Post Raten

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Heya,

Ik zie nu steeds vaker mensen met een quote naar een post verwijzen en vervolgens "+1" zeggen. Is het misschien een optie om elke post een rating te kunnen geven, en eventueel posts met een te lage rating (zeg -5) laten verbergen of zelfs automatisch verwijderen. En je kan dan ook posts met een bepaalde rating (zeg +5) meer laten opvallen, zodat mensen zien dat die post echt belangrijk is.

Het is makkelijker voor de moderatoren, aangezien die minder werk hebben met het verwijderen van posts die niets toevoegen aan het topic, en posts die wel handig zijn kunnen extra in het daglicht worden gezet.

Het enige nadeel dat ik aan dit systeem kan zien is dat mensen dit systeem als een soort feedback gaan gebruiken en dus van bepaalde mensen standaard alle posts -1 geven, en dus eigenlijk misbruik maken. Maar wanneer dit gebeurd zou je eventueel de rechten van deze persoon betreffende het raten van posts kunnen innemen.

Dus eigenlijk zijn er voor dit systeem alleen positieve argumenten te bedenken vanuit mijn standpunt, maar daarom vraag ik ook om jullie mening, aangezien mijn mening nogal subjectief is samengesteld!

~ Rik
 

Erik

New member
Goed idee.
biggrin.gif

edit; ik mis de aardappel-optie
sadley.gif
 

Robbert

New member
Rik:
Heya,

Ik zie nu steeds vaker mensen met een quote naar een post verwijzen en vervolgens "+1" zeggen. Is het misschien een optie om elke post een rating te kunnen geven, en eventueel posts met een te lage rating (zeg -5) laten verbergen of zelfs automatisch verwijderen. En je kan dan ook posts met een bepaalde rating (zeg +5) meer laten opvallen, zodat mensen zien dat die post echt belangrijk is.

Het is makkelijker voor de moderatoren, aangezien die minder werk hebben met het verwijderen van posts die niets toevoegen aan het topic, en posts die wel handig zijn kunnen extra in het daglicht worden gezet.

Het enige nadeel dat ik aan dit systeem kan zien is dat mensen dit systeem als een soort feedback gaan gebruiken en dus van bepaalde mensen standaard alle posts -1 geven, en dus eigenlijk misbruik maken. Maar wanneer dit gebeurd zou je eventueel de rechten van deze persoon betreffende het raten van posts kunnen innemen.

Dus eigenlijk zijn er voor dit systeem alleen positieve argumenten te bedenken vanuit mijn standpunt, maar daarom vraag ik ook om jullie mening, aangezien mijn mening nogal subjectief is samengesteld!

~ Rik

Spreek je jezelf dan niet tegen?
Misschien alleen mensen met een postcount van ... maar ik moet het nog maar zien... ik wacht zelf even de reacties af van mijn medemembers met argumenten, ikzelf ben nog niet overtuigd.
 

Erik

New member
Sjoerd:
Zou wel leuk zijn, alleen dat bij -5 verwijderen is niet zon goed idee denk ik..

Mee eens.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
@robbert: Nee, dan hebben lennard en ruben meer werk, wij kunnen jullie rechten niet aanpassen
schater.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
volgens mij hebben we hier al eens meer een topic over gehad....lang geleden
yummie.gif

En de meningen waren toen heel erg verdeeld. Persoonlijk vind ik het geen goed systeem. Iedere zinnige post moet evenveel gewaardeerd worden door iedereen, en dit kan je niet met een systeempje doen. En dan zeker het verwijderen ben ik op tegen, een post kan ondergewaardeerd worden door andere gebruikers maar kan daarom best waardevol zijn voor het forum.
 

Vinceyka

New member
@Marjolein

Viel wel mee hoelang geleden dat was ik (Toen nog op mijn broers account).

maar ik vind het handig
smile.gif
 

Jesse

New member
Het is ooit idd al voorgesteld, en afgewezen
santabaard.gif
Omdat ze niet zo als zikle wilden worden met karma shit etc.
 

Jurgen

Active member
Ik stem tegen, met dezelfde aurgumenten als de voorgaande posts; het wordt er niet echt eerlijker op. Als iemand iemand (negatief) beoordeeld op bijvoorbeeld een layout, gaat de TS gelijk naar het minknopje. Nou hoor ik iemand zeggen "Maar dan kan je toch onterechte minpunten aangeven?". Dat doet mij dan gelijk denken aan het feedback systeem wat ook geen succes was. kortom;
Nee.
 

Sjoerd

Active member
Maak dan iets dat het niet bij Aanvragen, Aanbiedingen, Advertentiemededelingen, Adverteergedeelte en Bugs kan
wink.gif
 

Kingunit

New member
Mischien is het beter dat je het bij een bepaalde limit postst kan doen?
Niet om mensen voor te zetten, maar mensen met 2000posts zijn echt wel vertrouwder dan een persoon met 2posts
 

Sjoerd

Active member
Kingunit:
Mischien is het beter dat je het bij een bepaalde limit postst kan doen?
Niet om mensen voor te zetten, maar mensen met 2000posts zijn echt wel vertrouwder dan een persoon met 2posts
Het kan evengoed zijn dat er bijvoorbeeld leden met 2000+ posts er misbruik van maken hoor
wink.gif
 

Alemaalte

New member
Kingunit:
Misschien is het beter dat je het bij een bepaalde limit posts kan doen?
Niet om mensen voor te zetten, maar mensen met 2000 posts zijn echt wel betrouwbaarder dan een persoon met 2 posts


Dan zou ik het op registreer-datum doen.
Het is niet omdat je een spammer bent dat je ook betrouwbaar bent.
 
Bovenaan