Welkom op een gloednieuwe one2xs!

Lennard

Active member
Waar velen van jullie al tijden op hebben gewacht is eindelijk hier: een gloednieuwe versie van one2xs. De overgang is groot. Niet alleen omdat het design ingrijpend is veranderd, maar ook omdat er inhoudelijk van alles is veranderd. Maar wat is er allemaal anders? Hieronder zal ik het kort uiteenzetten, eventueel met een korte motivatie erbij.

Niet responsive
Het eerste wat veel van jullie op zal vallen, is dat de website niet responsive is. Jammer, heel jammer. Een responsive site draagt namelijk veel bij aan de mobiele ervaring die je hebt als je de site bezoekt. Maar waarom is ie dan niet responsive? Simpelweg omdat het veel tijd kost. Het werd hoog tijd dat er een nieuwe website kwam, dus dan maar even niet responsive. Er wordt gewerkt aan een responsive oplossing, dat houden jullie zeker tegoed, maar op dit moment is dat er dus helaas nog niet.

Punten weg, advertenties weg
One2xs begon ooit als website voor een gratis hosting en een gratis domeinnaam. Dat ging goed, dat concept was een gat in de markt. Sinds enkele jaren zijn er echter nauwelijks nog interessante advertenties te vinden om zo punten te sparen. Steeds minder leden spaarden dus ook daadwerkelijk punten; vrijwel iedereen betaalde zijn producten tegenwoordig met geld. Er is daarom besloten om het oude concept vaarwel te zeggen. Dat is riskant, want het was immers de kern van one2xs. Toch is het niet anders en moeten we naar de toekomst kijken. Het sparen van punten was niet langer iets wat zich in die toekomst kon afspelen. We gaan daarom nog meer focussen op kwaliteit. Goede kwaliteit met de beste support. En natuurlijk het gezelligste forum. Dat is one2xs.
Dit betekent overigens ook dat er geen Adsense meer op one2xs.com zelf te vinden is. Het oogde onprofessioneel, er werd voornamelijk reclame getoond voor concurrerende diensten en vrijwel iedereen heeft een adblocker. Plus reclame is gewoon niet leuk.

Bijna alles zelf doen
Dan nu de zaken die zijn verbeterd. Allereerst kun je veel meer dingen zelf doen. Waar je voorheen moest wachten tot je een antwoord van de support kreeg, kun je nu zelf een domeinnaam verhuizen, back-ups terug laten zetten en nog een aantal andere zaken uitvoeren. De verbeterde pagina met Veelgestelde Vragen is hier een onderdeel van; zo kun je nog makkelijker zelf het antwoord op je vraag proberen te vinden.

SSL
De website werkt volledig via SSL (https). Via http gebruik maken van one2xs is niet langer mogelijk. De http plaatjes op het forum worden via een proxy in eigen beheer omgezet naar een https-variant om mixed content te voorkomen. Kortom: het verkeer van en naar one2xs is geheel beveiligd.

Alles is robuuster
Op de oude website kwam je nogal eens de zin "Er is een fout opgetreden. De beheerders zijn op de hoogte gesteld." tegen. Dat moet nu verleden tijd zijn. Er is veel meer foutafhandeling ingebouwd en de systemen zijn robuuster gemaakt. Acties moeten dus vaker goed gaan en als het mis gaat moet je duidelijkere foutmeldingen krijgen van wat er precies fout is gegaan. In de beginfase kunnen er ondanks veelvuldig testen natuurlijk nog wel regelmatig fouten optreden.

Winkelwagen en facturen
Iets wat ook nieuw is, is de winkelwagen. Je kunt nu je producten in de winkelwagen doen en op die manier op transactiekosten besparen. Ook is er een mogelijkheid om kortingscodes in te voeren, daarover horen jullie later meer.
Een andere nieuwigheid is dat je vanaf nu zelf facturen kunt downloaden. Mocht je liever geen factuur willen dan kan dat uiteraard ook en hoef je geen adresgegevens in te voeren.

SEO vriendelijke URLs
Lange links als http://www.one2xs.com/threads/59852 zijn vanaf nu verleden tijd. Alle URLs worden omgezet naar zoekmachine-vriendelijke versies die ook voor mensen beter leesbaar zijn. Ook vind je op alle paginas (uitgezonderd de brede zoals het forum) breadcrumbs om de navigatie te verbeteren.
De oude links naar diverse belangrijke paginas worden doorgelinkt om te voorkomen dat oude links op bijvoorbeeld het forum massaal niet meer werken.

Betere UBB parser en zoekmachine
De UBB parser zet linkjes naar paginas op one2xs.com beter om, YouTube linkjes worden beter omgezet in filmpjes, er is .gifv ondersteuning, betere spoilers en zo nog wel een aantal wijzigingen.
Wat ook veranderd is, is de zoekmachine. De vorige werkte dramatisch en was heel traag. De nieuwe zoekmachine werkt met Sphinx en moet daardoor heel wat sneller zijn. Nadeel is dat de index op dit moment slechts eenmaal per uur wordt bijgewerkt. Dat kan op termijn live worden, maar zal voorlopig nog even zo blijven.

Support via Telegram
Via @one2xs beantwoorden we je algemene vragen. Omdat we je identiteit niet kunnen verifiëren via Telegram zul je persoonlijke vragen via het ticketsysteem moeten blijven stellen.

Meer herinneringen bij het verlopen van producten
Je kunt nu zelf instellen wanneer je een herinnering wil krijgen dat je product bijna verloopt. Das wel zo handig, want dan voorkom je dat je domeinnaam onterecht verloopt. Oja, je kunt ook veel later verlengen: tot enkele minuten voor de verloopdatum. Wacht hier echter niet te lang mee, het kan gebeuren dat er een storing optreedt en je verlenging niet verwerkt kan worden.

We zijn weer bij de tijd
De website is helemaal vanaf de grond opgebouwd. We maken gebruik van SSL, PHP 7, HTTP/2 en server push voor de meestvoorkomende statische bestanden als je voor het eerst de website bezoekt. Mails worden volgens de laatste normen verstuurd (DKIM, https only, SPF, DMARC), DNSSEC is geactiveerd en de website is volledig geschikt voor gebruik over IPv6. En last but not least: het aantal queries is op de meeste paginas meer dan gehalveerd. De website zou door dit alles niet alleen veiliger, maar ook een stuk sneller moeten zijn.
Sinds begin 2012 worden de wachtwoorden van de klanten niet meer met md5 beveiligd maar met een goede, moderne encryptie opgeslagen. Om veiligheidsredenen zijn de wachtwoorden gereset van de klanten die voor maart 2012 voor het laatst hebben ingelogd, zodat de md5 hashes niet meer in onze database staan. Voor iedereen die na maart 2012 nog heeft ingelogd is het wachtwoord automatisch omgezet en is je wachtwoord dus al extra veilig opgeslagen.

Bugs!
Een nieuwe website gaat onvermijdelijk gepaard met een grote hoeveelheid bugs. Sjoerd, Rik, Luuk en Nick hebben de website getest en uiteindelijk zouden de meeste bugs verholpen moeten zijn. Vooral de komende tijd zullen jullie wellicht nog veel bugs tegenkomen. Die moeten natuurlijk allemaal verholpen worden. Je kunt je bugs hier melden: Forum » Bugs
Ernstige bugs (informatie zien die je niet zou moeten kunnen zien, admin-acties kunnen uitvoeren, enzovoorts) graag melden op [email protected].
Ook zijn er wellicht dingen die wat jullie betreft beter zouden kunnen. Alle suggesties kun je hier kwijt: Forum » Suggesties

Verder is er nog van alles veranderd en zal er de komende tijd ook nog wel van alles veranderen. We zijn in ieder geval weer bij de tijd. Reageren op de nieuwe website kan hieronder.
smile.gif
 

Dylan

<script>
Lennard (link):

Dylan (link):
Waar is JOE?
JOE komt nog terug, maar ik moet de rechten nog even goedzetten. Hopelijk morgen weer.



Waarom is mijn onderschrift minder hoog
 

Wasps

Member
Wow lennard wat doe je allemaal....


Zal maar is op de pc gaan kijken.

Maar dit is al wat netter haha
 

Aarclay

Active member
Mcpoesen (link):
Ik wil mijn punten terug ;((((

Dat is nu omgezet in een financieel saldo, voor zover ik zie.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Mcpoesen (link):
Hoe verdien je die nu dan???


Verdienen zal (voorlopig) niet meer mogelijk zijn. Het oude verdien-concept werkte gewoonweg niet goed meer.

Als ik het me goed kan herinerren zijn punten en adverteersaldo nu één saldo geworden waarmee je nog producten kan aanschaffen.
 

Lennard

Active member
Mcpoesen (link):
Ik wil verdienen om te kopen ik ben bankroet
Lees de startpost; er waren nauwelijks meer advertenties; dat was een aflopende zaak. Ik had ook liever nog 20 jaar doe- en klik-ads, maar de praktijk was dat ze er nauwelijk waren, de kwaliteit dramatisch was en vrijwel iedereen gewoon betaalde voor zn producten.
 

Thom

Thom
Wat leuk
biggrin.gif


logo is een beetje jammer
sadley.gif

Vooral dat eerst verlopend product is erg handig.

Maar wat gaat er gebeuren met de onderschriften?
(zwart wit omdat niet https? (nee omg))
 

Lennard

Active member
Jelle (link):
Kun je je saldo ook verhogen en het verhandelen?
Saldo verhogen komt er nog aan; is ook handig om transactiekosten te besparen.


Thom (link):
Wat leuk
biggrin.gif


logo is een beetje jammer
sadley.gif

Vooral dat eerst verlopend product is erg handig.

Maar wat gaat er gebeuren met de onderschriften?
(zwart wit omdat niet https?)
Logo moet inderdaad nog een keer door een echte designer ontwikkeld worden en staat - net als volledige responsive website - nog op de planning.
Onderschriften heb ik max. 50px en zwartwit gedaan om ze minder op te laten vallen. Als mensen liever de oude onderschriften hadden dan kan dat geregeld worden, ik kan er eigenlijk wel een optie voor maken bedenk ik me nu.
Komt goed dus.
smile.gif
 

Mcpoesen

Member
Vind het jammer dat het geen moderne (flat) website is en dat get oranje concept weg is,
Mag ik oude one2xs website hebben
 

Thom

Thom
Oké top.
smile.gif


Ik kan hier wel aan wennen
coool.gif

Alleen nog even zorgen dat ik niet zo ver naar beneden scroll voor het offtopic topic op het forum.
 
Bovenaan