Servers een naam geven

Janm

Active member
Hallo,

Jahoor ik kom ook een keer met een fantastisch idee: Een optie om je (Minecraft) servers een kleine naam te geven bijvoorbeeld; kees, klaas, piet. Ik heb nu een stuk of 6 servers en weet niet van wie welke server is omdat ik ze soms doorverkoop en soms moet verlengen verleng ik heel vaak de verkeerde server of geef ik de foute login gegevens door e.d.

Dus gewoon simpel: MC145 (Jan).

Groeten,
Jan
 

Imsosmrt

New member
Mee eens
smile.gif
 

Lennard

Active member
Het is een goed idee, maar de ellende is dat ik dan niet meer kan zien welke server wat is.
Als er bijvoorbeeld problemen zijn met server mc123, dan log ik op de goede server in, en zoek ik de naam mc123 op. Daar klik ik op, en dan zit ik in die server.
Als alle servers een random naam hebben dan duurt het een eeuwigheid voor ik weet welke server van wie is.
 

Lennard

Active member
Dat kan in principe, maar dan kun je je naam enkel via one2xs veranderen omdat ik in Minecraft zelf geen controle heb over die naam zegmaar.
 

Fass

Active member
Lennard (link):
Het is een goed idee, maar de ellende is dat ik dan niet meer kan zien welke server wat is.
Als er bijvoorbeeld problemen zijn met server mc123, dan log ik op de goede server in, en zoek ik de naam mc123 op. Daar klik ik op, en dan zit ik in die server.
Als alle servers een random naam hebben dan duurt het een eeuwigheid voor ik weet welke server van wie is.
Ik zie het probleem niet echt? Jan zegt: "Dus gewoon simpel: MC145 (Jan).", dus die naam blijft behouden, je geeft hem alleen een extra alias?
 

Janm

Active member
Fass (link):

Lennard (link):
Het is een goed idee, maar de ellende is dat ik dan niet meer kan zien welke server wat is.
Als er bijvoorbeeld problemen zijn met server mc123, dan log ik op de goede server in, en zoek ik de naam mc123 op. Daar klik ik op, en dan zit ik in die server.
Als alle servers een random naam hebben dan duurt het een eeuwigheid voor ik weet welke server van wie is.
Ik zie het probleem niet echt? Jan zegt: "Dus gewoon simpel: MC145 (Jan).", dus die naam blijft behouden, je geeft hem alleen een extra alias?



Precies, gewoon een bijnaampje op one2xs zodat je weet dat mc145 tekkit is.
Voorbeeldje:

MC145 (Tekkit)
MC156 (Testserver)
MC282 (Van Kees)
MC112 (Voor vrienden)
MC338 (Rommelserver)

Dus gewoon een naampje tussen haakjes achter de server. Dit is dus niet de inlognaam maar zo kan je weten dat mc145 de tekkit server is en kom je niet in de war met de andere servers. Zo log je niet steeds op de verkeerde in en verleng je ook niet de verkeerde server. Ik heb bijvoorbeeld MC256 en MC255. Lijkt erg op elkaar. En ik verkoop ze ook nog eens door af en toe en dan kom je al helemaal in de war.
 

Lennard

Active member
Maar wil je dan op one2xs een naam geven of op Multicraft?

Dus je doel dat je server MC145 (Tekkit) op one2xs heet en is het dan erg dat hij op Multicraft nog gewoon mc145 blijft heten?
 

Janm

Active member
Ja op one2xs hebben ze dus een bijnaampje "MC145 (Tekkit) of MC882 (Poepserver)" en in Multicraft heten ze gewoon MC145 en MC882 (dus ook de login).

Enkel dus dat je ze op one2xs uit elkaar kan houden en zo dus de goede verlengd of laat verlopen.
En dus ook op de goede in gaat loggen zodra je denkt ik wil op tekkit server inloggen op multicraft en je hebt MC145 tekkit genoemd dan zie je dat mc145 je tekkitserver is en dus op mc145 moet inloggen.
 

Janm

Active member
Heb momenteel redelijk wat servers en het groeit dagelijks met 1 a 2 nieuwe servers. Het is wel handig om ze een naam te kunnen geven of aan een email te kunnen koppelen. (dus een email achter de server) dan kan je zien van wie ze zijn en snel mailen dat de servers gaan verlopen binnenkort.

96c5fc.png
 

Lennard

Active member
Zit er nu allebei in.
smile.gif


(Je kunt verlopen/verwijderde servers die nog in je overzicht staan ook een naam geven om achteraf nog te kunnen zien van wie een server was.)
 

Janm

Active member
Wat een service
biggrin.gif



toevoeging op 10 februari 2013, 23:01:37:
Werkt goed!


toevoeging op 10 februari 2013, 23:04:40:
Het emailveld bugged
sadley.gif
 

Lennard

Active member
Wat bugged eraan?


toevoeging op 10 februari 2013, 23:10:59:
Oh, je had het al gepmd.
Moet nu gefixt zijn.
smile.gif
 

Janm

Active member
Lennard (link):
En nu niet meer dus.
clown.gif



Klopt, het werkt nu wel. Echt handig hoor!
smile.gif

Heb er een paar ingevuld nu, van de andere helft weet ik de mail niet meer.
 
Bovenaan