wo 19 okt. | Belangrijke serverwijzigingen

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Lennard (link):

Wouterr (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Wouterr (link):
Succes! Leuk te zien dat one2xs weer is flink onderhanden genomen wordt.

Leuk dat ook direct http/2 gebruikt gaat worden!




Ja, tijdje achter de schermen veel gedaan, en nu is het tijd om alles naar voren te duwen
coool.gif
.



Netjus! Ben erg benieuwd naar het nieuwe one2xs. Succes met de verhuizing (althans, als jij die uitvoert?
redface.gif
). Oh, trouwens, ik ben geblokkeerd na 1 keer foutief inloggen op DirectAdmin (Your IP is blacklisted). Staat die niet een beetje erg strak?
emo.gif


Thanks! Dat ga ik doen inderdaad. 1x blacklist is wat snel ja, die instellingen worden nog gecorrigeerd dus dat moet goedkomen.



Awesome! Heb hier helaas geen webhosting meer om straks HTTP/2 te testen
cry.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Wouterr (link):

Lennard (link):

Wouterr (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Lennard (link):

Wouterr (link):
Succes! Leuk te zien dat one2xs weer is flink onderhanden genomen wordt.

Leuk dat ook direct http/2 gebruikt gaat worden!
Ja, tijdje achter de schermen veel gedaan, en nu is het tijd om alles naar voren te duwen
coool.gif
.







Netjus! Ben erg benieuwd naar het nieuwe one2xs. Succes met de verhuizing (althans, als jij die uitvoert?
redface.gif
). Oh, trouwens, ik ben geblokkeerd na 1 keer foutief inloggen op DirectAdmin (Your IP is blacklisted). Staat die niet een beetje erg strak?
emo.gif


Thanks! Dat ga ik doen inderdaad. 1x blacklist is wat snel ja, die instellingen worden nog gecorrigeerd dus dat moet goedkomen.



Awesome! Heb hier helaas geen webhosting meer om straks HTTP/2 te testen
cry.gif




Doe bestellen dan
cry.gif
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Rik (link):

Wouterr (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Wouterr (link):

Lennard (link):

Wouterr (link):
Succes! Leuk te zien dat one2xs weer is flink onderhanden genomen wordt.

Leuk dat ook direct http/2 gebruikt gaat worden!
Ja, tijdje achter de schermen veel gedaan, en nu is het tijd om alles naar voren te duwen
coool.gif
.



Netjus! Ben erg benieuwd naar het nieuwe one2xs. Succes met de verhuizing (althans, als jij die uitvoert?
redface.gif
). Oh, trouwens, ik ben geblokkeerd na 1 keer foutief inloggen op DirectAdmin (Your IP is blacklisted). Staat die niet een beetje erg strak?
emo.gif






Thanks! Dat ga ik doen inderdaad. 1x blacklist is wat snel ja, die instellingen worden nog gecorrigeerd dus dat moet goedkomen.



Awesome! Heb hier helaas geen webhosting meer om straks HTTP/2 te testen
cry.gif




Doe bestellen dan
cry.gif




Oh gosh, wat zijn de pakketten cheap
redface.gif
. Dacht echt niet dat ik met mijn 1.5p nog wat kon halen
emo.gif
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Wasps (link):
Netjes


Meer mogelijkheden
smile.gif


Btw lennard
Afbeelding

Mag je ook nog even maken


Vreemd, SSL certificaat lijkt juist geconfigureerd. Issue met h2 wellicht?
 

Wasps

Member
Lennard (link):

Wasps (link):
Netjes


Meer mogelijkheden
smile.gif


Btw lennard
Afbeelding

Mag je ook nog even maken


Die geeft hier geen foutmeldingen. Welke browser en versie heb je? Doet https://www.one2xs.com het wel?



Gwn de standaard browser s6 toestel is tot aan laatste update.


En https one2xs doet het wel gewoon.


Ik ga pitten morgen vroeg op

@thom zie ook net je actie ben dus niet de enigste
smile.gif
 

Wasps

Member
Luuko (link):
Vraag me nog steeds af hoe ik gratis ssl krijg
yummie.gif



Ja ik ook als ik het zelf aanzet krijg ik ook die warning van screenshot

Na die server update ga ik miss lennard is om hulp vragen
biggrin.gif
 

Milan

New member
@Lennard, die SSH klinkt interessant. Kun je dan gewoon alles wat je met een normale VPS normaliter ook kan, maar is hij dan geconfigureerd met DA?
 

Lennard

Active member
Milan (link):
@Lennard, die SSH klinkt interessant. Kun je dan gewoon alles wat je met een normale VPS normaliter ook kan, maar is hij dan geconfigureerd met DA?
Nee, je kunt een stuk minder dan op een VPS omdat je de server alsnog met anderen deelt.
Je kunt niet bij elkaars bestanden en ook geen commandos uitvoeren waarmee je de werking van het OS bij anderen kunt wijzigen (tijd wijzigen, apps installeren, enz.).

Mocht je echt zelf de controle over de server willen hebben dan heb je toch echt een VPS nodig; maar voor de mensen die er wat minder mee doen is het een handige aanvulling.
 

Dylan

<script>
Milan (link):
@Lennard, die SSH klinkt interessant. Kun je dan gewoon alles wat je met een normale VPS normaliter ook kan, maar is hij dan geconfigureerd met DA?


Nope, je hebt wel Python erop maar je kan bijv geen apt-get gebruiken
 

Aarclay

Active member
Een mooi voorbeeld is dat je zelf *.sh bash-scriptjes kan maken, om bijvoorbeeld in één klap alles vanuit je test-omgeving naar je live-omgeving te kopiëren in een handomdraai. En als git aanwezig is, kan je bijv, ook een git-pull doen om de nieuwe source op te halen vanuit een Git-repo.
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Rik (link):
Kan ik bijvoorbeeld wel makkelijk iets als Laravel Artisan gebruiken?


Als PHP-CLI goed geconfigureerd is, kan dat zeker! Ook met composer e.d.. :)

Zelf ben ik er altijd nog een beetje tegen, want zo kunnen mensen ook long-running processen gaan draaien op je webhosting platform (we zouden er een Minecraft server op kunnen draaien, als de porten niet goed ingesteld zijn). Ik heb ooit is een klant gehad die een hele Linux omgeving op zijn user geconfigureerd had, waar hij dan weer Java op kon installeren en zo allerlei processen op kon laten draaien.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Wouterr (link):

Rik (link):
Kan ik bijvoorbeeld wel makkelijk iets als Laravel Artisan gebruiken?


Als PHP-CLI goed geconfigureerd is, kan dat zeker! Ook met composer e.d.. :)

Zelf ben ik er altijd nog een beetje tegen, want zo kunnen mensen ook long-running processen gaan draaien op je webhosting platform (we zouden er een Minecraft server op kunnen draaien, als de porten niet goed ingesteld zijn). Ik heb ooit is een klant gehad die een hele Linux omgeving op zijn user geconfigureerd had, waar hij dan weer Java op kon installeren en zo allerlei processen op kon laten draaien.



Haha, dat is best wel tof dat dat kan
emo.gif


Denk wel dat Lennard goed gaat kijken naar de configuratie en bijvoorbeeld de hoeveelheid processorkracht en memory per user beperkt.
 

Dylan

<script>
Rik (link):

Wouterr (link):

Rik (link):
Kan ik bijvoorbeeld wel makkelijk iets als Laravel Artisan gebruiken?


Als PHP-CLI goed geconfigureerd is, kan dat zeker! Ook met composer e.d.. :)

Zelf ben ik er altijd nog een beetje tegen, want zo kunnen mensen ook long-running processen gaan draaien op je webhosting platform (we zouden er een Minecraft server op kunnen draaien, als de porten niet goed ingesteld zijn). Ik heb ooit is een klant gehad die een hele Linux omgeving op zijn user geconfigureerd had, waar hij dan weer Java op kon installeren en zo allerlei processen op kon laten draaien.



Haha, dat is best wel tof dat dat kan
emo.gif


Denk wel dat Lennard goed gaat kijken naar de configuratie en bijvoorbeeld de hoeveelheid processorkracht en memory per user beperkt.



Ik mocht beta testen en Lennard zei dat iedereen een eigencontainer heeft.
 
Bovenaan