Activiteitsmeter

Laurenss

New member
Lennard (link):
Lees het hele topic eens door.


ok even doen

EDIT// Al gelezen. Dus hij update niet de boel, ah nu snap ik het.
 

Wiitse

New member
Ik snap eigenlijk niet waarom dit nu is gemaakt. Ik heb je duidelijk horen (= lezen) zeggen dat er geen suggesties en bugs meer worden/werden behandelt die niet vreselijk noodzakelijk zijn voordat Easy One2xs open is. Nu is dat nog niet het geval, en dit was niet noodzakelijk, en niet eens gesuggereerd door iemand omdat het nodig is.
 

Alemaalte

New member
Miss vond hij het wel onstpannend om het te maken en deed hij het meer als ontspanning.
Of misschien is One2xs easy wel af en zijn ze aan het denken hoe ze het gaan opgengooien
redface.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
Wij vonden dit wel noodzakelijk dus we hebben dit binnen het team besproken en bedacht.
En easy is nog niet af
emo.gif


edit: voor een uitgebreide uitleg, zie post van Lennard hier beneden
emo.gif
 

Lennard

Active member
Wiitse (link):
Ik heb je duidelijk horen (= lezen) zeggen dat er geen suggesties en bugs meer worden/werden behandelt die niet vreselijk noodzakelijk zijn voordat Easy One2xs open is.
Klopt helemaal, maar uiteraard blijft one2xs zélf prioriteit nummer een: lopende projecten gaan vóór nieuwe projecten.
We zagen dat het hier een steeds grotere spamboel werd; we hoorden van verschillende leden dat het niet eens leuk meer was om topics te volgen omdat het na 3 posts alweer over iets compleet anders ging. Voluit warnen is geen optie, daar wordt de sfeer alleen maar nog slechter door.
We hebben deze balk ingevoerd omdat we meenden dat de postcounter de oorzaak van al die problemen was.
We hadden de keuze om posts uit het offtopic-forum helemaal niet meer mee te tellen, maar dat zou voor leden die enkel in die forumcategorie (heel) actief zijn oneerlijk zijn, omdat hun postcount daar niet hoger van wordt.
Een alternatief was om de hele postcount overal te verwijderen. Dat was opzich een goed idee, want dan heb je de hele motivatie om te spammen (meenden wij) weggenomen. Dan zit je alleen nog met het probleem dat je niet weet hoe actief iemand is. Het is handig om, als je iemand ziet posten, te weten hoe actief die persoon is. Dan weet je of je bepaalde dingen moet uitleggen, weten wij hoe snel we kunnen warnen, en weet je ook wat je qua one2xs-kennis van zo iemand kan verwachten.
Daardoor hebben we gekozen voor het derde alternatief: het vervangen van de postcounter door een activiteits-meter. We hebben geprobeerd (en zijn er nog steeds mee bezig) om die meter een zo goed mogelijk beeld van de praktijk weer te laten geven en op basis van allerlei factoren een inschatting te geven van de activiteit van een gebruiker.

Dat is de motivatie erachter. Niet dat we niks te doen hadden en een leuk projectje zochten als afleiding. Ook niet omdat we stoppen met one2xs easy, en ook niet omdat dat af is ofzo.
We zijn gehecht aan jullie en aan dit forum en willen beiden niet kwijt, en volgens ons (als team) was dit een stap die we moesten nemen om de spam terug te dringen en de leefbaarheid hier goed te houden.
smile.gif


edit; voor de samenvatting: zie de post van Marjolein hierboven
emo.gif
 

Freestyle

New member
Lennard (link):

Klik om de spoiler te openen


Wiitse (link):
Ik heb je duidelijk horen (= lezen) zeggen dat er geen suggesties en bugs meer worden/werden behandelt die niet vreselijk noodzakelijk zijn voordat Easy One2xs open is.
Klopt helemaal, maar uiteraart blijft one2xs zélf prioriteit nummer een: lopende projecten gaan vóór nieuwe projecten.
We zagen dat het hier een steeds grotere spamboel werd; we hoorden van verschillende leden dat het niet eens leuk meer was om topics te volgen omdat het na 3 posts alweer over iets compleet anders ging. Voluit warnen is geen optie, daar wordt de sfeer alleen maar nog slechter door.
We hebben deze balk ingevoerd omdat we meenden dat de postcounter de oorzaak van al die problemen was.
We hadden de keuze om posts uit het offtopic-forum helemaal niet meer mee te tellen, maar dat zou voor leden die enkel in die forumcategorie (heel) actief zijn oneerlijk zijn, omdat hun postcount daar niet hoger van wordt.
Een alternatief was om de hele postcount overal te verwijderen. Dat was opzich een goed idee, want dan heb je de hele motivatie om te spammen (meenden wij) weggenomen. Dan zit je alleen nog met het probleem dat je niet weet hoe actief iemand is. Het is handig om, als je iemand ziet posten, te weten hoe actief die persoon is. Dan weet je of je bepaalde dingen moet uitleggen, weten wij hoe snel we kunnen warnen, en weet je ook wat je qua one2xs-kennis van zo iemand kan verwachten.
Daardoor hebben we gekozen voor het derde alternatief: het vervangen van de postcounter door een activiteits-meter. We hebben geprobeerd (en zijn er nog steeds mee bezig) om die meter een zo goed mogelijk beeld van de praktijk weer te laten geven en op basis van allerlei factoren een inschatting te geven van de activiteit van een gebruiker.

Dat is de motivatie erachter. Niet dat we niks te doen hadden en een leuk projectje zochten als afleiding. Ook niet omdat we stoppen met one2xs easy, en ook niet omdat dat af is ofzo.
We zijn gehecht aan jullie en aan dit forum en willen beiden niet kwijt, en volgens ons (als team) was dit een stap die we moesten nemen om de spam terug te dringen en de leefbaarheid hier goed te houden.
smile.gif





Wat ontroerend. Jullie houden van ons
bloos.gif


(ps: Irritant om te lezen als ie real time word bewerkt)

Nu iets nuttigs:
Hoe bedoel je met inschatten of je iemand kan warnen?
 

Lennard

Active member
Haha ja ajax heeft ook zo zn nadelen.

Met inschatten of we iemand kunnen warnen bedoel ik dat iemand die net nieuw is misschien eerder dingen doet die tegen de regels zijn dan iemand die al 3 jaar actief lid is.
 

Freestyle

New member
Lennard (link):
Haha ja ajax heeft ook zo zn nadelen.

Met inschatten of we iemand kunnen warnen bedoel ik dat iemand die net nieuw is misschien eerder dingen doet die tegen de regels zijn dan iemand die al 3 jaar actief lid is.

Ja maar dat moet toch eigenlijk geen verschil maken? Aangezien je de regels heb geaccepteerd.

En je ziet vaak leden die 10posts hebben spammen. En die je later eigenlijk niet meer op het forum ziet.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Freestyle (link):

Lennard (link):
Haha ja ajax heeft ook zo zn nadelen.

Met inschatten of we iemand kunnen warnen bedoel ik dat iemand die net nieuw is misschien eerder dingen doet die tegen de regels zijn dan iemand die al 3 jaar actief lid is.

Ja maar dat moet toch eigenlijk geen verschil maken? Aangezien je de regels heb geaccepteerd.

En je ziet vaak leden die 10posts hebben spammen. En die je later eigenlijk niet meer op het forum ziet.



Een lid dat net pas op one2xs is gaan we niet meteen een waarschuwing geven van procentjes. We zullen die eerst een keer op de regels wijzen. Een lid dat al redelijk actief is en misschien 1 jaar op one2xs zit hoort inmiddels de regels wel te kennen en (mits de overtreding erg genoeg is) krijg dan iets sneller een warn. Maar dit is puur voor ons inschatten. Ik geef zo vaak mensen geen warn, omdat ik dan medelijden heb met die mensen. Maar soms gaan mensen gewoon te ver en krijgen ze wel een warn. Maar wij willen zo min mogelijk warns uitdelen als het kan omdat dat vaak de sfeer helemaal verpest
sadley.gif
 

Freestyle

New member
Rik (link):

Freestyle (link):

Lennard (link):
Haha ja ajax heeft ook zo zn nadelen.

Met inschatten of we iemand kunnen warnen bedoel ik dat iemand die net nieuw is misschien eerder dingen doet die tegen de regels zijn dan iemand die al 3 jaar actief lid is.

Ja maar dat moet toch eigenlijk geen verschil maken? Aangezien je de regels heb geaccepteerd.

En je ziet vaak leden die 10posts hebben spammen. En die je later eigenlijk niet meer op het forum ziet.



Een lid dat net pas op one2xs is gaan we niet meteen een waarschuwing geven van procentjes. We zullen die eerst een keer op de regels wijzen. Een lid dat al redelijk actief is en misschien 1 jaar op one2xs zit hoort inmiddels de regels wel te kennen en (mits de overtreding erg genoeg is) krijg dan iets sneller een warn. Maar dit is puur voor ons inschatten. Ik geef zo vaak mensen geen warn, omdat ik dan medelijden heb met die mensen. Maar soms gaan mensen gewoon te ver en krijgen ze wel een warn. Maar wij willen zo min mogelijk warns uitdelen als het kan omdat dat vaak de sfeer helemaal verpest
sadley.gif




Ja is ook zo, moeilijk.
Maar jullie hebben wel het geluk dat jullie de makkelijkste doelgroep hebben
emo.gif
 

Ruben

New member
Freestyle (link):
Maar jullie hebben wel het geluk dat jullie de makkelijkste doelgroep hebben
emo.gif



Ik hoop dat die sarcastisch is?
emo.gif
 

Freestyle

New member
Ruben (link):

Freestyle (link):
Maar jullie hebben wel het geluk dat jullie de makkelijkste doelgroep hebben
emo.gif



Ik hoop dat die sarcastisch is?
emo.gif



Tuurlijk, er zitten hier kinderen en pubers.
Pubers: Denken alles beter te weten.
Kinderen: Willen bij de grote jongens horen, geen tot weinig internet ervaring.

Ps: Geld niet voor iedereen.
 

Smiegles

Active member
Freestyle (link):

Ruben (link):

Freestyle (link):
Maar jullie hebben wel het geluk dat jullie de makkelijkste doelgroep hebben
emo.gif



Ik hoop dat die sarcastisch is?
emo.gif



Tuurlijk, er zitten hier kinderen en pubers.
Pubers: Denken alles beter te weten.
Kinderen: Willen bij de grote jongens horen, geen tot weinig internet ervaring.

Ps: Geld niet voor iedereen.



ik weet alles van internet ik ben gewoon de expert
nee echt dit is een reactie die nergens opslaat is gewoon een vooroordeel
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Smiegles (link):

Freestyle (link):

Ruben (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Freestyle (link):
Maar jullie hebben wel het geluk dat jullie de makkelijkste doelgroep hebben
emo.gif







Ik hoop dat die sarcastisch is?
emo.gif



Tuurlijk, er zitten hier kinderen en pubers.
Pubers: Denken alles beter te weten.
Kinderen: Willen bij de grote jongens horen, geen tot weinig internet ervaring.

Ps: Geld niet voor iedereen.



ik weet alles van internet ik ben gewoon de expert
nee echt dit is een reactie die nergens opslaat is gewoon een vooroordeel



Het grootste gedeelte denkt dat toch echt wel hoor. En er zitten dan ook hele rotte appels tussen die we ook gelijk hebben verbannen :3
 

Freestyle

New member
Smiegles (link):

Freestyle (link):

Ruben (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Freestyle (link):
Maar jullie hebben wel het geluk dat jullie de makkelijkste doelgroep hebben
emo.gif







Ik hoop dat die sarcastisch is?
emo.gif



Tuurlijk, er zitten hier kinderen en pubers.
Pubers: Denken alles beter te weten.
Kinderen: Willen bij de grote jongens horen, geen tot weinig internet ervaring.

Ps: Geld niet voor iedereen.



ik weet alles van internet ik ben gewoon de expert
nee echt dit is een reactie die nergens opslaat is gewoon een vooroordeel



Klopt, maar er zit een waarheid in. Natuurlijk niemand is zo extreem (zo ver ik weet). Maar pubers zijn over het algemeen meer eigenwijs.
En kinderen zijn over het algemeen heel kinderlijk.
 

Lennard

Active member
Hij draait weer en is bijgeschaafd.

Hij let nu op wat meer activiteits-zaken die niet direct voor alle leden zichtbaar zijn, dus het kan zijn dat het percentage bij mensen anders is dan je zou verwachten.

Commentaar is weer welkom.
thumbsup.gif
 
Bovenaan