Topic -1 berichten?

Klaasie

New member
Hallo,

Ik was een beetje aan het kijken welke oude bugs er vroeger waren (
emo.gif
)en toen kwam ik dit tegen:
bugone2xs.png

URL: http://www.one2xs.com/forum/forum?id=11&p=38
Deze dingen kloppen niet;
-1 posts.
Laatste post door Kjeld terwijl er -1 posts zijn.
Als je dan op "Kjeld" klikt kom je bij een ander topic uit.
Volgensmij is de titel ook een bericht van One2xs...

Groeten,

Klaasie.
 

Ben

New member
Oklawa (link):
gaar
smile.gif
, maar het zijn nogal oude topics, zolang het maar niet bij nieuwe gebeuren.


Doet ie niet, maar ik kan zo een paar grote forums opnoemen waar het ook gebeurt en waar ze het niet kunnen fixen.
 

Alemaalte

New member
Ben (link):

Oklawa (link):
gaar
smile.gif
, maar het zijn nogal oude topics, zolang het maar niet bij nieuwe gebeuren.


Doet ie niet, maar ik kan zo een paar grote forums opnoemen waar het ook gebeurt en waar ze het niet kunnen fixen.



Niemand heeft gezegd dat het niet te fixen is, wacht eerst af wat Lennard zegt voor je dingen 2x gaat zeggen.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Gezien het feit dat het uit 2008 komt; Ik denk dat toen het verwijdersysteem nog anders werkte. Nu verwijderen we het hele topic als er geen posts meer in staan, maar destijds kan het best anders zijn geweest.
 

Lennard

Active member
Het hoort niet idd. Alle berichten uit dat topic zijn weg, maar het topic zelf is niet verwijderd ofzo... Heel raar.
Geen idee hoe het kwam maar hij is nu weg.
 

Sjoerd

Active member
Poraft (link):
Hoezo is de teller niet unsigned D: ?
De eerste post staat in dezelfde tabel als de reacties. hij telt dus COUNT(1) van de berichten waar het topid_id 4419 is, en daar haalt hij 1 vanaf. Als het dus compleet verwijdert is uit de reacties tabel, wordt COUNT(1) dus 0, en 0-1 = -1
biggrin.gif
 

Alemaalte

New member
Sjoerd (link):

Poraft (link):
Hoezo is de teller niet unsigned D: ?
De eerste post staat in dezelfde tabel als de reacties. hij telt dus COUNT(1) van de berichten waar het topid_id 4419 is, en daar haalt hij 1 vanaf. Als het dus compleet verwijdert is uit de reacties tabel, wordt COUNT(1) dus 0, en 0-1 = -1
biggrin.gif




Kan jij in het systeem/ database kijken of heb je dat gegokt?
 

Lennard

Active member
Ik zei dat het aantal reacties niet in de tabel staat, en dus kan hij gokken hoe het in elkaar zit, en dat klopt dus
yummie.gif
 

Luukvdo

New member
Als je redelijk wat ervaring met programmeren hebt en een beetje weet hoe forumsystemen in elkaar zitten is het ook niet zo moeilijk
yummie.gif
 

Janm

Active member
Sjoerd (link):

Poraft (link):
Hoezo is de teller niet unsigned D: ?
De eerste post staat in dezelfde tabel als de reacties. hij telt dus COUNT(1) van de berichten waar het topid_id 4419 is, en daar haalt hij 1 vanaf. Als het dus compleet verwijdert is uit de reacties tabel, wordt COUNT(1) dus 0, en 0-1 = -1
biggrin.gif




Die keerl kent nu al de database uit zn kop
emo.gif
 
Bovenaan