CentOs VPS binnen, en nu..?

Gerritzwn

New member
Nickjexx (link):

Sebastiaanh (link):
Ja, maar ik heb geen Ubuntu, ik heb CentOs?
Dat is volgens mij CentOs



CentOS = CentOS net zoals Ubuntu gewoon Ubuntu is.


Sebastiaanh (link):
Goh, maar dat is Windows he..
Dit is command-line, kom ik net achter..


Ik meen dat je met het volgende commando een grafische interface kan installeren;

yum install gnome

Als je vervolgens even kijkt op; http://www.nomachine.com/select-package.php?os=linux&id=1 kun je NxClient, server e.d. als nog installeren en met de uitleg zoals vermeld bij Ubuntu (zie mail) aan de gang.

Met alleen "yum install gnome" heb je zelf nog geen toegang via de grafische interface, dit kun je alleen als je hierna nog NxServer installeert. Kom je er niet uit, stuur dan maar even een PM als ik tijd heb kan ik ns kijken wat ik voor elkaar kan krijgen voor je.
 

Matthias

Active member
Als het niet lukt mag je mij ook altijd een PM sturen, is op een kwartiertje gefixt, grafische interface met VNC.
smile.gif
 

Sebastiaanh

New member
[root@one2xs-vps212 ~]# yum install gnome
Loaded plugins: fastestmirror
Loading mirror speeds from cached hostfile
* addons: ftp.nluug.nl
* base: mirror.denit.net
* extras: ftp.nluug.nl
* updates: ftp.nluug.nl
Setting up Install Process
No package gnome available.
Nothing to do


Als ik Yum Install Gnome doe..
 

Gerritzwn

New member
Matthias (link):
Als het niet lukt mag je mij ook altijd een PM sturen, is op een kwartiertje gefixt, grafische interface met VNC.
smile.gif



VNC zuigt en is ongelofelijk beperkt, via NxClient heb je meer mogelijkheden
smile.gif
 

Liteonit

New member
Gerritzwn (link):

Nickjexx (link):

Sebastiaanh (link):
Ja, maar ik heb geen Ubuntu, ik heb CentOs?
Dat is volgens mij CentOs



CentOS = CentOS net zoals Ubuntu gewoon Ubuntu is.


Sebastiaanh (link):
Goh, maar dat is Windows he..
Dit is command-line, kom ik net achter..


Ik meen dat je met het volgende commando een grafische interface kan installeren;

yum install gnome

Als je vervolgens even kijkt op; http://www.nomachine.com/select-package.php?os=linux&id=1 kun je NxClient, server e.d. als nog installeren en met de uitleg zoals vermeld bij Ubuntu (zie mail) aan de gang.

Met alleen "yum install gnome" heb je zelf nog geen toegang via de grafische interface, dit kun je alleen als je hierna nog NxServer installeert. Kom je er niet uit, stuur dan maar even een PM als ik tijd heb kan ik ns kijken wat ik voor elkaar kan krijgen voor je.




Het betreft hier een kleine VPS (ik meen 256MB), niet verstandig om daar grafisch spul op te draaien ;-)
Installeren van het hele grafische pakket @ CentOS kan via;
yum groupinstall “X Window System” “GNOME Desktop Environment”

Ik adviseer het de user overigens niet. Grote kans dat de VPS per direct gaat swappen, en dus overlast veroorzaakt op de disk array
 

Rwsite

New member
Kan iemand mij ook helpen met een grafische interfase erop zetten? Heb het hard nodig! Stuur me aub een PM!
 
Bovenaan