet haalbaar. Er zijn websites die zulke snelle systemen hebben, dat zei alles weg plukken. Maar anders misschien wel doen.
emo.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
en moet dat bot dan alle domeinen controleren of alleen domeinen die in het systeem ingevoerd worden? Het 1e is denk ik zoals Patricka zegt niet haalbaar, het 2e lijkt me nogal veel werk
yummie.gif
 

Braam

New member
Marjolein (link):
en moet dat bot dan alle domeinen controleren of alleen domeinen die in het systeem ingevoerd worden? Het 1e is denk ik zoals Patricka zegt niet haalbaar, het 2e lijkt me nogal veel werk
yummie.gif



Ik denk dat het gebruikt zou moeten worden voor de domeinen die ingevoerd worden. Een lijst(je) van domeinen uit quarantaine (.nl) kun je gewoon op internet vinden.
 

Lennard

Active member
Jesse (link):
Ik heb het ook al eens voorgesteld, maar Lennard wilde dit toen op de een of andere manier niet
cry.gif
Maar ik zeg ja!
biggrin.gif

Waarom niet?
redface.gif
 

Braam

New member
Lennard (link):

Jesse (link):
Ik heb het ook al eens voorgesteld, maar Lennard wilde dit toen op de een of andere manier niet
cry.gif
Maar ik zeg ja!
biggrin.gif

Waarom niet?
redface.gif




Dus lennard stem in?
biggrin.gif
 

Wiitse

New member
Het is inderdaad een goed idee. Het probleem is alleen dat goede domeinen al direct worden gekaapt door sites als domainorder.com Tegen die servers kun je niet op.
 

Lennard

Active member
Braam (link):

Lennard (link):

Jesse (link):
Ik heb het ook al eens voorgesteld, maar Lennard wilde dit toen op de een of andere manier niet
cry.gif
Maar ik zeg ja!
biggrin.gif

Waarom niet?
redface.gif




Dus lennard stem in?
biggrin.gif


Ik vind het een goed idee, maar ik zit ermee wat Wiitse zegt.
Die andere bedrijven checken continu of domeinnamen vrij zijn, daar kunnen we moeilijk tegenop. En als het dan heel veel werk is om te maken en het helpt toch niet omdat alle domeinnamen direct worden weggekaapt, dan heb je dr weinig aan.
 

Jesse

New member
Lennard (link):

Braam (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Jesse (link):
Ik heb het ook al eens voorgesteld, maar Lennard wilde dit toen op de een of andere manier niet
cry.gif
Maar ik zeg ja!
biggrin.gif





Waarom niet?
redface.gif




Dus lennard stem in?
biggrin.gif


Ik vind het een goed idee, maar ik zit ermee wat Wiitse zegt.
Die andere bedrijven checken continu of domeinnamen vrij zijn, daar kunnen we moeilijk tegenop. En als het dan heel veel werk is om te maken en het helpt toch niet omdat alle domeinnamen direct worden weggekaapt, dan heb je dr weinig aan.


Maar kun je die bot niet op 2 servers laten draaien of zo? Zodat het om de 30 seconden checkt of een domeinnaam vrij komt.

En je hoeft uiteraard niks te betalen, wanneer je het domein niet krijgt.
Maar stel er zijn meerdere One2xs leden die het domein willen hebben, dan kan het ook niet... Daar moet dan ook nog iets op verzonnen worden.



Marjolein (link):
en moet dat bot dan alle domeinen controleren of alleen domeinen die in het systeem ingevoerd worden? Het 1e is denk ik zoals Patricka zegt niet haalbaar, het 2e lijkt me nogal veel werk
yummie.gif


Het 2e dan, maar het is wel lastig inderdaad...
 

Sjoerd

Active member
Je hoeft ook alleen de dag dat dat domein vrijkomt de hele tijd te controleren. Domeinen die pas over 3 weken uit quarantaine zijn hoef je nu niet steeds te checken, 1x per zoveel dagen kan wel handig zijn, omdat de oude eigenaar hem uit quarantaine kan kopen..
 

Fitim

New member
Als je snellere servers hebt wel he hun servers doen het binnen 0,1 sec als die van one2xs het doen via 0,05 sec dan heb je dat domein binnen alleen trekt het veel load.


toevoeging op 12 oktober 2011, 20:19:19:
Gewoon een cron die elke 0,01 sec kijkt of het domein vrij is en dan bestellen die hap kan gewoon via directadmin crojob
yummie.gif
 
Bovenaan