Rating

Dgame

New member
Zo iets als een tolerantie balkje... maar dan alleen rating...
En dat de leden zelf de punten kunnen geven...

En alleen leden die x aantal dagen lid zijn kunnen punten geven
 

Remcoboy

New member
Leuk idee maar volgens mij kan ermee worden gesoemeld met het klikken doro bijv. een autohitter.
 

Dgame

New member
Remcoboy:
Leuk idee maar volgens mij kan ermee worden gesoemeld met het klikken doro bijv. een autohitter.



Dgame:
En alleen leden die x aantal dagen lid zijn kunnen punten geven

en er kan maar 1x gestemd worden, en volgende keer als je stemt wordt je vorige stem herschreven...


Arjan:
Ik snap het nut hiervan niet?


zo kunnen we zien of die te vertrouwen is of niet...
 

Merlin

New member
Nee hij bedoelt iets als dit:

Je gaat handelen.
Persoon X noemen we Jaap
Persoon Y noemen we Klaas

Jaap bied een webhosting aan.
Klaas koopt deze.
Jaap stuurt Klaas een gegenereerde link (via one2xs, ergens bij handelen aan te maken) naar Klaas.
Klaas kan dan met één knop (en een voorwaarden acceptatie) via de pagina waar die link toe leid, betalen. (aparte functie, beetje een ticket concept)
Vervolgens krijgt Klaas nog een optie. Als Jaap hem zijn spulletjes netjes overdraagt kan hij bij die optie een positieve rating geven. ("ticket" wordt daarna als "positief" gesloten) Als Jaap daarentegen Klaas oplicht, kan Klaas een negatieve rating geven. (Van 1 tot 5 ofzo) ("ticket wordt daarna als "negatief" gesloten)

Vervolgens staat er in een balkje onder Jaaps naam zijn rating als handelaar en op hoeveel ratings dat is gebaseerd. Zo kun je bij het handelen meteen zien of iemand betrouwbaar wordt gevonden of niet =D

Je kan dan 1x stemmen per "handel" en je stem is dan niet te wijzigen.

Naja, dat lijkt mij dan een beetje het concept ofzo
yummie.gif


Voordelen aan dit systeem:
Je kunt terug kijken wanneer je met wie hebt gehandeld en wat je hebt verhandelt.
Je ziet welke gebruikers volgens anderen te vertrouwen zijn, en welke niet.
 

Corbin

New member
ja is wel een goed idee tegen oplichters (zoiets waar panken nu van word beschuldigd, als dit dan echt is helpt het wel)
 

Dgame

New member
Merlin:
Nee hij bedoelt iets als dit:

Je gaat handelen.
Persoon X noemen we Jaap
Persoon Y noemen we Klaas

Jaap bied een webhosting aan.
Klaas koopt deze.
Jaap stuurt Klaas een gegenereerde link (via one2xs, ergens bij handelen aan te maken) naar Klaas.
Klaas kan dan met één knop (en een voorwaarden acceptatie) via de pagina waar die link toe leid, betalen. (aparte functie, beetje een ticket concept)
Vervolgens krijgt Klaas nog een optie. Als Jaap hem zijn spulletjes netjes overdraagt kan hij bij die optie een positieve rating geven. ("ticket" wordt daarna als "positief" gesloten) Als Jaap daarentegen Klaas oplicht, kan Klaas een negatieve rating geven. (Van 1 tot 5 ofzo) ("ticket wordt daarna als "negatief" gesloten)

Vervolgens staat er in een balkje onder Jaaps naam zijn rating als handelaar en op hoeveel ratings dat is gebaseerd. Zo kun je bij het handelen meteen zien of iemand betrouwbaar wordt gevonden of niet =D

Naja, dat lijkt mij dan een beetje het concept ofzo
yummie.gif



Mwa zo uitgebreid moet het ook nu weer niet
biggrin.gif


Ik dacht gewoon simpel...
Op iedere profiel een persoonlijke poll ofzo...
En dan kan je stemmen hee...
Of iets in die zin
yummie.gif
 

Merlin

New member
Ja maar das niet veilig genoeg.
Je moet alleen kunnen stemmen als je ook daadwerkelijk iet hebt verhandelt.

Anders gaan mensen lekker negatief stemmen als ze iemand niet mogen ofzo... dat slaat nergens op.

Dus om het veilig te houden moet er pas een stem mogelijkheid komen NADAT er wordt gehandeld. En dat kan bijvoorbeeld doordat degene die een handel aanbied een link stuurt waarmee wordt betaald (in punten) dan is dat namelijk al geverifieerd.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Dgame:
Mwa zo uitgebreid moet het ook nu weer niet
biggrin.gif


Ik dacht gewoon simpel...
Op iedere profiel een persoonlijke poll ofzo...
En dan kan je stemmen hee...
Of iets in die zin
yummie.gif


Nee, ik vind dat je alleen mag stemmen als je gehandeld heb, anders kan je wel aan iedereen gaan vragen om negatief te stemmen als er iets niet goed is afgehandeld.
 

Dgame

New member
Merlin:
Ja maar das niet veilig genoeg.
Je moet alleen kunnen stemmen als je ook daadwerkelijk iet hebt verhandelt.

Anders gaan mensen lekker negatief stemmen als ze iemand niet mogen ofzo... dat slaat nergens op.

Dus om het veilig te houden moet er pas een stem mogelijkheid komen NADAT er wordt gehandeld. En dat kan bijvoorbeeld doordat degene die een handel aanbied een link stuurt waarmee wordt betaald (in punten) dan is dat namelijk al geverifieerd.


Ja dat is waar...

We wachten en horen wel wat de boss zegt
yummie.gif
 

Sebas

Active member
Goed idee, alleen ja heb je dan wel als iemand gewoon over iemand slecht denkt een slechte poll doet en dat dan die gene dan niet meer kan handelen omdat ze hem niet vertrouwen.
 

Dgame

New member
Sebas:
Goed idee, alleen ja heb je dan wel als iemand gewoon over iemand slecht denkt een slechte poll doet en dat dan die gene dan niet meer kan handelen omdat ze hem niet vertrouwen.


als je het doet zoals merlin zegt kan dit bijna niet
smile.gif
 
Bovenaan