Waarom doen jullie niks tegen scammers?

Destyz

New member
Ik ben vorige week gescamt door iemand.. En heb dit report..

Deze hele week heeft hij toegeslagen.. en nog een paar mensen gescamt..

Zij hebben dit allemaal gereport...

Maar er word na een week niks ondernomen terwijl er zoveel reports zijn..


Ik begrijp dit niet?

Het lijkt wel of jullie het toelaten..

Groeten,
 

Klaasie

New member
De beheerders kunnen nooit zeker weten of het echte scam is
wink.gif
 

Destyz

New member
Ik hoor nu al van 3/4 andere dat zij ook gescamt zijn door hem.. en dat ze het gereport hebben?

Dat lijk mij overduidelijk..
 

Wiitse

New member
Als het allemaal vorige week gebeurd is... De beheerders hebben ook een leven hoor. Ze hoeven niet direct actie te ondernemen. Ze hebben werk genoeg.
 

Azdin

New member
Inderdaad, en zoiets neemt sowieso al veel tijd in beslag dus je moet gewoon geduld hebben.
Handel gewoon verstandig, gebruik een tussenpersoon.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Uiteraard wordt het niet toegelaten, maar de scammeldingen worden afgehandeld door Lennard (moderators hebben geen bevoegdheid hiervoor) en aangezien hij ook nog werkt en een studeert kan het inderdaad wel eens zijn dat de meldingen wat later behandeld worden.
En wat Azdinnn zegt, handel gewoon verstandig, en daarbij handel je op eigen risico. Het aangeven van scammers is dus een extra service van one2xs.
 

Destyz

New member
Oke, ik snap het wel mja..

Toch bedankt voor de reacties ..

Het is gewn k*t .. gescammt te zijn
 

Marjolein

Miss Marjolein
Dat snap ik wel, en zeker als er daarna nog andere gebruikers ook gescamd worden door dezelfde persoon. Ik weet ook om wie het gaat dus ik zal proberen om het een beetje in de gaten te houden.
 

Alemaalte

New member
Waarom doe jij niets aan scammen? Om gescamt te worden moet je dat eerst toelaten. Je had een tussenpersoon kunnen nemen, je had referenties kunnen vragen, ...
Het is je eigen schuld dat je gescamt bent en je hoeft het niet op een ander te steken.
Waarom moet one2xs hier iets aan doen? Worden ze ervoor betaalt? Of worden ze ook maar ooit eens bedankt na het oplossen? Ik denk niet dat het vaak gebeurt.
Conclusie: Los je eigen problemen op i.p.v. een ander het werk te laten doen.


Destyz (link):
Ik hoor nu al van 3/4 andere dat zij ook gescamt zijn door hem.. en dat ze het gereport hebben?

Dat lijk mij overduidelijk..


Tuurlijk het komt nooit voor dat mensen liegen ...
 

Destyz

New member
Alemaalte? Dan kijk je toch naar de punten log? Dan zie je wel of er gelogen word.. Ik ga er neit zomaar een topic over maken..

Toch bedankt Marjolein/Azdinn voor jullie reactie
heart.gif
.. Ten minste nog positief
smile.gif
.
 

Alemaalte

New member
Destyz (link):
Alemaalte? Dan kijk je toch naar de punten log? Dan zie je wel of er gelogen word.. Ik ga er neit zomaar een topic over maken..

Toch bedankt Marjolein/Azdinn voor jullie reactie
heart.gif
.. Ten minste nog positief
smile.gif
.


En wat kan je dan exact uit die punten log opmaken? Of hebben jullie punten uitgewisseld? Je kan wel zien of iemand betaalt heeft of niet maar daarmee weet je nog altijd niets.
 

Lennard

Active member
Driekwart van de aangiftes wordt binnen 2 weken zelf opgelost, dus ik behandel de meldingen pas na een paar weken.
Jammer voor de personen die serieus zijn opgelicht, maar als ik ergens een kwartier mee bezig ben en ik krijg dan te horen "oh dat was al verholpen" dan motiveert dat niet echt om ze snel te behandelen.


Destyz (link):
Alemaalte? Dan kijk je toch naar de punten log? Dan zie je wel of er gelogen word.. Ik ga er neit zomaar een topic over maken..

Toch bedankt Marjolein/Azdinn voor jullie reactie
heart.gif
.. Ten minste nog positief
smile.gif
.
Voorbeeldje:
Persoon A: Ik heb aan persoon B een Wallie van 10 euro verkocht, maar hij geeft geen punten! HELP!!!
Persoon B: Ik heb van persoon A een Wallie-code gehad maar er stond geen tegoed meer op, ik wil dus niet betalen en hij noemt me scammer
confused.gif



Zo makkelijk is het dus niet.
emo.gif
 
Bovenaan