Verbannen is verbannen

Marjolein

Miss Marjolein
Jacmob (link):
waarom niet gewoon van alleen een forum ban je hebt dingen gekocht met echt geld etc
Ja en? Je dingen worden toch niet van je afgepakt...je kunt nog steeds je host/domein/vps of whatever gebruiken.

Als je je gewoon normaal gedraagt (zoals het hoort) dan is er niks aan de hand en daar gaat het juist om. Door je van heel de site te verbannen geeft juist een extra stimulans om je te gedragen. Stel dat je naar het voetbalstadion gaat en je misdraagt je dan wordt je ook het stadion uitgezet en niet alleen uit het vak waar je heb gezeten. En je entreegeld ben je dan ook kwijt, wat bij one2xs dus niet zo is. Je producten blijven gewoon in je bezit, alleen als je je wachtwoord van je host kwijt ben of zo dan zul je dit via een mailtje opnieuw moeten aanvragen, dit kan je dan niet zelf meer doen.
 
G

Guest

Guest
Marjolein (link):

Jacmob (link):
waarom niet gewoon van alleen een forum ban je hebt dingen gekocht met echt geld etc
Ja en? Je dingen worden toch niet van je afgepakt...je kunt nog steeds je host/domein/vps of whatever gebruiken.

Als je je gewoon normaal gedraagt (zoals het hoort) dan is er niks aan de hand en daar gaat het juist om. Door je van heel de site te verbannen geeft juist een extra stimulans om je te gedragen. Stel dat je naar het voetbalstadion gaat en je misdraagt je dan wordt je ook het stadion uitgezet en niet alleen uit het vak waar je heb gezeten. En je entreegeld ben je dan ook kwijt, wat bij one2xs dus niet zo is. Je producten blijven gewoon in je bezit, alleen als je je wachtwoord van je host kwijt ben of zo dan zul je dit via een mailtje opnieuw moeten aanvragen, dit kan je dan niet zelf meer doen.



Eeh ff dat je het weet he.. je vergelijkt een voetbalstadion met een forumban. Vind die vergelijking niet relevant ofzo. Stel, je wilt je nameservers aanpassen van het domein, volgens mij moet je dan eerst helemaal een ticket aanmaken etc etc, of je bent je hosting/VPS wachtwoord kwijt dan moet je dat via een omweg aanvragen.


Jacmob (link):
waarom niet gewoon van alleen een forum ban je hebt dingen gekocht met echt geld etc

Ik stem hiermee in, ze ontnemen deels je toegankelijkheid van alle details.
 

Sanderc

New member
Îk ben ook gewoon voor een ban dat je niet kan reageren maar wel bekijken, is op meerde forums zo.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Bash (link):

Marjolein (link):

Jacmob (link):
waarom niet gewoon van alleen een forum ban je hebt dingen gekocht met echt geld etc
Ja en? Je dingen worden toch niet van je afgepakt...je kunt nog steeds je host/domein/vps of whatever gebruiken.

Als je je gewoon normaal gedraagt (zoals het hoort) dan is er niks aan de hand en daar gaat het juist om. Door je van heel de site te verbannen geeft juist een extra stimulans om je te gedragen. Stel dat je naar het voetbalstadion gaat en je misdraagt je dan wordt je ook het stadion uitgezet en niet alleen uit het vak waar je heb gezeten. En je entreegeld ben je dan ook kwijt, wat bij one2xs dus niet zo is. Je producten blijven gewoon in je bezit, alleen als je je wachtwoord van je host kwijt ben of zo dan zul je dit via een mailtje opnieuw moeten aanvragen, dit kan je dan niet zelf meer doen.



Eeh ff dat je het weet he.. je vergelijkt een voetbalstadion met een forumban. Vind die vergelijking niet relevant ofzo. Stel, je wilt je nameservers aanpassen van het domein, volgens mij moet je dan eerst helemaal een ticket aanmaken etc etc, of je bent je hosting/VPS wachtwoord kwijt dan moet je dat via een omweg aanvragen.

Ja dus je kan nog steeds je producten beheren ook al is het via een omweg, je hebt dat zelf veroorzaakt dus moet je zorgen dat het niet zover komt
smile.gif


En het is maar een voorbeeld die vergelijking, als het om een forumban gaat kun je dit met niks vergelijken, het gaat om het idee dat je je misdraagt en dat dit bestraft moet worden.
 

Antonn

New member
Marjolein (link):

Bash (link):

Marjolein (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Jacmob (link):
waarom niet gewoon van alleen een forum ban je hebt dingen gekocht met echt geld etc




Ja en? Je dingen worden toch niet van je afgepakt...je kunt nog steeds je host/domein/vps of whatever gebruiken.

Als je je gewoon normaal gedraagt (zoals het hoort) dan is er niks aan de hand en daar gaat het juist om. Door je van heel de site te verbannen geeft juist een extra stimulans om je te gedragen. Stel dat je naar het voetbalstadion gaat en je misdraagt je dan wordt je ook het stadion uitgezet en niet alleen uit het vak waar je heb gezeten. En je entreegeld ben je dan ook kwijt, wat bij one2xs dus niet zo is. Je producten blijven gewoon in je bezit, alleen als je je wachtwoord van je host kwijt ben of zo dan zul je dit via een mailtje opnieuw moeten aanvragen, dit kan je dan niet zelf meer doen.



Eeh ff dat je het weet he.. je vergelijkt een voetbalstadion met een forumban. Vind die vergelijking niet relevant ofzo. Stel, je wilt je nameservers aanpassen van het domein, volgens mij moet je dan eerst helemaal een ticket aanmaken etc etc, of je bent je hosting/VPS wachtwoord kwijt dan moet je dat via een omweg aanvragen.

Ja dus je kan nog steeds je producten beheren ook al is het via een omweg, je hebt dat zelf veroorzaakt dus moet je zorgen dat het niet zover komt
smile.gif


En het is maar een voorbeeld die vergelijking, als het om een forumban gaat kun je dit met niks vergelijken, het gaat om het idee dat je je misdraagt en dat dit bestraft moet worden.



Onderhandelen via die omweg is niet echt zo handig dan.

Ik werd nog verbannen omdat ik in de tijd een account had gemaakt, 1 keer was ingelogd, nog een account maakte, wat probeerde aan geld te komen dmv refferals te spelen enzo, dat lukte niet en toen ging in inactief. Een paar maand later werd ik terug actief en kreeg ik nog een ban van dat account. Ik heb toen meer als 300 puunten mislopen.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik vind een communicatieban en een volledige ban wel iets hebben. Het is erg cru voor iemand die een beetje spammed als die moeilijk moet gaan doen om zijn producten te beheren.
 

Antonn

New member
Rik (link):
Ik vind een communicatieban en een volledige ban wel iets hebben. Het is erg cru voor iemand die een beetje spammed als die moeilijk moet gaan doen om zijn producten te beheren.


Het forum en de producten hebben eigenlijk maar weinig met elkaar te maken. Ik zou het huidige waarschuwingspercentage houden voor het forum, en een nieuwe voor de producten die kan oplopen bij stelen, dubbelaccounts, retro of illegale zooi op hosts en die shyt.
 

Jacmob

New member
eigelijk is het forum maar gewoon een extratje ;p


toevoeging op 19 augustus 2012, 21:51:07:
eigelijk is het forum maar gewoon een extratje ;p


toevoeging op 19 augustus 2012, 21:51:10:
eigelijk is het forum maar gewoon een extratje ;p
 

Willem

Active member
Sanderc (link):
Îk ben ook gewoon voor een ban dat je niet kan reageren maar wel bekijken, is op meerde forums zo.


Je krijgt een ban niet voor niks he, als je zo alle beperkingen van een ban afhaalt kun je mensen net zo goed niet bannen...
 

Janm

Active member
Blokkeer dan alles maar behalve producten, vind echt sneu dat je dat gaat blokkeren ik vind dat je daar recht op hebt.
 

Yorrick

Active member
Janm (link):
Blokkeer dan alles maar behalve producten, vind echt sneu dat je dat gaat blokkeren ik vind dat je daar recht op hebt.


Je zorgt zelf voor een ban dus het is helemaal niet sneu!
One2xs geeft zelfs nog de gelegenheid om je producten te beheren door ze een mailtje te sturen. Dan sturen zij ze informatie die je nodig hebt. Je hebt dus nog alle recht op je producten terwijl je het voor je zelf hebt verziekt. Ik snap niet wat jij daar sneu aan vind
yummie.gif
 

Azdin

New member
Janm (link):
Blokkeer dan alles maar behalve producten, vind echt sneu dat je dat gaat blokkeren ik vind dat je daar recht op hebt.

Tsja, het ligt eraan wat je doet hoor. En via contact buiten one2xs kan Lennard vast wel wat regelen
smile.gif


Dusja zorg gewoon dat je niet verbannen wordt. Easy.
 

Bramk

New member
Azdinnn (link):

Janm (link):
Blokkeer dan alles maar behalve producten, vind echt sneu dat je dat gaat blokkeren ik vind dat je daar recht op hebt.

Tsja, het ligt eraan wat je doet hoor. En via contact buiten one2xs kan Lennard vast wel wat regelen
smile.gif


Dusja zorg gewoon dat je niet verbannen wordt. Easy.



Vind ik ook, maar aan de andere kant word je ook verbannen door je gedrag op het forum en niet omdat je de site bugt of hackt dus ben je alles kwijt door het forum wat eigenlijk een appart deel van de site is.
 

Janm

Active member
Gynos (link):

Azdinnn (link):

Janm (link):
Blokkeer dan alles maar behalve producten, vind echt sneu dat je dat gaat blokkeren ik vind dat je daar recht op hebt.

Tsja, het ligt eraan wat je doet hoor. En via contact buiten one2xs kan Lennard vast wel wat regelen
smile.gif


Dusja zorg gewoon dat je niet verbannen wordt. Easy.



Vind ik ook, maar aan de andere kant word je ook verbannen door je gedrag op het forum en niet omdat je de site bugt of hackt dus ben je alles kwijt door het forum wat eigenlijk een appart deel van de site is.



Precies ja. En je kan wel via mails alles met Lennard regelen maar dat is een omweg, duurt lang en kost ze nog werk ook en Lennard kan in die tijd beter de todo af maken
emo.gif
 

Aarclay

Active member
Fanorg (link):
Ik ben er zeker voor, maar hoe wil je dat gaan controleren? Die dubbel accountjes zijn vast allemaal op een proxy aangemaakt
sadley.gif


Kijken naar het mailadres? of deze niet allemaal op @sitevaneenverbannenpersoon.nl (fictief) zijn aangemaakt.

Je kan ook proberen een fingerprint te maken van zijn browser gegevens. Schijnt dat die bijna uniek zijn..... Het is geen sluitend bewijs, maar als er opeens na een ban een nieuw account met een een zelfde fingerprint zijn, dan weet je al genoeg.
 
G

Guest

Guest
Aarclay (link):

Fanorg (link):
Ik ben er zeker voor, maar hoe wil je dat gaan controleren? Die dubbel accountjes zijn vast allemaal op een proxy aangemaakt
sadley.gif


Kijken naar het mailadres? of deze niet allemaal op @sitevaneenverbannenpersoon.nl (fictief) zijn aangemaakt.

Je kan ook proberen een fingerprint te maken van zijn browser gegevens. Schijnt dat die bijna uniek zijn..... Het is geen sluitend bewijs, maar als er opeens na een ban een nieuw account met een een zelfde fingerprint zijn, dan weet je al genoeg.



http://blog.iusmentis.com/2012/07/03/valt-browser-fingerprinten-wel-onder-de-cookiewet/

Weer die cookie wet
emo.gif
Alleen is dit moeilijker om te controleren.
 

Jamall

New member
Rik (link):
Mensen die dubbelaccounts maken worden uiteindelijk effectief 10 jaar verbannen. Wat in onze ogen perm ban is. Als het echt te bont gaat worden (lees: een hoop accounts) zal het IP ook verbannen worden.
Dat soort mensen krijgen dan ook gewoon geen tweede kans.


Ik zie het nut niet van een 10 jarige ban geven, dat zorgt enkel voor agressie. Dan kan je beter gelijk een IP ban geven in mijn ogen..Het is namelijk toch niet zo, dat die persoon na 10 jaar doodleuk weer op zijn account gaat.
emo.gif
.
 
Bovenaan