Typfout

Ewan

New member
Quote:
Deze ticket is al afgehandeld. Mocht je een nieuwe vraag hebben dan kun je een nieuwe ticket aanmaken.

Deze moet volgens mij Dit zijn?

E: En nieuwe moet nieuw zijn.

Groetjes,
Ewan
 

Wiitse

New member
Volgens mij zit u hierbij fout hoor. Deze ticket is volgens mij wel normaal Nederlands.
 

Milan

New member
In het begin klinkt deze wel maar na een paar keer de zin doorlezen klopt het niet meer
 

Semmiiee

New member
Het kan allebei vind ik, ligt er beetje aan hoe je Ticket uitspreekt. Maar Deze is gewoon goed.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Het hoort inderdaad dit te zijn
smile.gif

De stelregel is:
dit = enkelvoud
deze = meervoud
met uitzonderingen daargelaten, de Nederlandse taal is gewoon moeilijk en bestaat uit zoveel uitzondering gevalletjes dat zelfs de taaldeskundigen het soms niet meer weten
yummie.gif
 

Yorrick

Active member
Marjolein (link):
Het hoort inderdaad dit te zijn
smile.gif

De stelregel is:
dit = enkelvoud
deze = meervoud
met uitzonderingen daargelaten, de Nederlandse taal is gewoon moeilijk en bestaat uit zoveel uitzondering gevalletjes dat zelfs de taaldeskundigen het soms niet meer weten
yummie.gif



Hoe zit het dan met:

Deze boom? (is enkelvoud?)

Dit boom is volgens de regel correct? Maar het is toch echt deze boom? Of begrijp ik het nou niet
yummie.gif


Deze is volgens mij in dit geval gewoon goed aangezien het iets aanwijst?(zoals hier boven)

Correct me if im wrong.
 

Marjolein

Miss Marjolein
er staat toch bij dat er uitzonderingen zijn...
Maar ik heb even op google gekeken en ik had het ook fout
emo.gif


Bij een de-woord hoort het aanwijzend voornaamwoord deze.
Bij een het-woord hoort het aanwijzend voornaamwoord dit.

Dus de boom wordt deze boom
En het schip wordt dit schip

Alleen dan komen we nog niet ver want het kan zowel de ticket als het ticket
emo.gif
 

Wiitse

New member
Klik
Dit is een andere betekenis van ticket maar dat maakt voor het lidwoord denk ik niet veel uit. Hier staat dat dit woord het lidwoord het heeft dus het aanwijzend voornaamwoord is dan dit. Ik vind alleen dat dit ticket zo stom klinkt als je het snel uitspreekt.
 

Braam

New member
Verander de zin dan meteen helemaal:

Het ticket dat je probeert te bereiken is al afgehandeld. Mocht je een nieuwe vraag hebben dan kun je een nieuwe ticket aanmaken.
 

Tuffs

New member
In belgië is het sinds vrijdag 8 april vakantie, t.e.m. dinsdag 26 april, dan moet ik weer naar school
 
Bovenaan