Server 2 crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Washand

New member
Even een vraagje: doet server twee de laatste tijd het weer goed? Bij mijn wel maar ik zit er bijna alleen in de avond op...
 

Lennard

Active member
Jep, een stuk beter in ieder geval.
smile.gif

Af en toe hikt hij nog maar de problemen lijken grotendeels opgelost te zijn!
 

Smiegles

Active member
Lennard (link):
Zoals jullie wellicht weten is webserver 3 een VPS die op VPS server 3 staat.
Er was een DDoS op een VPS op die VPS server 3 aan de gang waardoor dus alle VPSen plus die webserver er uit lagen.

Het probleem zit (gelukkig) dus niet op webserver 3 zoals sommigen suggereren.
Maar evengoed onze excuses voor het ongemak.

Oke nu,
is het 1 idee om gewoon elke dag de vpsen aftegaan om te kijken of er habbo retro gehost is
Dus gewoon effe ip invoeren en kijken waar je uitkomt
 

Lennard

Active member
Nee, ze komen elke keer weer terug hoor, zelfs van leden die we er al op hebben aangesproken. Ze zetten hem dan in een submapje of op een andere poort ofzo en dan kunnen wij dan dus niet meer checken.


Wiitse (link):
Dat is inderdaad ook tijdverspilling. Trouwens, maar 30?
Jep, 10 GB ram totaal dacht ik, meer past er niet op de servertjes.
 

Lennard

Active member
Webserver 3 staat er ook nog op, die heeft ook nog 1 of 2 GB ram. Plus ze zitten niet helemaal vol inderdaad, dat komt omdat de pakketten voorheen ongunstig waren.
 

Rickhosting

New member
Een ddos aanval valt niet altijd te traceren, alleen moet One2xs alle VPSen ene keer verwijderen en dan alles opnieuw aanmaken en dan HyperVM installeren (GRATIS) is handig voor de gebruikers Herinstallatie wanner je wilt, Oneclick Reboot.

Alles
wink.gif
 

Christum

Member
server 3 en vps server 3 zijn plat, ik heb het idee dat het door de vps server komt aangezien server 3 altijd offline is als vps server 3 ook offline is
confused.gif


//EDIT: Kreeg net op msn dat ze er mee bezig zijn
biggrin.gif
 

Liteonit

New member
Habboradio (link):
Een ddos aanval valt niet altijd te traceren, alleen moet One2xs alle VPSen ene keer verwijderen en dan alles opnieuw aanmaken en dan HyperVM installeren (GRATIS) is handig voor de gebruikers Herinstallatie wanner je wilt, Oneclick Reboot.

Alles
wink.gif



We hebben een (fatsoenlijk) alternatief voor HyperVM. HyperVM is niet toepasbaar, gezien er Xen HVM gebruikt wordt (ondersteund ISO mounting).
Tevens zal ik geen HyperVM gebruiken - zelfs niet als ik er 1000 euro bij krijg. Verdiep je maar eens in dit panel (security), dan weet je wat ik bedoel.
shutup.gif
wink.gif




Verder zal er vanmiddag onderhoud gepleegd worden aan VPS server #3 ivm stabiliteits problemen met vermoedelijk de netwerk driver. Hierover zullen jullie vandaag meer horen
smile.gif
 

Rickhosting

New member
Jaa, qua security heb je helemaal gelijk Liteonit.
Alleen als dat Alternatief er snel komt, scheelt het heel wat werk voor jullie, en het is ook nog eens erg handig!.
Wel vervelend inderdaad, dat VPS 3 weer plat lag gisteravond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan