Server tijd

Timkb

New member
Zoals de titel al luidt, de server tijd loopt zon 30 tot 40 seconde voor op zo goed als alle bekende NTP servers.
 

Bugged

New member
Op reseller server wel wat meer.
Om 20:00 deed ik een date() en kwam er een tijd van 20:04:21 uit.
 

Lennard

Active member
Ze worden vanaf nu langzaamaan gelijkgezet als het goed is, de seconden worden wat ingekort totdat alles weer klopt.

Mocht het over enkele dagen nog allemaal fout lopen, laat het dan even weten!
 

Lennard

Active member
Ze verschillen hooguit 5 seconden hoor?

NTP verkeer wordt gefilterd wegens recentelijke DDoS aanvallen, dus continue synchronisatie is tijdelijk niet mogelijk, maar er klopt niets van is een beetje overdreven.
 

Bugged

New member
Webserver 4:
z0jtfgj.png


o2x:
Pc37yJE.png
 
G

Guest

Guest
Robiin (link):

Xjessex (link):

Bugged (link):
Webserver 4:
Afbeelding

o2x:
Afbeelding


Je moet het ook niet vergelijken met je eigen tijd.. Maar met centrale klok



En als je je eigen tijd net hebt goed gesteld aan te centrale klok?
smile.gif




Dan kan dat nog steeds een paar seconden mislopen.. Je kan beter direct op een centrale klok kijken om het te vergelijken.. Dan weet je dat je goed zit.
 

Timkb

New member
Lennard (link):
Ze verschillen hooguit 5 seconden hoor?

NTP verkeer wordt gefilterd wegens recentelijke DDoS aanvallen, dus continue synchronisatie is tijdelijk niet mogelijk, maar er klopt niets van is een beetje overdreven.


Op het moment van die post scheelde het ongeveer 30 seconde met time.apple.com en ntp.org. Dat zijn wat mij betreft toch redelijk accurate NTP servers.

Edit: getimed met ntp.org en het verschil is 44 seconde.
 

Timkb

New member
Lennard (link):
Welke server bedoel je nou?

one2xs.com liep +- 15 seconden achter en die heb ik gelijk gezet.


Die 44 seconde heb ik gemeten met 0.nl.pool.ntp.org. Bugged heeft exact dezelfde timing in zijn screenshot zie ik nu.
 
G

Guest

Guest
Timkb (link):

Lennard (link):
Welke server bedoel je nou?

one2xs.com liep +- 15 seconden achter en die heb ik gelijk gezet.


Die 44 seconde heb ik gemeten met 0.nl.pool.ntp.org. Bugged heeft exact dezelfde timing in zijn screenshot zie ik nu.



Ik denk dat Lennard bedoeld welke one2xs server de tijd niet goed staat.
 
G

Guest

Guest
De server tijd loopt nu volgens mij wat voor..
Weet niet welke tijdserver je gebruikt, maar hij loopt in ieder geval voor op die van Apple, en zover ik weet loopt die precies gelijk met andere centrale tijdservers..
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Xjessex (link):
De server tijd loopt nu volgens mij wat voor..
Weet niet welke tijdserver je gebruikt, maar hij loopt in ieder geval voor op die van Apple, en zover ik weet loopt die precies gelijk met andere centrale tijdservers..



Lennard (link):
NTP verkeer wordt gefilterd wegens recentelijke DDoS aanvallen, dus continue synchronisatie is tijdelijk niet mogelijk.


Al hoop ik dat er binnenkort een betere optie is, zoals het alleen accepteren van veilige NTP serververkeer.
 

Lennard

Active member
En aan de andere kant, hoe erg is het als hier de servertijd wat scheef loopt?
Op de webservers moet het kloppen maar op one2xs.com vind ik een verschil van een of twee minuten geen ramp.
 
Bovenaan