Mailen is oke, spammen niet

Gerritzwn

New member
Lennard (link):
Mwah, meestal snap je zelf wel een beetje wanneer je AV klopt en wanneer niet. Als ik er in zet dat jullie 10 euro moeten betalen wanneer ik dat zeg dan snap je zelf wel dat dat niet helemaal klopt.

Tuurlijk wel. Als je het maar indekt in je AV en je leden (klanten) tijdig (min. 30 dagen) de kans geeft om hun contract, lidmaatschap o.i.d. te beëindigen
wink.gif



Lennard (link):
Je kunt met je AV alleen puntjes indekken die niet in de wet staan en waar dus geen regeltjes op van toepassing zijn, maar je moet er dan rekening mee houden dat het niet in strijd is met andere wetten enzo.

En volgens mij klopt e.e.a. ook niet echt helemaal, One2XS handelt niet als bedrijf maar als particulier met als resultaat dat specifieke wetten die voor ondernemers gelden niet van kracht zijn. Op bepaalde vlakken hoef je, je als consument hierom niet in te dekken. Er bestaat per slot van rekening een verschil tussen rechten/plichten voor consumenten en rechten/plichten als bedrijf.


Lennard (link):
Ik beweer niet dat onze hele av helemaal klopt hoor.
biggrin.gif


@ Gerrit: Ik hoor het graag van je dan morgen.
yummie.gif
t Is mn studie dus het boeit me wel.
smile.gif


Ik laat het je z.s.m. weten, ben toch wel benieuwd
wink.gif
 

Lennard

Active member
Gerritzwn (link):
Tuurlijk wel. Als je het maar indekt in je AV en je leden (klanten) tijdig (min. 30 dagen) de kans geeft om hun contract, lidmaatschap o.i.d. te beëindigen
wink.gif

Ja oke, maar ik doelde meer op als je een host hebt gekocht dat ik je dan nog kon laten betalen wanneer ik dat wilde.
biggrin.gif
 

Gerritzwn

New member
Lennard (link):

Gerritzwn (link):
Tuurlijk wel. Als je het maar indekt in je AV en je leden (klanten) tijdig (min. 30 dagen) de kans geeft om hun contract, lidmaatschap o.i.d. te beëindigen
wink.gif

Ja oke, maar ik doelde meer op als je een host hebt gekocht dat ik je dan nog kon laten betalen wanneer ik dat wilde.
biggrin.gif




Ja dat bedoel ik ook
wink.gif

Dat zijn gewoon wijzigingen in de AVs waardoor je er onderuit kunt komen lol.
 

Lennard

Active member
Neehoor, jullie hebben voor 1 jaar hosting de 4 punten betaalt, en dan kan ik niet ineens roepen van hey, je moet nog meer betalen!!
Dat kan pas als je host verloopt en je hem wil verlengen.
 

Gerritzwn

New member
Lennard (link):
Neehoor, jullie hebben voor 1 jaar hosting de 4 punten betaalt, en dan kan ik niet ineens roepen van hey, je moet nog meer betalen!!
Dat kan pas als je host verloopt en je hem wil verlengen.

Ehm....

In geval van vooraf betalingen zoals bij hosting, dan gelden de tarieven en algemene voorwaarden vanaf het moment dat de overeenkomst is aangegaan tot het moment dat het verlengd of beëindigd wordt. Wijzig jij je Algemene Voorwaarden echter en zeg jij hierbij dat alle wijzigingen (inclusief tariefswijzigingen) per direct op alle nieuwe en bestaande klanten of leden van kracht zijn, dan kunnen deze ontbinden.

Het kan dus wel, maar kost je veel klanten / leden als je dat zou doen en het zou opgenomen moeten zijn in de Algemene Voorwaarden dat je (One2Xs) het recht heeft tussentijds prijswijzigingen te mogen doorvoeren waarin je de klant / het lid, de tijd gunt het contract (overeenkomst) te ontbinden e.d.
wink.gif


Dat is overigens een geintje die wel vaker voorkomen. Mooie voorbeelden zijn telecom en internet providers die dergelijke wijzigingen doorvoeren.
 

Lennard

Active member
Telecom en internetproviders kunnen ook alleen nadat je contract afloopt prijswijzigingen doorvoeren hoor. Als ze dat tussentijds doen, of ze passen de Algemene Voorwaarden in jouw nadeel aan, dan kun je gewoon je contract laten ontbinden en hoef je ook niks meer te betalen.

Als jij een pak melk voor € 1,00 koopt dan kan de supermarkt ook niet een week erna zeggen van je moet nog een paar euro betalen want dat vinden we lache. Je hebt 1 euro betaalt en daarmee recht op het pak melk.

Hier heb je 4 punten betaalt en daarmee recht op 1 jaar hosting. Het zou wat anders zijn als je per maand moest betalen, dan mogen we na die maand gewoon de prijs omhoog voeren.
 

Gerritzwn

New member
Oke Lennard, komt ie;

Het lezen van e-mails is voorbehouden aan justitie of alleen toegestaan wanneer hiertoe opdracht is gegeven van justitie of een uitspraak is gedaan door justitie.

Reden is, dat een ip-adres, e-mail adres e.d. vallen onder de wet op privacy het is namelijk gebonden aan je gegevens. Niet alleen een voornaam, achternaam, adres e.d. vallen hieronder. De wetgeving op privacy kent namelijk een ruimbegrip en omvat alle gegevens die de klant en/of burger in verband brengt met hem of haar.

Wanneer een klant dus spam mailtjes verzend, zou je zoals je aangeeft genoodzaakt worden om de email(s) te bekijken waardoor je dus toegang krijgt tot het ip-adres alsmede het e-mail adres waarna je, jezelf toegang verschaft tot prive gevoelige informatie.


Ik heb om toch eens wat extra (kleine) details te kunnen bieden rond gebeld met wat andere (hosting) providers. Deze gaven te kennen dat het bij wet niet toegestaan is. Dit is daarom ook de reden waarom veel ip-adressen van providers op zogenaamde blacklists terecht komen. Het enigste recht dat een (hosting) provider kent bij redelijke twijfel dat er spam wordt verzonden is het offline halen van de VPS, Dedicated Server of het internet-adres.


Men is mijn vraag overigens nog verder aan het uitzoeken of er werkelijk geen enkel lettertje is die gebruikt kan worden voor de ondernemer om zichzelf te beschermen voor mogelijke sancties. Het probleem wat men n.l. al aangaf is dat je alles als bedrijf of particulier onder twijfel of vermoedens kunt gooien en op deze wijze het recht zou hebben om (privé) mails e.d. te mogen/kunnen lezen. De consument wordt hierom beschermd dankzij de vele wetten.


Ik zal zodra ik meer weet (eind v/d week, begin volgende week) wellicht, meer laten weten... dit betreft n.l. een vrij complex iets en het waren direct meerdere vragen die ik gesteld heb dus ze beantwoorden deze allen pas zodra ze zelf ook alle antwoorden hebben.
------
Overigens op de vorige discussie, voor de wet ben je ondernemer zodra je als doel hebt, winst te maken met het aanbieden van diensten. Bijverdiensten worden gezien als iets kleinschalig wordt verkocht, je koopt een kast voor € 100,00 en verkoopt deze voor € 110,00 door. Grootschalig is wanneer je 10 kasten koopt en doorverkoopt. Het wordt dan gezien als handel met het oog op winst. Men noemt dit dan ook wel ondernemerschap waarbij men dan de wettelijke voorbelastingen en belastingen moet afdragen e.d.
 

Lennard

Active member
Het staat gewoon letterlijk in de wet dat het mag wanneer een systeem instabiel wordt, daar hebben mede-hosters niets over te zeggen. Het mag gewoon.
Lees ook deze pagina eens, geschreven door een bekende ICT jurist:
http://www.iusmentis.com/technologie/email/briefgeheim/

Maargoed, hier komen we toch niet uit, ik denk niet dat er mensen zijn die liever willen dat we die mails niet lezen en gewoon meteen de host stopzetten totdat een rechter heeft bepaald dat we de mails mogen lezen.
 
Bovenaan