[Algemeen] Ban systeem & Warn systeem

Christopher

New member
Ban systeem & Warn systeem

Er zijn al heel veel suggesties voorbij gegaan over bans of warns. Ik wil het een keertje duidelijk maken en het systeem eens samen in de hand nemen, want niet alleen one2xs leden hebben hier aan maar ook het team. Ideeën hebben altijd een nut, alleen moeten we het gewoon goed duidelijk maken.

Aangezien tolerantie niveau of waarschuwingsniveau verlagen niet kan wil ik het eens samen begrijpen,
"Een ban krijg je niet voor niets" krijg je vaak bij suggesties die over percentage verlagen gaan of dergelijke. Nou het is inderdaad zo, je krijgt het niet voor niets, maar soms gaat het om dingen die niet met scam te maken hebben of niet met oneerlijke praktijken, zoals spamberichten, nutteloze-inhoud-berichten, iedereen heeft er wel 10% eens voor gekregen, maar het zit er altijd bij? Zo gaat er elk jaar wel een groot aantal verbannen leden weg van one2xs, ze proberen een aantal dubbelaccounts te maken en daarna stoppen ze ermee omdat ze altijd gepakt worden.

Minpuntjes:

- Je krijgt waarschuwingspercentage en verliest het nooit.
- Hierdoor daald het aantal one2xs leden.
- Moderators, beheerders hebben vaak werk omdat ze voorde dubbelaccounts moeten zorgen
- Leden verwarren veel nieuwe one2xs-ers met dubbelaccounts van one2xs leden die net verbannen zijn.

We kunnen natuurlijk niet zeggen, laat de scammers op one2xs rondlopen. Nee, we zouden het beter moeten aanpakken, zoals in de "realiteit", je doet een misdaad en je krijgt een "straf-dossier" bij de politie, na een 10 jaar gaat deze "staf-dossier" weg, verdwijnt. Wat hiervan goed is is dat je baas dan niet meer moet zien wat je in je jongere periode hebt gedaan wat je eigenlijk niet had willen doen.

Zo is het op one2xs ook, je bent net op one2xs aangekomen, je begrijpt alles nog niet goed, bied in een veiling en je bent ineens van plan om iets anders te kopen. De handelaar/verkoper meld het aan via ticket of report, jij hebt al je punten al uitgegeven, 25%. Je gaat in offtopic topic wat spreken, je wilt zelf de nieuwe topic maken dus extra berichten plaatsen, je bumpt je topic een 2, 3 keer sneller dan de afgesproken 24 uur, en dan zit je al in de 50%-60%. En zo geef je een slechte indruk aan je volgende handelingen.

Wat er echt zou moeten komen voor scammers, of mensen die lang op one2xs zijn geweest en een paar keer zich hebben misgedraagd is het steeds beheren van de gekochte producten, one2xs verliest er niet aan maar kan er nog juist aan verdienen.

Pluspunten:

- Geen dubbelaccounts, of heel weinig.
- Steeds beheren van je producten, verhuizen indien nodig.
- Geen contact nodig met one2xs, minder tijdverlies voor het team

Deze laatste grote vakantie zijn er ontzettend veel verbannen geweest, voor het ene of voor het ander. Gezellige sfeer is te behouden, het is kort geleden heel hard gezakt, maar met zn allen hebben we deze weer wat laten stijgen, modorators, het team geeft ook niet al te snel percentjes, maar als het je een keer gebeurt, is het gewoon heel jammer, en ja percentjes MOET je krijgen, maar niet voor altijd, wat ik wil bereiken is eigenlijk een doel, geef mensen een kans om bijvoorbeeld na een 12 maanden zich goed te hebben gedragen misschien wat percentjes eraf te trekken, one2xs verliest er niks aan, want 12 maanden zich goed gedragen betekent dat je one2xs graag hebt en dat je niet wilt verbannen worden van het gezellige. Het blijft met een meerderheid jongeren, jongeren die zich nog niet goed verdiept hebben, die nieuw zijn en die ineens gebombardeerd worden met "HEY BEN JIJ NIET JAN DIE GISTER VERBANNEN WAS?", "DUBBELACCOUNT!! HAHAHA", "REPORTJE!". Het geeft volgensmij zeker een heel pak meer inzet aan het team.

Ik zou graag in dit topic misschien suggesties krijgen en of samen iets opbouwen zodat we de toekomst van one2xs op het beste kunnen hebben en dat we deze gezellige sfeer houden, ookal kan het soms misgaan met kinderen die een slechte dag hebben gehad of die gewoon ruzie hebben gehad met hun ouders, ze gaan op one2xs en dan krijg je een stoere praat, en daar begint het, alweer die percentjes.

Percentjes zijn niet slecht, maar de manier van warn en ban is slecht.

Ben je een puppy, ga je weer met het eerste argument accoord gaan omdat deze door een bekende lid is geschreven? Antwoord dan niet. Iedereen heeft een mening, ga dan a.u.b niet met een ander eens zijn omdat het je beste vriend is of niet, vriendjespolitiek ga je niks meer bereiken.

Als je in de poll stemt, geef dan ook een mening, wat hier gaat het niet om een politieke partij die een nieuwe wet wilt instellen, het gaat om een goede suggestie vinden dat zorgt voor het beste.

Bedankt voor het lezen,

Christopher

Sorry voor typfoutjes
 
G

Guest

Guest
Jezus,ff lezen

Best een goed idee.

Ook gewoon niet op ruzies reageren, als iemand de regels breekt NIET erop regeren maar gewoon reporten.
Tevens moet de flexibiliteit van 2 kanten komen
 

Sanderc

New member
Goed idee, ik heb de meeste procentjes ook van in het begin of spam (
we.gif
), maar daardoor willen sommigen niet meer met me handelen terwijl ik in handelen wel vertrouwbaar ben!
 

Lennard

Active member
Tof geschreven
thumbsup.gif


Ik vind het in principe een goed idee, maar sommige warns moeten gewoon altijd blijven vind ik.
Ik zou dan zeggen dat je de warns in twee groepen opdeelt:
1. warns voor dingen die vervelend zijn
2. warns voor dingen die gewoon echt niet kunnen

De warns voor dingen die vervelend zijn (punt 1 dus) kunnen dan verlopen als je een jaar geen nieuwe warns hebt gehad en als die warn een jaar oud is, en de warns voor punt 2 blijven dan gewoon bewaard zoals nu.

De warns voor punt 1 zijn dan:

Quote:
Onnodig melden dat een bericht/topic gereport is (5%)
Spam (= nutteloze / ongewenste berichten) via PB (10%)
Spam (= nutteloze / ongewenste berichten) via forum (10%)
Onterechte feedback geven (10%)
Om punten leuren (10%)
Topic bumpen (10%)
Het zich niet houden aan de veilingregels (20%)
Niet opvolgen van instructies van moderator (25%)
Niet houden aan de regels voor prijsvragen/contests (25%)
Zwart maken van leden (25%)
18+ inhoud (35%)
Herhaaldelijk ongewenste berichten sturen (35%)
Niet meer op je eigen prijsvraag reageren (70%)


En de warns voor punt 2:

Quote:
Sfeer verzieken (20%)
Spullen verhandelen zonder de rechten ervoor te hebben (25%)
Concurrerende diensten of producten verkopen of promoten (25%)
Provocerend gedrag (25%)
Onterechte kliks veroorzaken (25%)
Valse aangifte gedaan (35%)
Fraude met advertenties (95%)
Directe ban (100%)


Die warns onder punt 1 die zijn niet echt erg en kunnen misschien nog per ongeluk gebeuren, het is dan gewoon irritant als iemand zich er niet aan houdt. De warns onder punt 2 zijn wel erg; die kun je niet per ongeluk doen, daar zit gewoon een foute bedoeling achter, dus ik vind dat die dan wel bewaard kunnen blijven (net zoals nu dus).
 

Reins

New member
Een aantal punten vind ik toch ook wel heel overdreven.

Quote:
- Hierdoor daald het aantal one2xs leden.

Bijvorbeeld, who cares. Per dag komen er 50 bij ofzo.
 

Willem

Active member
Wat Lennard zegt vind ik wel een goed plan. Ik loop ook al 1 jaar + rond met 10% strafpercentage vanwege het onnodig bumpen van een topic, niet dat ik dat een ramp vind maar toch
yummie.gif


Dat van die veilingregels 20% vind ik wel een tof plan want dat sluit aan bij mijn confirmatiescherm-suggestie
biggrin.gif
 

Sjoerd

Active member
Jakkercol (link):
sommige mensen hebben nu ook procentjes hoe willen jullie controleren hoe die verkregen zijn?
De warns die Lennard daar geeft staan al in het systeem, maar zijn idee is om het in groepen in te delen. We kunnen nu dus gewoon al zien wie welke warns heeft en om welke reden(en).
 

Jakkercol

New member
Sjoerd (link):

Jakkercol (link):
sommige mensen hebben nu ook procentjes hoe willen jullie controleren hoe die verkregen zijn?
De warns die Lennard daar geeft staan al in het systeem, maar zijn idee is om het in groepen in te delen. We kunnen nu dus gewoon al zien wie welke warns heeft en om welke reden(en).



Yeay , Als Jullie dit doorzetten gaan gewoon zowat al mijn procentjes weg haha
yummie.gif
 

Yorrick

Active member
9/10 (nieuwe) gebruikers neemt helaas ook niet eens de tijd om de regels te lezen, dat is ook een groot onderdeel van dat nieuwe gebruikers procenten krijgen.
En volgens mij krijgen nieuwe gebruikers ook niet meteen procenten vandaag de dag, als ze wat fout doen worden ze er eerst op gewezen, maar sommige hebben een hard hoofd en negeren dat en dan krijgen ze snel procenten ja, erg jammer
Verder ben ik het wel met je eens!
 

Christopher

New member
Prima dat je mee denkt! Opzich een prima idee!


Lennard (link):
Tof geschreven
thumbsup.gif


Ik vind het in principe een goed idee, maar sommige warns moeten gewoon altijd blijven vind ik.
Ik zou dan zeggen dat je de warns in twee groepen opdeelt:
1. warns voor dingen die vervelend zijn
2. warns voor dingen die gewoon echt niet kunnen

De warns voor dingen die vervelend zijn (punt 1 dus) kunnen dan verlopen als je een jaar geen nieuwe warns hebt gehad en als die warn een jaar oud is, en de warns voor punt 2 blijven dan gewoon bewaard zoals nu.

De warns voor punt 1 zijn dan:

Quote:
Onnodig melden dat een bericht/topic gereport is (5%)
Spam (= nutteloze / ongewenste berichten) via PB (10%)
Spam (= nutteloze / ongewenste berichten) via forum (10%)
Onterechte feedback geven (10%)
Om punten leuren (10%)
Topic bumpen (10%)
Het zich niet houden aan de veilingregels (20%)
Niet opvolgen van instructies van moderator (25%)
Niet houden aan de regels voor prijsvragen/contests (25%)
Zwart maken van leden (25%)
18+ inhoud (35%)
Herhaaldelijk ongewenste berichten sturen (35%)
Niet meer op je eigen prijsvraag reageren (70%)


En de warns voor punt 2:

Quote:
Sfeer verzieken (20%)
Spullen verhandelen zonder de rechten ervoor te hebben (25%)
Concurrerende diensten of producten verkopen of promoten (25%)
Provocerend gedrag (25%)
Onterechte kliks veroorzaken (25%)
Valse aangifte gedaan (35%)
Fraude met advertenties (95%)
Directe ban (100%)


Die warns onder punt 1 die zijn niet echt erg en kunnen misschien nog per ongeluk gebeuren, het is dan gewoon irritant als iemand zich er niet aan houdt. De warns onder punt 2 zijn wel erg; die kun je niet per ongeluk doen, daar zit gewoon een foute bedoeling achter, dus ik vind dat die dan wel bewaard kunnen blijven (net zoals nu dus).

 

Alemaalte

New member
Ik ben er natuurlijk voor dat mijn percentage weggaat
yummie.gif

Maar ik vraag me wel af wat er verstaan word onder "Sfeer verzieken (20%)"?
 

Lennard

Active member
Beetje offtopic, maar toch: op een bepaalde manier posten dat er telkens weer ruzie of gedoe ontstaat dankzij jou posts. t Is een beetje lastig om exact te omschrijven, maar als je gewoon bewust aan het zieken bent dan hebben we die warn voor je.
 

Guillamos

New member
Gewoon nee. Als je de moeite niet kan nemen om de regels te lezen, donder je maar lekker op.

Het team is al veel te tolerant, straffen moeten minimaal 2x zo zwaar zijn.

En als je al een paar procenten hebt zul je gewoon de regels nog een keer door moeten lezen. Er kan niks fout gaan wanneer je dat doet, en die procenten maken geen drol uit wanneer je je toch beslist aan de regels te houden.

En zelfs als je verbannen bent, krijg je na een maand/jaar weer unban om je weer te bewijzen, dus dit is echt he-le-maal belachelijk en onnodig in mijn ogen.
 

Marjolein

Miss Marjolein
helemaal eens met Guillamos, er wordt van ieder nieuw lid verwacht dat hij/zij de regels leest.
Voorheen toen ik mod was en een nieuw lid hield zich niet aan de regels kreeg hij/zij geen warn maar een privebericht met de mededeling om de regels even door te nemen, als je hierna dan toch zo eigenwijs bent om dit niet te doen dan moet je maar op de blaren zitten. Het systeem zoals het nu is is prima, de meeste die positief reageren zijn mensen met een strafpercentage en hopen op deze manier er vanaf te komen....
 

Christopher

New member
Iedereen zijn of haar mening, maar wat jullie hierboven aangeven is, ik ben perfect en de rest moet dat ook zijn. Nee, zoals ik meerdere punten heb aangehaald is het beter dit systeem is voorgoed te wijzigen. Ik wacht nog op Rik zijn reactie.


toevoeging op 24 augustus 2012, 23:11:31:
En als deze regeling komt ga je sws niet al je percentjes zo snel weg hebben, het gaat er om dat je na een jaar gewoon een x aantal mag zien dalen.


toevoeging op 24 augustus 2012, 23:12:22:
Ik vind dat we het kunnen testen voor een tijdje, kijk er naar uit voor meer meningen
biggrin.gif
 

Jeffreyy

Jeffrey
Misschien ook nog een idee, zodra een nieuw lid het forum bezoekt, eerst de regels moet accepteren. Misschien dan ze gewoon meteen op accepteren klikken, maar het voorkomt weer het "Dat wist ik niet" gezever. Dan hadden ze maar moeten lezen, dan kunnen moderators dus meteen handelen zonder dat enig overleg o.i.d. nodig is.

Verder ben ik het met Lennard eens, en misschien een idee dat een lid zelf ook nog kan zien waarvoor hij gewaarschuwd is, want ik weet het niet meer van mezelf.

En als het zo is, dan zou het misschien handig zijn, dat als je eerst een jaar geen procenten ontvangt, dat er daarna zon 5% per maand afgaat (Na een jaar goed gedrag dus).


toevoeging op 24 augustus 2012, 23:35:41:
Ik heb trouwens op "Ik volg alleen de mening van Lennard" gestemd, en nee dat doe ik niet.
Maar in dit geval wel.
 
Bovenaan