UPDATE Serververhuizing (server 2 + VPS)

O

One2xs

Guest
UPDATE:
Misschien wordt de verhuizing tot vrijdag a.s. uitgesteld.
Zelf ben ik morgen slecht bereikbaar, dus de hoster (Liteonit op one2xs) zal in dit topic in het bericht onder deze post melden wat het uiteindelijk wordt.


Beste leden,

In de avond en nacht van 10 juni op 11 juni a.s. zullen webserver 2 en de VPS server vanuit Amsterdam naar Groningen verhuisd worden.
Dit vanwege de enorme prijsstijgingen die het datacenter in Amsterdam doorrekent. Omdat we de prijzen voor jullie als leden zo laag mogelijk willen houden is er geen andere mogelijkheid dan de servers fysiek te verhuizen.

We doen ons uiterste best om de overlast zo beperkt mogelijk te houden, maar een downtime van enkele uren zal helaas onvermijdelijk zijn.

De leden die recentelijk een nieuwe VPS hebben besteld en daar de inloggegevens al van hebben ontvangen, hebben bij die inloggegevens een tweetal IP adressen ontvangen. Doorgaans is de eerste het IP van Amsterdam (het IP wat nu dus werkt), het andere IP is het IP voor Groningen, welke je vanaf 11 juni zal moeten gebruiken.

Op de homepage vind je links in het menu de pagina Mijn producten; op die pagina kun je nalezen op welke server je hosts staan.

Als gevolg van deze verhuizing zal het IP adres van de server ook veranderen. De standaard DNS records en nameservers zullen door de hoster worden aangepast, eventuele eigen wijzigingen zul je zelf moeten controleren en indien nodig updaten. Het nieuwe IP adres zal ik hier plaatsen zodra ik het heb.

Verdere informatie over het preciesze tijdstip volgt nog.
Ik zal indien mogelijk z.s.m. een overzicht van alle VPSen met de nieuwe IP adressen rondsturen.
Dit bericht zal ook per mail naar alle geregistreerde host-eigenaren verstuurd worden.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

one2xs
 
G

Guest

Guest
Ok!
Ik heb me host op server 2 net verkocht
yummie.gif
 

Lennard

Active member
De rit Amsterdam -> Groningen duurt 2 uur ongeveer, dus hij zal na 2 tot 3 uur weer online zijn.

Waarschijnlijk gaat hij morgen (10 juni) rond 22:00 uit.
De nieuwe IP adressen:
89.188.29.40
89.188.29.41
 

Luukvdo

New member
Waarom naar Groningen?
Is ergens in Brabant niet beter? Dat is namelijk dichterbij voor de hoster
shiny.gif
 

Lennard

Active member
emo.gif


Ik weet dat Groningen beter en goedkoper is dan Amsterdam, dat zal met Tilburg niet zo zijn.
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Op 1 van beide VPS servers staan maar een stuk of 3 VPSen, dus VPS server 2 klinkt meer dan het is.

Server 1 volgt later omdat daar een stuk meer domeinen op staan, dus dat is ook een boel meer werk.
 

Luukvdo

New member
Lennard (link):
emo.gif


Ik weet dat Groningen beter en goedkoper is dan Amsterdam, dat zal met Tilburg niet zo zijn.
yummie.gif


Brabant is groter dan alleen Tilburg
emo.gif
 

Lennard

Active member
Misschien wordt de verhuizing tot vrijdag uitgesteld.
Zelf ben ik morgen slecht bereikbaar, dus de hoster (Liteonit op one2xs) zal hier melden wat het uiteindelijk wordt.
 

Liteonit

New member
Luukvdo (link):
Waarom naar Groningen?
Is ergens in Brabant niet beter? Dat is namelijk dichterbij voor de hoster
shiny.gif



Er zit geen enkel datacenter in brabant en omgeving dat mij aanspreekt.
Ik neem enkel diensten af in een kwalitatief datacenter (tier 3 en 4) ;-)
Een gemiddelde budget locatie bijvoorbeeld Grafix spreekt mij totaal niet aan, teveel ellende gehad in het verleden
wink.gif
 

Luukvdo

New member
Er zullen toch wel datacenters zijn die dichter bij zijn dan Groningen die niet te duur zijn en je wel aanspreken? :D
 
Bovenaan