Wat vragen over een domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi

New member
Wat krijg je erbij? (plesk?)
En kan je de nameservers wijzigen?
En is het mogelijk dat het domein niet op mijn eigen adres moet?
En hoelang na bestelling is je domein klaar voor gebruik?

Alvast bedankt
thumbsup.gif
yummie.gif
 

Merlin

New member
1) Wat krijg je erbij -> een "niet toegankelijke" DA account, volgens mij is alleen het instellen van een forwarder mogelijk. (Wel full controll icm een host natuurlijk)
2) Ja, als jij elders hosting hebt kan je domein daar via nameservers aan gekoppelt worden.
3) Lennard
hypocrite.gif

4) Denk dat het verschillend is, met niet te veel drukte binnen 24 uur (.com meteen na aanmaak, .nl alleen bij zone updates (dat is 4x per dag geloof ik))
 

Lennard

Active member
Quote:
Wat krijg je erbij? (plesk?)
Bij alleen een domeinnaam krijg je niets, je kunt hier op one2xs.com instellen waar je domein heen moet verwijzen.
Bij een host krijg je DirectAdmin.


Quote:
En kan je de nameservers wijzigen?
Heel simpel, ook hier op one2xs.com. Mocht het niet lukken dan kun je ons een berichtje sturen.


Quote:
En is het mogelijk dat het domein niet op mijn eigen adres moet?
Nope, je domeinnaam moet op je eigen adres.
Even een quote:
Quote:
Je bestelt je domeinnaam op je eigen naam. Dat doen we omdat het domein dan geheel jouw eigendom is, en ook jouw verantwoordelijkheid er op rust. Mocht je er misbruik van maken, zijn wij niet verantwoordelijk. Dit heeft geen nadelen; wanneer het domein op onze naam zou staan, zou het domein feitelijk van ons zijn; nu is het dus jouw eigendom.
Je gegevens worden alleen gebruikt om deze domeinnaam te registreren, je krijgt geen spam, rekeningen, telefoontjes, facturen, stalkers, of andere dingen die je gewoonweg niet wilt.



Quote:
En hoelang na bestelling is je domein klaar voor gebruik?
Dat verschilt. .com domeinen werken direct als we ze hebben besteld, .nl domeinen duurt een uur of twee.
Zodra jij je domein hebt besteld, controleren wij je punten en bestellen wij hem direct, duurt normaal dus niet langer dan 1 dag voordat hij 100 % werkt.
 

Remi

New member
Lennard:

Quote:
Wat krijg je erbij? (plesk?)
Bij alleen een domeinnaam krijg je niets, je kunt hier op one2xs.com instellen waar je domein heen moet verwijzen.
Bij een host krijg je DirectAdmin.


Quote:
En kan je de nameservers wijzigen?
Heel simpel, ook hier op one2xs.com. Mocht het niet lukken dan kun je ons een berichtje sturen.


Quote:
En is het mogelijk dat het domein niet op mijn eigen adres moet?
Nope, je domeinnaam moet op je eigen adres.
Even een quote:
Quote:
Je bestelt je domeinnaam op je eigen naam. Dat doen we omdat het domein dan geheel jouw eigendom is, en ook jouw verantwoordelijkheid er op rust. Mocht je er misbruik van maken, zijn wij niet verantwoordelijk. Dit heeft geen nadelen; wanneer het domein op onze naam zou staan, zou het domein feitelijk van ons zijn; nu is het dus jouw eigendom.
Je gegevens worden alleen gebruikt om deze domeinnaam te registreren, je krijgt geen spam, rekeningen, telefoontjes, facturen, stalkers, of andere dingen die je gewoonweg niet wilt.



Quote:
En hoelang na bestelling is je domein klaar voor gebruik?
Dat verschilt. .com domeinen werken direct als we ze hebben besteld, .nl domeinen duurt een uur of twee.
Zodra jij je domein hebt besteld, controleren wij je punten en bestellen wij hem direct, duurt normaal dus niet langer dan 1 dag voordat hij 100 % werkt.


Ok bedankt, handig
smile.gif

Maar ik vul liever niet mijn adresgegevens in, ivb privacy en omdat ze via whois mijn adres kunnen zien. (ik ben nog redelijk jong, mijn ouders willen niet dat ik dingen koop of mijn adres op internet geef) Is het mogelijk valse gegevens te geven?

Voor de rest bedankt voor de info, en domein bestellen duurt dus zeker niet lang!
pompom.gif
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Je kunt valse gegevens gebruiken, alleen heb je dan het risico dat je domein door SIDN (degene die de .nl domeinen beheert) wordt stopgezet, maar alhoewel die kans klein is, raad ik je het niet aan.

Van SIDN móet de domeinnaam op de naam van de klant, dus het kan niet op onze naam.
Je kunt bij SIDN wel een aanvraag doen om je adresgegevens weg te laten halen, en als je daar neer zet dat je nog jong bent en je geen adresgegevens op internet wilt hebben, ze de gegevens weghalen.
 

Lennard

Active member
Nope, niet van ons of van degene bij wie wij domeinen bestellen:
Quote:
Je gegevens worden alleen gebruikt om deze domeinnaam te registreren, je krijgt van ons geen spam, rekeningen, telefoontjes, facturen, stalkers, of andere dingen die je gewoonweg niet wilt.
 

Paradox

New member
Offtopic: Is er dan geen Whois voor .com. Want ik neem aan dat deze wel op naam van Lennard staat.. Anders krijgt ie alsnog stalkers
biggrin.gif
 

Lennard

Active member
Voor one2xs.com hebben we gebruik gemaakt van een ID protect (die voor zover ik weet enkel bij .com bestaat). Whois Privacy Protection Service heet dat.
Ik wil niet midden in de nacht worden opgebeld door een lid met de vraag waarom een klik is afgekeurd; daarom hebben we hiervoor gekozen.
 

Remi

New member
Lennard:
Je kunt valse gegevens gebruiken, alleen heb je dan het risico dat je domein door SIDN (degene die de .nl domeinen beheert) wordt stopgezet, maar alhoewel die kans klein is, raad ik je het niet aan.

Van SIDN móet de domeinnaam op de naam van de klant, dus het kan niet op onze naam.
Je kunt bij SIDN wel een aanvraag doen om je adresgegevens weg te laten halen, en als je daar neer zet dat je nog jong bent en je geen adresgegevens op internet wilt hebben, ze de gegevens weghalen.

Oke, bedankt. Dan merk ik het wel als me domein word afgesloten
hypocrite.gif

Maar bij GHED (de concurent) kan het wel op hun naam hoor
confused.gif
 

Lennard

Active member
Ja, maar ik heb ergens gelezen dat dat bij .nl niet mag.
Bovendien is de domeinnaam dan officieel van hun, wat soms voor de nodige problemen heeft gezorgd, zoals op het forum van hun te lezen was.
 

Merlin

New member
Inderdaad... Je kan het beste je eigen domeinen gewoon op je eigen naam hebben... Brieven krijg je niet, en anders, so what? Enkele reis prullenbak
biggrin.gif
 

Kjeld

New member
Ruben:
Doen ze niet

Ik heb meerdere domeinen op mn domeinnaam en ben nog nooit gebeld
wink.gif



Meerdere domeinen op je domeinnaam zelfs nog wel?
emo.gif

Ik heb er ook een aantal op mn eigen naam, en ben ook nog nooit gebeld
emo.gif


Het enige wat je krijgt is de factuur, maar dat is wel logisch toch?
emo.gif

Das overigens wel als je de domeinnaam echt zelf koopt..
 

Remi

New member
Ruben:
Doen ze niet

Ik heb meerdere domeinen op mn domeinnaam en ben nog nooit gebeld
wink.gif


Ja maar ik heb altijd pech
schater.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan