Verbannen is verbannen

Patricka

New member
Hi,

Er worden regelmatig leden verbannen - niets mis mee, moeten ze zich maar gedragen - maar ik vind het stront irritant dat ze dan een 2e account aanmaken en zo toch op one2xs zijn.

Is het niet tijd voor een nieuwe regel? Zoals als je terug komt als je account verbannen is met een ander account dat de straf verhoogt word of misschien wel verdubbelt?

Graag stemmen in de poll:
Ja = is goed
Nee = reactie

Groet,
Patrick
 

Yorrick

Active member
Ik ben er zeker voor, maar hoe wil je dat gaan controleren? Die dubbel accountjes zijn vast allemaal op een proxy aangemaakt
sadley.gif
 

Antonn

New member
Fanorg (link):
Ik ben er zeker voor, maar hoe wil je dat gaan controleren? Die dubbel accountjes zijn vast allemaal op een proxy aangemaakt
sadley.gif



Meestal zie je het wel als het een persoon is van eerder. Ze zeggen het of verwerken het in hun (nieuwe) gebruikersnaam.

Daarnaast vind ik het huidig juist goed. het is namelijk wel toegestaan een tijdelijk account te maken indien je verbannen bent. Nu denk je: "Wat heeft het dan nog voor nut?"

Nou: Je kan wel niet meer zo eenvouwdig onderhandelen en aan je spullen enzo. Het is alleszins minder leuk als je niet aan je "normale" account kan.
 

Yorrick

Active member
Er is wel een midden weg te vinden natuurlijk,

Bijvoorbeeld:
Als je verbannen bent voor bijvoorbeeld spam (Stel voor je hebt 95% en je krijgt 5% voor spammen), kan je alleen het forum bekijken! Dus niet posten/handelen etc.
Als je verbannen bent voor iets dat erger is, kan je helemaal niets meer en is het je eigen schuld.

Edit:
Alleen dit is wel een heel gedoe om te maken, dus verbannen=verbannen lijkt me beter
yummie.gif
 

Patricka

New member
@Fanorg, zoals Anton al zei, zie je dat 9 van de 10 keer wel.

@Anton, je mag maar 1 account per ip (mits je regelt dat je broertje/zusje ook mag) dus dat is bullshit.

Wie heeft nee gestemd?
emo.gif
 

Janm

Active member
Patricka (link):
@Fanorg, zoals Anton al zei, zie je dat 9 van de 10 keer wel.

@Anton, je mag maar 1 account per ip (mits je regelt dat je broertje/zusje ook mag) dus dat is bullshit.

Wie heeft nee gestemd?
emo.gif



Sebastiaan natuurlijk
emo.gif
 

Alemaalte

New member
Je mag helemaal geen 2de account maken? Dat toch doen verhoogt je percentage/straf.
Verbannen gebeurt dan ook nog zoiets als 1 week, 1 maand, 10 jaar of zoiets? Dus dat is streng genoeg.
En de communicatie block alleen is al voorgesteld en afgekeurd. Ik zie dus niet hoe wat je ook voorstelt iets verandert aan het huidige beleid.
 

Freestyle

New member
Ze kunnen beter doen 1 ip = 1 account.
En als je inlogd op een ip waar een verbannen account op is, dan komt er een notificatie bij het beheer gedeelten. En dan kunnen de mods/admin kijken of het om een dubbel account gaat.

Zo moeten de verbannen leden al iets slimmer zijn om niet op hun eigen ip in te loggen
emo.gif

En heb je een broertje of zusje dan moet je eerst contact op nemen met het beheer.
 

Ewan

New member
Freestyle (link):
Ze kunnen beter doen 1 ip = 1 account.
En als je inlogd op een ip waar een verbannen account op is, dan komt er een notificatie bij het beheer gedeelten. En dan kunnen de mods/admin kijken of het om een dubbel account gaat.

Zo moeten de verbannen leden al iets slimmer zijn om niet op hun eigen ip in te loggen
emo.gif

En heb je een broertje of zusje dan moet je eerst contact op nemen met het beheer.


Dat is al zo
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Alles wat jullie zeggen is al zo. Zelfs het bannen van dubbelaccounts doen we al. Maar zo af en toe glipt er wel een dubbelaccount tussendoor.
 

Willem

Active member
Rik (link):
Alles wat jullie zeggen is al zo. Zelfs het bannen van dubbelaccounts doen we al. Maar zo af en toe glipt er wel een dubbelaccount tussendoor.


En de eigenaar van het dubbelaccount is dan permanent verbannen hoop ik?


toevoeging op 16 augustus 2012, 09:10:12:
Maar ik ben het met Patricka eens dat het stront irritant is dat ze het forum zo komen vervuilen. Gisteren Stereostyle die overal onzin postte, en dan nog neetje, en dan nog vazora ofzoiets die de grapjas uit komt hangen.
 

Patricka

New member
Rik (link):
Alles wat jullie zeggen is al zo. Zelfs het bannen van dubbelaccounts doen we al. Maar zo af en toe glipt er wel een dubbelaccount tussendoor.


Ook mijn idee dan?
redface.gif
 

Willem

Active member
Patricka (link):

Rik (link):
Alles wat jullie zeggen is al zo. Zelfs het bannen van dubbelaccounts doen we al. Maar zo af en toe glipt er wel een dubbelaccount tussendoor.


Ook mijn idee dan?
redface.gif




Ik dacht dat die persoon dan gewoon permanent verbannen was. Dat vind ik ook de meest toepasselijke straf, aangezien een ban inhoudt dat je juist niet op een site komt...
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Mensen die dubbelaccounts maken worden uiteindelijk effectief 10 jaar verbannen. Wat in onze ogen perm ban is. Als het echt te bont gaat worden (lees: een hoop accounts) zal het IP ook verbannen worden.
Dat soort mensen krijgen dan ook gewoon geen tweede kans.
 

Patricka

New member
Rik (link):
Mensen die dubbelaccounts maken worden uiteindelijk effectief 10 jaar verbannen. Wat in onze ogen perm ban is. Als het echt te bont gaat worden (lees: een hoop accounts) zal het IP ook verbannen worden.
Dat soort mensen krijgen dan ook gewoon geen tweede kans.


Oké, ik wist niet dat mensen al gestraft werden hiervoor.
smile.gif
 

Alemaalte

New member
Patricka (link):

Rik (link):
Mensen die dubbelaccounts maken worden uiteindelijk effectief 10 jaar verbannen. Wat in onze ogen perm ban is. Als het echt te bont gaat worden (lees: een hoop accounts) zal het IP ook verbannen worden.
Dat soort mensen krijgen dan ook gewoon geen tweede kans.


Oké, ik wist niet dat mensen al gestraft werden hiervoor.
smile.gif




Dat had ik nochtans wel al gezegd
we.gif
 

Patricka

New member
Alemaalte (link):

Patricka (link):

Rik (link):
Mensen die dubbelaccounts maken worden uiteindelijk effectief 10 jaar verbannen. Wat in onze ogen perm ban is. Als het echt te bont gaat worden (lees: een hoop accounts) zal het IP ook verbannen worden.
Dat soort mensen krijgen dan ook gewoon geen tweede kans.


Oké, ik wist niet dat mensen al gestraft werden hiervoor.
smile.gif




Dat had ik nochtans wel al gezegd
we.gif




Uit jouw verhaal kon ik dat niet halen..
cry.gif
 

Bramk

New member
Ik vind het wel goed maar, dan moet het enkel als je egt iets slechts gedaan hebt,
soms kan het zijn dat je % krijgt door te spammen ofzo en dan vind ik niet dat je voor altijd verbannen moet worden.
 
Bovenaan