CentOs VPS binnen, en nu..?

Sebastiaanh

New member
Hallo,
Net kwam mijn CentOs VPS binnen.
Maar wat kan ik hiermee? Is dit een soort reseller, of..0
Want volgensmij is het geen remote desktop,kom er namelijk niet in..
yummie.gif
 

Marvinn

Active member
Quote:
Als je Ubuntu hebt, is dit lange verhaal hieronder van toepassing, voor Windows moet je even doorscrollen:
Je hebt dit programma nodig.
Als het is ge?nstalleerd, start je NX Client op, en klik je op Configure.
Bij Host vul je het IP adres in wat hier boven staat.
Bij Display kies je een zo laag mogelijke resolutie. Hoe lager de resolutie, hoe sneller je VPS zal werken.
Bij Desktop laat je Unix en GNOME ingesteld, het schuifbalkje eronder zet je op MODEM.
Vervolgens klik je op Ok, en vul je je login en wachtwoord in.
Bij Login is dat je vpsnaam (vps123 bijvoorbeeld), bij Password is dat je wachtwoord die hierboven staat.
Daarna klik je op Login en moet alles werken.


Als je Windows draait dan kun je via Start -> Uitvoeren het commando mstsc invoeren, waarmee je je VPS kunt besturen.
 

Laurenss

New member
Nickjexx (link):

Quote:
Als je Ubuntu hebt, is dit lange verhaal hieronder van toepassing, voor Windows moet je even doorscrollen:
Je hebt dit programma nodig.
Als het is ge?nstalleerd, start je NX Client op, en klik je op Configure.
Bij Host vul je het IP adres in wat hier boven staat.
Bij Display kies je een zo laag mogelijke resolutie. Hoe lager de resolutie, hoe sneller je VPS zal werken.
Bij Desktop laat je Unix en GNOME ingesteld, het schuifbalkje eronder zet je op MODEM.
Vervolgens klik je op Ok, en vul je je login en wachtwoord in.
Bij Login is dat je vpsnaam (vps123 bijvoorbeeld), bij Password is dat je wachtwoord die hierboven staat.
Daarna klik je op Login en moet alles werken.


Als je Windows draait dan kun je via Start -> Uitvoeren het commando mstsc invoeren, waarmee je je VPS kunt besturen.




O, handige commando, je kan ook die vinden in alleprog. >>burauaccestories ;P
 

Sebastiaanh

New member
Lennard (link):
Bij CentOS heb je geen bureaublad en moet je met Putty verbinden (moet je even op Googlen).


Ow.. dit was niet wat ik verwachte. Volgende keer moet ik beter opletten wat ik koop -,-
 

Azdin

New member
Waarom bestel je eigenlijk iets waarvan je (vrijwel) niets van weet?
Op de host-bestellen pagina staat nog:

Quote:
Kies dus alleen voor VPS webhosting als je de kennis hebt om een systeem op te zetten (of ermee wilt testen / spelen), ga anders voor shared hosting.
 

Sebastiaanh

New member
Azdinnn (link):
Waarom bestel je eigenlijk iets waarvan je (vrijwel) niets van weet?
Op de host-bestellen pagina staat nog:

Quote:
Kies dus alleen voor VPS webhosting als je de kennis hebt om een systeem op te zetten (of ermee wilt testen / spelen), ga anders voor shared hosting.




Omdat ik al eens eerder een vps had
yummie.gif

Maar dat was Windows
yummie.gif

En nu wou ik eens iets anders proberen
 
Bovenaan