Titel zichtbaar bij mouse-over Topic Link

Luukvdo

New member
Jaaaaaaa, dan moet je de huidige database helemaal laten parsen
cry.gif
emo.gif

En natuurlijk een de-parser maken
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Luukvdo (link):
Jaaaaaaa, dan moet je de huidige database helemaal laten parsen
cry.gif
emo.gif

En natuurlijk een de-parser maken


Dubbel opslaan. Geparsed en ongeparsed. Doen volgens mij wel meer systemen.
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Ik dacht mischien aan de link
redface.gif
dat hij checkt welke id (http://www.one2xs.com/threads/19432) Dit geval 19432 en dat hij dan kijkt in de database naar de naam?
redface.gif

dat lijkt niet zo moeilijk... of?
 

Luukvdo

New member
Dat is ook niet zo moeilijk maar voor elke link moet dus wel een aparte query gedraaid worden en dat wil Lennard niet omdat de database server daardoor overbelast kan raken
 

Sjoerd

Active member
Lennard (link):
Het werkt, maar ik denk niet dat ik het live zet omdat het een query per topiclink kost, dus het is me eigenlijk iets te kwetsbaar...
je kunt ook ajax gebruiken ?
emo.gif
 

Sjoerd

Active member
Lennard (link):
Ja dan kost het een query per mouseover
emo.gif

Ja, klopt
sadley.gif

Dan weet ik het zo niet..
Beter een query per mouseover dan dat ze helemaal naar het topic gaan om te zien dat ze hem al gelezen hebben, en meteen weer wegklikken?
 

Lennard

Active member
Ja zo kun je het ook bekijken.
emo.gif

De berichten geparsed opslaan lijkt me de beste optie, en dan een limiet van maximaal 50 topiclinks per forumbericht.
biggrin.gif
 

Sjoerd

Active member
Lennard (link):
Ja zo kun je het ook bekijken.
emo.gif

De berichten geparsed opslaan lijkt me de beste optie, en dan een limiet van maximaal 50 topiclinks per forumbericht.
biggrin.gif

zorg je er ook voor dat als er bijvoorbeeld 2 links zijn naar het zelfde topic, maar met een andere pagina, dat hij hem maar 1x opzoekt in de db?
Anders kan je er misschien ook wel een ubb tag voor maken, dat die niet te zien is, maar er wel is. (bijv. [link titel=OPGEHAALDE TITEL]url[/link])
Dat lijkt me veel makkelijker bij het bewerken, dan kan je gewoon die ubb van [link eruit filteren, anders zou je berichten geparsed en niet-geparsed op moeten slaan.
 

Lennard

Active member
Sjoerd (link):
zorg je er ook voor dat als er bijvoorbeeld 2 links zijn naar het zelfde topic, maar met een andere pagina, dat hij hem maar 1x opzoekt in de db?
Anders kan je er misschien ook wel een ubb tag voor maken, dat die niet te zien is, maar er wel is. (bijv. [link titel=OPGEHAALDE TITEL]url[/link])
Dat lijkt me veel makkelijker bij het bewerken, dan kan je gewoon die ubb van [link eruit filteren, anders zou je berichten geparsed en niet-geparsed op moeten slaan.
Ja dat kan ook nog.
Ik moet gewoon eens gaan kijken wat het beste werkt. Als ik de posts in html op ga slaan komt er zon 250mb aan data bij, dus dat is ook weer niet echt ideaal inderdaad.
 

Timkb

New member
Of, SEO urls beter voor google en kan je zelf uithalen welke topic het is of iig de titel raden
 
Bovenaan