Waardeer een advertentie.

Yorrick

Active member
Hallo,

Wegens grote irritatie van (heel veel?) mensen presenteer ik jullie: het stemmen op een doe-advertentie
coool.gif
.

Wat houd het nou precies in?
Je kunt (zodra dit idee wordt ingevoerd) op een advertentie stemmen hoe goed hij is.
Gebruikers kunnen beoordelen op: Was het makkelijk? Was het duidelijk aangegeven wat je moest doen? Kreeg ik (snel) uitbetaalt? Etc.

Waarom wil ik dit?
- Omdat er bij sommige advertenties na een paar maanden pas een uitbetaling wordt gedaan en dat vind ik een beetje irritant;
- Er wordt soms ook gewoon niet uitbetaalt. Ja, ik weet dat je dat kan aangeven maar op grote schalen wordt dat ook irritant voor de support hier.

Waarom wil jij dit?
- Je kunt zien welke ads een goede reputatie hebben.

Waarom wil een adverteerder dit?
- Als je advertentie een hogere waarde heeft, doen mensen hem ook sneller.

Waarom wil support dit?
- Minder reports van ads die niet uitbetalen.

Waarom wil iemand dit niet?
- Hij/zij is noob.


Verder lijkt het me ook handig dat je maar 1 keer op een advertentie kan stemmen en om de 24 uur een nieuwe advertentie kan beoordelen.

Je denkt nu vast:
"- Jaja, genoeg gepraat, hoe komt dat er dan uit te zien?"
Nou hier komt t
biggrin.gif


[SIZE= 18px]Voorbeeldje van idee:[/SIZE]
Advertentie van: Fanorg, "Hou jij van kevers? Klik dan niet hier!"
Beloning: 4,12 punten
Doe deze advertentie!
star.png
star.png
star.png
star.png
star_half.png

[COLOR= white]-[/COLOR]16 stemmen


Advertentie van: Marjolein, "Dit systeem voor beoordelen is top!"
Beloning: 8,30 punten
Doe deze advertentie!
star.png
star.png
star.png
star.png
star.png

[COLOR= white]-[/COLOR]28 stemmen


Advertentie van: Lennard, "Win een bakfiets"
Beloning: 3,40 punten
Doe deze advertentie!
star.png
star.png
star_half.png
25yunnr.png
25yunnr.png

[COLOR= white]-[/COLOR]12 stemmen


Advertentie: "Een vissenkom winnen? Beantwoord slechts 3 vragen!"
Beloning: 10 punten
Doe deze advertentie!
star.png
star.png
star.png
star_half.png
25yunnr.png

[COLOR= white]-[/COLOR]10 stemmen




[SIZE= 18px]How about trolls?[/SIZE]
Natuurlijk zijn er mensen die overal 1 ster op gaan geven of juist 5
Daarom een uitbreiding op dit idee (Naast dat je maar op 1x op dezelfde advertentie kan stemmen plus maar 1x in de 24uur op verschillende advertenties.):

Advertentie: "Een vissenkom winnen? Beantwoord slechts 3 vragen!"
Beloning: 10 punten
Doe deze advertentie!
star.png
star.png
star.png
star_half.png
25yunnr.png

[COLOR= white]-[/COLOR]10 stemmen, klik hier om te zien wie er heeft gestemd!


[SIZE= 18px]Overzicht van stemmen:[/SIZE]
Fanorg waardeerde deze advertentie met:
star.png
star.png
star.png
star_half.png
25yunnr.png

[SIZE= 9px]Klik hier als je denkt dat deze stem niet geldig is.[/SIZE]

Raaoul waardeerde deze advertentie met:
star_half.png
25yunnr.png
25yunnr.png
25yunnr.png
25yunnr.png

[SIZE= 9px]Klik hier als je denkt dat deze stem niet geldig is.[/SIZE]

Sebastiaanh waardeerde deze advertentie met:
star.png
star.png
star.png
star.png
25yunnr.png

[SIZE= 9px]Klik hier als je denkt dat deze stem niet geldig is.[/SIZE]


Laat hier onder maar achter wat goed/fout is aan dit idee, en of je wilt dat dit er in de toekomst komt!
Ik hoop dat het idee duidelijk is en dat het een goed idee is.

Groet,
Fanorg.
 
G

Guest

Guest
Zeer goed idee en het heeft voordelen voor de adverteer én voor diegene die de ad doet
 

Kingunit

New member
Leuk idee. Maar wat gebeurt er als er van die valse stemmen komen? Zo was het ook bij het feedback systeem.
sadley.gif
 

Bjarnootjuh

New member
Kingunit (link):
Leuk idee. Maar wat gebeurt er als er van die valse stemmen komen? Zo was het ook bij het feedback systeem.
sadley.gif



Was er een feedback systeem?
 

Maartenl

New member
Kingunit (link):
Leuk idee. Maar wat gebeurt er als er van die valse stemmen komen? Zo was het ook bij het feedback systeem.
sadley.gif



Je weet niet wie de adverteerder is
wink.gif
 

Yorrick

Active member
Kingunit (link):
Leuk idee. Maar wat gebeurt er als er van die valse stemmen komen? Zo was het ook bij het feedback systeem.
sadley.gif



Daarom mag je maar 1x in de 24 uur stemmen en maar 1x op dezelfde advertentie. Dat haalt de meeste trollen wel weg. Als uitbreiding kun je doen dat je een overzicht hebt van alle stemmen. Ik zal het zo even maken als voorbeeld.

Bedankt voor de reacties
heart.gif
 

Kingunit

New member
Bjarnootjuh (link):

Kingunit (link):
Leuk idee. Maar wat gebeurt er als er van die valse stemmen komen? Zo was het ook bij het feedback systeem.
sadley.gif



Was er een feedback systeem?


Ja, je kon bij een gebruiker een plusje of een minnetje geven. Maar hierdoor kwamen allemaal ruzies van neppe feedbacks.


Maartenl (link):

Kingunit (link):
Leuk idee. Maar wat gebeurt er als er van die valse stemmen komen? Zo was het ook bij het feedback systeem.
sadley.gif



Je weet niet wie de adverteerder is
wink.gif




Doet er niet toe. Kan ook gewoon een random iemand zijn.
 

Kingunit

New member
Fanorg (link):
Heb hem geüpdatet, control + F naar: "How about trolls?"


Dat is het juist. Een solutie wist ik ook wel, maar deze suggestie is (denk ik) om minder reports te krijgen. Hierdoor ga je juist meer werk maken. Want 1 ster ratings worden natuurlijk altijd gereport. Plus er komen namen vrij, krijg je ook weer ruzie.

Ik wil niet je suggestie verpesten hoor, ik laat alleen even de slechte kanten zien.
biggrin.gif
 

Yorrick

Active member
Kingunit (link):

Fanorg (link):
Heb hem geüpdatet, control + F naar: "How about trolls?"


Dat is het juist. Een solutie wist ik ook wel, maar deze suggestie is (denk ik) om minder reports te krijgen. Hierdoor ga je juist meer werk maken. Want 1 ster ratings worden natuurlijk altijd gereport. Plus er komen namen vrij, krijg je ook weer ruzie.

Ik wil niet je suggestie verpesten hoor, ik laat alleen even de slechte kanten zien.
biggrin.gif




Ja dat je de negatieve kanten noemt is juist beter
pompom.gif

Maar dat snap ik, maar het is ook voor de gebruiker en de adverteerder.
Een normaal lid zal niet zo snel trollen als hij weet dat zijn/haar naam daar staat.
 
B

Bjarnootjuh

Guest
Zoals hierboven al is aangegeven, je gaat geen misbruik tegen.
Het is een goed idee, alleen de meeste leren kunnen hier niet serieus mee omgaan.
Zo is dus ook, wat eerder is aangegeven, het feedback systeem weggegaan.

Als er iemand even grappig wilt zijn, kan hij zo een advertentie naar de klote helpen.
Adverteerder gaat weg, Lennard minder inkomsten, niet leuk dus
sadley.gif

Dan kan je zeggen, ja geven we een warn, maar wat houd zon persoon tegen, hij heeft misschien 0% en krijgt er 25% voor.
Mocht die verbannen zijn maakt hij wel een dubbelaccount aan om de adverteerder dwars te bommen.

Kortom, goed idee, maar de nadelen zijn te groot.
 

Yorrick

Active member
Nicknl (link):
Zoals hierboven al is aangegeven, je gaat geen misbruik tegen.
Het is een goed idee, alleen de meeste leren kunnen hier niet serieus mee omgaan.
Zo is dus ook, wat eerder is aangegeven, het feedback systeem weggegaan.

Als er iemand even grappig wilt zijn, kan hij zo een advertentie naar de klote helpen.
Adverteerder gaat weg, Lennard minder inkomsten, niet leuk dus
sadley.gif

Dan kan je zeggen, ja geven we een warn, maar wat houd zon persoon tegen, hij heeft misschien 0% en krijgt er 25% voor.
Mocht die verbannen zijn maakt hij wel een dubbelaccount aan om de adverteerder dwars te bommen.

Kortom, goed idee, maar de nadelen zijn te groot.



Fanorg (link):
Verder lijkt het me ook handig dat je maar 1 keer op een advertentie kan stemmen en om de 24 uur een nieuwe advertentie kan beoordelen.

Je brengt het wel heel erg hoor
emo.gif


Zo erg kunnen ze het niet om zeep helpen? Duurt minstens een week voor ze en dan hebben ze pas 7 advertenties
pompom.gif



Stel er zijn 12 stemmen:
(Ik doe even dat iedereen 4 v/d 5 stemt)
Dat is 4+4+4+4+4+4+4+4+4+4+4+4 = 48 (12x4)
Nu stemt een trol 1
Dat zijn 13 stemmen en totaal 49.
49:13 = 3,7 vd 5 sterren. Dat wordt afgerond naar 3,5 of 4.

Oke iets realistischer:

12 mensen:
Ze stemmen ongeveer:
4
3
2
4
5
4
3
3
4
3
4
4
(42 in totaal) Gemiddelde: 3,5 / 5
Nu is de 13e een trol en hij stemt 1
biggrin.gif

43 in totaal en 13 mensen.
43:13=3,3

Dus dan is het 3,3 / 5
pompom.gif

Dus zo erg zal het allemaal niet zijn
 
B

Bjarnootjuh

Guest
Ach ja, je moet er van uit gaan wat er kan gebeuren.
Waarom denk je dat het feedback systeem weg is gegaan, of ik denk dat je daar niet lang genoeg lid voor bent?
 

Alemaalte

New member
Ik vind het ook een goed idee, ik doe tegenwoordig geen advertenties meer omdat het allemaal zo omslachtig is, er zijn er een paar goede waar je bevoorbeeld je email moet aanmelden of een spel spelen. Die doe ik graag.
Maar zon 20 paginas van een enquete invullen die er toch alleen maar is om je persoonlijke gegevens af te snoepen, die vind ik zever.


toevoeging op 13 april 2012, 20:57:45:

Nicknl (link):
Ach ja, je moet er van uit gaan wat er kan gebeuren.
Waarom denk je dat het feedback systeem weg is gegaan, of ik denk dat je daar niet lang genoeg lid voor bent?


Dat was persoonlijk, dus als 1 iemand slecht voor je deed wou niemand nog met je handelen, dit is anders, zelfs al stemt er 1 iemand slecht, als de advertentie me aanstaat doe ik hem nog altijd.
 

Lennard

Active member
Nice idee
biggrin.gif


Valse stemmen kun je makkelijk filteren; dat gebeurt nu met het berekenen van de keuringstermijnen ook al, dat kun je gewoon met standaardafwijking (google er maar op als je niet weet wat het is) doen. Je pakt dan in het voorbeeld hieronder enkel de blauwe stemmen, en berekent daarvan het gemiddelde.
Diagramma_standaardafwijking.png


Oh, en adverteerdersnamen erbij zetten en zien wie er gestemd heeft dat vind ik dan weer geen goed plan, maar het raten is nice ja.
 

Yorrick

Active member
Oeh als je dat kan filteren, dan kan dat idee van de namen de prullenbak in
biggrin.gif

Het gaat toch wel onderaan bovenaan het lijstje staan hea
hypocrite.gif
?
 

Antonn

New member
Zo bij elke ad van bekijk recenties. En daar staan dan alle reacties van leden met naam en stem erbij.
 
Bovenaan