Feedbacksysteem is terug

O

One2xs

Guest
Zoals jullie wellicht gezien hebben is het feedbacksysteem terug. Omdat er nog wat vragen en onduidelijkheden over waren zal ik het hier iets toelichten.

We hadden als ik het me goed herinner al vanaf de start van one2xs een feedbacksysteem, maar die is na een tijdje weggehaald omdat er teveel gedoe ontstond rondom onterechte feedbacks.
Er werden heel veel onterechte feedbacks gereport, en wij moesten dan maar uitzoeken of de feedback terecht of onterecht was. Dat was niet te doen en koste ongelofelijk veel tijd; tijd die we beter aan andere zaken konden besteden. En dus verdween het feedbacksysteem weer. Tot vandaag, want vandaag is het weer terug.
pompom.gif


Het idee is nog precies hetzelfde: als je met iemand hebt gehandeld (dus niet als je hem tof vindt of als je zn pen mag lenen of wat dan ook) dan kun je die persoon een positieve of negatieve feedback geven. Als de deal goed is gegaan en je bent er tevreden over, dan geef je een positieve feedback. Als je bent opgelicht of op een andere manier ontevreden bent, dan geef je een negatieve feedback.
Je kunt dat doen door naar het profiel te gaan van de persoon die je een feedback wil geven, en daar vind je de rest wel.

Hier op het forum staat naast elke post hoeveel en wat voor feedbacks die persoon heeft gekregen. Je ziet drie icoontjes:
feedback_positief.png
dit zijn positieve feedbacks
feedback_neutraal.png
dit zijn neutrale feedbacks
feedback_negatief.png
dit zijn negatieve feedbacks

Positieve en negatieve feedbacks spreken voor zich lijkt me. Bij neutrale feedbacks zit het iets lastiger, want die kunnen jullie niet geven.

Stel: ik handel met iemand handel en ik geef die persoon een negatieve feedback omdat ik de deal niet geslaagd vond. Die andere persoon vond misschien dat hij juist wél alles goed heeft gedaan, en hij report mijn feedback, en zet erbij waarom hij vindt dat het geen negatieve feedback hoort te zijn.
De moderators zien die report, en hebben geen idee wie er de waarheid spreekt. Als ze de feedback zouden laten staan dan zou dat oneerlijk zijn als de feedback onterecht was; als ze de feedback verwijderen dan zou dat weer oneerlijk zijn als de feedback wél klopte.
Als middenweg maken we er dan een neutrale feedback van. Hij telt niet mee als negatieve feedback, maar hij is ook niet positief. Je kan bij elke gebruiker zien hoeveel neutrale feedbacks hij heeft. Het voordeel daarvan is dat jullie altijd kunnen zien welke feedbacks iemand heeft gehad, en dan kun je zelf oordelen wat je ervan vindt.

Ik heb geen lijst met regels waar je je aan moet houden als je een feedback toevoegt. Gebruik het gewoon normaal en bedenk of het een zinnige en eerlijke feedback is. Ga het systeem niet misbruiken, want dat hebben we door en dat vinden we niet leuk.

Als er nog vragen zijn dan kunnen jullie die hier stellen.
smile.gif
 
G

Guest

Guest
Sevvlor (link):
Leuk,


Ik dacht eerst dat het koekjes waren
bloos.gif



Iets met een nieuwe cookie regeling?
wink.gif


Maar, leuk!
 

Antonn

New member
In het PBSysteem moet er ook nog knopje naar feedback van zender van PB.
biggrin.gif


Want je handelt via PB, toch?

En een vraagje:
Stel ik maak een banner voor iemand waarvoor ik banner maakte. Die stuurt me feedback omdat ik supermooie banner maakte voor m en punten kreeg
smile.gif


Moet ik die persoon dan ook feedback geven omdat we goed gehandeld hadden en ik punten kreeg?

En kan je mensen meerdere feedbacks geven voor meerdere deals?
 

Willem

Active member
Ziet er wel leuk uit. Of er misbruik van gemaakt gaat worden is de vraag
redface.gif



toevoeging op 4 september 2012, 19:43:54:
// Je kunt jezelf ook 1 feedback geven of niet? Ik probeer het niet omdat ik morgen pas met mezelf ga handelen dus dan wacht ik nog even (
emo.gif
)
smile.gif
 

Sjoerd

Active member
Willemmm (link):
toevoeging op 4 september 2012, 19:43:54:
// Je kunt jezelf ook 1 feedback geven of niet? Ik probeer het niet omdat ik morgen pas met mezelf ga handelen dus dan wacht ik nog even (
emo.gif
)
smile.gif



Probeer het eens!
 

Luukvdo

New member
En het geeft niet echt een goed beeld als er ineens feedbacks van 2 jaar geleden tussen staan
 
Bovenaan