Ubuntu VPS: Voortaan geen 256MB meer

O

One2xs

Guest
Hoi,

Onlangs is er een nieuwe versie van het besturingssysteem Ubuntu uitgekomen, welke wat zwaarder is dan de voorgaande versie. Om die reden kunnen we voortaan op VPSen met 256MB RAM geen Ubuntu meer zetten; dat werkt gewoonweg niet.
We zijn nog aan het bekijken of het geheel wél werkt op 384MB RAM, dan zou dat namelijk een goede oplossing zijn.

Groet,

one2xs
 

Luukvdo

New member
Ik heb hier thuis een server met ubuntu 10.04 draaien met 384 MB, dus ik denk dat dat op de VPSen ook wel zal werken
smile.gif
 

Admir

New member
Ik heb ook een nice Server
biggrin.gif
, 512MB ram. 6$ Permaand, is er ook hier linux dan ben ik wel geinterseerd
 

Lennard

Active member
CentOS; ja die kan nog wel op 256MB. Het is vooral het grafische gedeelte wat enorm veel ram nodig heeft.
 

Rubdos

New member
Waarom geven jullie dan geen lichtere variant op ubuntu? Bvb. Lubuntu of Xubuntu, die zijn veel lichter! Sorry voor de late reactie
yummie.gif
 

Bas

New member
Dat van rubdos is idd wel een goed idee. Je kan dan t beste lubuntu doen, want die is nog lichter.
Worden de vpsen hier trouwens door vmware gedraait?
 

Rubdos

New member
Zal waarschijnlijk VirtualBox zijn, ik weet het niet... VirtualBox ziet er mij lichter uit, weet niet waarom
yummie.gif

Edit, waarom niet puur tekstueel? Dan moet je geen grafische dingen hebben, kan je zelfs draaien onder 64 MB
thumbsup.gif

Bedoel dus gewoon terminal dingen
smile.gif
Daar moeten jullie toch verstand van hebben, niet?
 

Lennard

Active member
Rubdos (link):
Zal waarschijnlijk VirtualBox zijn, ik weet het niet... VirtualBox ziet er mij lichter uit, weet niet waarom
yummie.gif

Edit, waarom niet puur tekstueel? Dan moet je geen grafische dingen hebben, kan je zelfs draaien onder 64 MB
thumbsup.gif

Bedoel dus gewoon terminal dingen
smile.gif
Daar moeten jullie toch verstand van hebben, niet?
Ze draaien op NX client.
Ubuntu wordt het meeste besteld omdat dat het meeste op Windows lijkt, veel leden hebben gewoon weinig tot geen verstand van de terminal.
 

Shadowninja

New member
Hmm ik kreeg SSH makkelijker aan de praat dan NX client.
wink.gif
Maar toch, kan er niet iets van Ubuntu Server komen? Dat draait toch veel lichter?
 

Rubdos

New member
Ahja, vergeten... Het zijn VPSsen
clown.gif
Ik dacht ff aan dedictated servers
schater.gif

Anders moeten jullie ff zorgen voor een ander OS? Een lichter, voor de meer gevorderde leden?
 

Lennard

Active member
Er is al CentOS voor de gevorderde leden.

@ Shadowninja: Ja, geen idee, ik weet niks van Linux of VPSen.
emo.gif
Ik zal het doorsturen.
 

Luukvdo

New member
CentOS is volgens mij alleen maar terminal en dat lijkt me niet echt zwaar. Dus dat zal wel gewoon op 256 MB werken =D
 

Liteonit

New member
Shadowninja (link):
Weet iemand toevallig of CentOS wel normaal zonder grafische dingen op 256MB draait?


CentOS draait prima op 256MB.
Grafisch kan ook op CentOS, maar ook dat gaat weer extra geheugen gebruiken.

256MB + Grafisch is gewoon gigantisch traag
 
Bovenaan