[stemmen] WK logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luukvdo

New member
11c
12c
10c
shiny.gif
 

Soufian

New member
Uitslagen tot nu toe:
1
2 - 9
3 - 2
4
5
6
7
8a - 5
8b - 1
9 - 6
10a - 2
10b - 1
10c - 6
11a - 1
11b - 1
11c - 13
12a - 1
12b - 4
12c - 1
13a - 1
13b - 2
14 - 3
15 - 1
16 - 1
17 - 1

11c staat t hoogste!
 

Kenzo

New member
@Lennard:

je startpost klopt niet:

lennard:
Voor elke nummer 1 krijgt een logo 3 punten, voor elke nummer 2 krijgt ie 2 punten, en voor een nummer 1 krijgt het logo 1 punt.



Moet zijn:

Quote:
Voor elke nummer 1 krijgt een logo 3 punten, voor elke nummer 2 krijgt ie 2 punten, en voor een nummer 3 krijgt het logo 1 punt.


mede hierdoor heeft soufian verkeerd geteld of ben ik er niet helemaal met me hoofd bij?
Dat kan namelijk heel goed.
 

Lennard

Active member
Je hebt gelijk, sorry; maar ik ga er vanuit dat dat wel duidelijk was voor iedereen die tot nu toe gestemd heeft?

Nog even voor de duidelijkheid verder: Als je op een sub-logo stemt (bijvoorbeeld 8b of 11c ofzo) dan telt je stem mee voor dat hoofd-logo (dus 8 of 11 in dit voorbeeld), maar het aantal stemmen in de sub-groep bepaalt dan welk logo de winnaar is.
emo.gif


Klinkt moeilijk, maar komt hier op neer.
Als de uitslag dit zou zijn:
8b 3
8a 4
11c 5
11b 1

dan wint dus logo 8 (want 8 heeft 7 stemmen, 11 heeft er 6), versie a (want b heeft 3 stemmen, a heeft er 4).
Volgens mij is dat het eerlijkst zo.
 

Kenzo

New member
Oke, dus eerst gaat het om de stemmen van een groep en daarna kijk je pas naar de punten?
Of kijk je in de groep ookal naar de punten(nr1: 3punten) kijk je daar ookal naar in de hoofdgroep?
Dus dan is soufians berekening wel goed
yummie.gif
?
 

Lennard

Active member
Eerst kijk je naar de groep (bijvoorbeeld groep 8 of groep 11), daarna naar die eronder hangen zegmaar (dus a, b of c).
emo.gif


Die van Soufian klopt iig niet met wat ik bedoelde.
Mijn berekening:
tra.s2.one2xs.com/logo.xlsx
waarin op dit moment logo 11c met 36 punten aan kop staat, gevolgd door logo 2 met 21 punten.

edit:
stem van vince staat er nog niet in
 

Kenzo

New member
Oke dat dacht ik al want ik ging mijn punten zo tellen en toen kwam ik ook op 36uit daarom ook die reactie van mij.
Bedankt voor de verduidelijking
smile.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan