[Algemeen] Ban systeem & Warn systeem

Jakkercol

New member
Rik (link):

Jakkercol (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Jponsen (link):
Misschien ook nog een idee, zodra een nieuw lid het forum bezoekt, eerst de regels moet accepteren. Misschien dan ze gewoon meteen op accepteren klikken, maar het voorkomt weer het "Dat wist ik niet" gezever. Dan hadden ze maar moeten lezen, dan kunnen moderators dus meteen handelen zonder dat enig overleg o.i.d. nodig is.




Dat is al zo, maar iedereen klikt toch meteen op Gelezen! gok ik.
clown.gif




Waarom maken jullie niet zoeits als dit:
Gebruiker registreert

Komt op de pagina met de regels , moet minimaal 1 of anderhalve minuut ofzo de pagina hebben gezeten , en dat die persoon dan veder mag?



"Ugh ik moet wachten. Laat maar, ik registreer wel niet".

Is net als captcha. In theorie is het wel allemaal handig en goed, maar het is zo gebruikersonvriendelijk.



Maarja , Wat wil je dat iemand toch nog wat leest ,of gewoon helemaal niets, Dan Kunnen ze beter weggaan de helft van de leden die niks lezen worden toch na een paar maanden / weken / dagen verbannen.
 

Yorrick

Active member
Misschien een melding boven aan, (waar nu nieuwe doe-ads staan), dat ze even de tijd moeten nemen om de regels door te lezen? Is misschien iets handiger Ik vind trouwens wel dat de locatie van de regels iets duidelijker mag worden. Dus bijvoorbeeld bij info een linkje naar de huisregels etc.
 

Jesper

Active member
ik ben al 2x verbannen en heb nu dus 95%
En het domste van die 95% is dat ik niet eens weet wat ik heb gedaan, allemaal procentjes voor niks!
 

Yorrick

Active member
Jespar (link):
ik ben al 2x verbannen en heb nu dus 95%
En het domste van die 95% is dat ik niet eens weet wat ik heb gedaan, allemaal procentjes voor niks!


Je krijgt een reden bij die ban en die reden zou vast wel terecht zijn, als je het nog eens wilt weten of als je denkt dat het onterecht is, kan je gewoon een ticket maken hoor
smile.gif
 

Jesper

Active member
Sommige dingen zijn ook onterrecht maak ik een ticket aan nee nu kan je het niet meer aanpassen ofzo.
thumbsup.gif
goede support
banplease.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
Fanorg (link):
Misschien een melding boven aan, (waar nu nieuwe doe-ads staan), dat ze even de tijd moeten nemen om de regels door te lezen? Is misschien iets handiger Ik vind trouwens wel dat de locatie van de regels iets duidelijker mag worden. Dus bijvoorbeeld bij info een linkje naar de huisregels etc.
Een extra melding vind ik overdreven. Iedereen weet toch wel dat ieder forum zo zijn eigen regels heeft dus kijk je even wat deze regels zijn, als je dit niet doet heb je alleen jezelf er maar mee. En op one2xs zijn ze niet eens zo streng dat je bij je 1e foutje gelijk bestraft wordt (wat bij andere fora wel anders is).

@Jespar: wat heeft jouw informatie met het topic onderwerp te maken? Het gaat er hier niet om of jouw procentjes terecht zijn of niet, bespreek dit gewoon even met een crewlid of zo.
 

Jvdw

New member
Sanderc (link):

Fanorg (link):

Jvdw (link):
Goed idee.
Mijn suggestie zou zijn:
Als je een maal spamt, en je krijgt 10%, 12maanden erna weg.
Als je 3x spamt,
we.gif
geen procentjes weg.
Voor erge dingen, zoals lastigvallen via pb, scam enzo.
we.gif
geen procentjes weg.

Want soms, wil je echt dat leden verbannen zijn omdat ze gewoon dood irritant zijn
sadley.gif



Maar wat als je écht spijt hebt van de dingen die je hebt gedaan, maar het is wél erg
redface.gif
Gaan ze dan niet weg
yummie.gif
? Beetje oneerlijk
bloos.gif



toevoeging op 24 augustus 2012, 23:46:02:
Maar zolang je net als mij 75% hebt, let je echt wel op op wat je doet hoor
wink.gif



Wat moet ik dan zeggen met mijn 95% door al mijn spam...


toevoeging op 25 augustus 2012, 12:06:57:

Antonn (link):
Inderdaad, met dit systeem word iedereen wel ns op een keer verbannen, want je doet altijd wel per ongeluk iets fout, het floept er gewoon uit.

Veel actieve leden zijn ook gewoon weg nu als Bash en Raoul geloof ik.


Jordyz, Jordyvc, Raoul, Sebastiaanh,

zeg maar: een groot deel van de actieve leden. One2xs mag zelf kiezen, maar ze kunnen wel risicos lopen dat de actiefheid veel gaat minderen door al die leden te bannen...


Als je 95% hebt door spam vind ik het niet nodig datje %tjes weg krijgt
yummie.gif
 

Antonn

New member
Rik (link):

Jakkercol (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Jponsen (link):
Misschien ook nog een idee, zodra een nieuw lid het forum bezoekt, eerst de regels moet accepteren. Misschien dan ze gewoon meteen op accepteren klikken, maar het voorkomt weer het "Dat wist ik niet" gezever. Dan hadden ze maar moeten lezen, dan kunnen moderators dus meteen handelen zonder dat enig overleg o.i.d. nodig is.




Dat is al zo, maar iedereen klikt toch meteen op Gelezen! gok ik.
clown.gif




Waarom maken jullie niet zoeits als dit:
Gebruiker registreert

Komt op de pagina met de regels , moet minimaal 1 of anderhalve minuut ofzo de pagina hebben gezeten , en dat die persoon dan veder mag?



"Ugh ik moet wachten. Laat maar, ik registreer wel niet".

Is net als captcha. In theorie is het wel allemaal handig en goed, maar het is zo gebruikersonvriendelijk.



Dan iets dat ze in de div/textarea met de regels helemaal omlaag zijn gescrollt.
 

Jesse

New member
August (link):
Grappig om te zien hoe mensen met procenten voor deze suggestie zijn, en de weinige zonder procenten tegen.
emo.gif


Laten we het maar niet over mijn procenten hebben van een paar jaar geleden
emo.gif
Maar ik ben ook tegen eigenlijk... Je krijgt al een 2e kans (als je verbannen bent, en dan heb je eigenlijk al heel erg veel kansen gehad. Dus wat dat betreft lijkt mij zon systeem helemaal niet nodig.
 

Alemaalte

New member
Bewaakertje (link):
Top idee, na het lange startbericht had ik alleen geen zin meer om de reacties te lezen...


Daar staan nochtans belangrijke argumenten tegen, dus toch maar doen
yummie.gif
 

Fass

Active member
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden
 

Christopher

New member
Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden


Zou ook wel handig zijn, maar het brengt toch geen oplossing voor die percentjes.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden
Dat vind ik wel een goede suggestie, alleen jijzelf en de crwe kunnen zien hoeveel procent je heb. Gaat verder eigenlijk niemand wat aan
smile.gif



Christopher (link):

Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden


Zou ook wel handig zijn, maar het brengt toch geen oplossing voor die percentjes.

Die oplossing ligt bij jezelf niet bij one2xs. De oplossing is simpel, hou je aan de regels dan blijven die procentjes ook weg.
 

Antonn

New member
Marjolein (link):

Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden
Dat vind ik wel een goede suggestie, alleen jijzelf en de crwe kunnen zien hoeveel procent je heb. Gaat verder eigenlijk niemand wat aan
smile.gif



Christopher (link):

Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden


Zou ook wel handig zijn, maar het brengt toch geen oplossing voor die percentjes.

Die oplossing ligt bij jezelf niet bij one2xs. De oplossing is simpel, hou je aan de regels dan blijven die procentjes ook weg.



Dat is dus niet simpel. Soms floept er wel eens wat uit je mondvingers op het toetsenbord en dat kan je dus niet terugnemen, die percentjes daarvoor blijven voor eeuwig en hopen enkel op.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Antonn (link):

Marjolein (link):

Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden
Dat vind ik wel een goede suggestie, alleen jijzelf en de crwe kunnen zien hoeveel procent je heb. Gaat verder eigenlijk niemand wat aan
smile.gif



Christopher (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden






Zou ook wel handig zijn, maar het brengt toch geen oplossing voor die percentjes.

Die oplossing ligt bij jezelf niet bij one2xs. De oplossing is simpel, hou je aan de regels dan blijven die procentjes ook weg.



Dat is dus niet simpel. Soms floept er wel eens wat uit je mondvingers op het toetsenbord en dat kan je dus niet terugnemen, die percentjes daarvoor blijven voor eeuwig en hopen enkel op.

tsja, dan moet je zorgen dat het er niet uitfloept... denk je nu echt dat ik nooit eens lekker iemand wil uitschelden omdat ik het een ontzettende l*l vind? Maar ik hou me ook in omdat het weet dat het ongepaste taal is wat niet op een forum thuishoort dus doe ik het niet. En als je een keertje per ongeluk een topic 2x bumpt of dat je een keertje spamt krijg je heus niet gelijk procentjes hoor als je voor de rest je aan de regels houd... geloof me er wordt heel wat door de vingers gezien door de crew en ik kan het weten
yummie.gif
 

Christopher

New member
Marjolein (link):

Antonn (link):

Marjolein (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden




Dat vind ik wel een goede suggestie, alleen jijzelf en de crwe kunnen zien hoeveel procent je heb. Gaat verder eigenlijk niemand wat aan
smile.gif




Klik om eerdere quotes te tonen


Christopher (link):

Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden


Zou ook wel handig zijn, maar het brengt toch geen oplossing voor die percentjes.





Die oplossing ligt bij jezelf niet bij one2xs. De oplossing is simpel, hou je aan de regels dan blijven die procentjes ook weg.



Dat is dus niet simpel. Soms floept er wel eens wat uit je mondvingers op het toetsenbord en dat kan je dus niet terugnemen, die percentjes daarvoor blijven voor eeuwig en hopen enkel op.

tsja, dan moet je zorgen dat het er niet uitfloept... denk je nu echt dat ik nooit eens lekker iemand wil uitschelden omdat ik het een ontzettende l*l vind? Maar ik hou me ook in omdat het weet dat het ongepaste taal is wat niet op een forum thuishoort dus doe ik het niet. En als je een keertje per ongeluk een topic 2x bumpt of dat je een keertje spamt krijg je heus niet gelijk procentjes hoor als je voor de rest je aan de regels houd... geloof me er wordt heel wat door de vingers gezien door de crew en ik kan het weten
yummie.gif




Je hebt lul gezegd dus dat is 10%!

Maar het gaat er niet om dat er eens een woordje uitfloept of niet, gedrag kan soms veranderen. Na 1 jaar leer je one2xs gewoon van buiten, je kent de meeste regels en je houd je eraan, maar als je daarvoor al een paar percentjes had gekregen is het niet echt leuk, snap je?
 

Yorrick

Active member
Christopher (link):

Fass (link):
En wat vinden jullie van procenten alleen zichtbaar voor staff? Dan kan het iig niet ge-mis-interpreteerd worden


Zou ook wel handig zijn, maar het brengt toch geen oplossing voor die percentjes.



Omdat het feedback systeem er is vind ik dit wel een goede suggestie!
Ik ben nog steeds van mening, dat als je eenmaal procenten hebt gehad, en je goed op je plaats bent gezet, dat je je dan inhoud. Als je hier actief en leuk wilt blijven, let je daar op, geloof me.
Wat is het trouwens voor stom balkje? Als je niets meer verkeerd doet heeft het balkje helemaal geen waarde, toch? Waarom zou je je er dan druk om maken?


Klik om de spoiler te openen (Offtopic_Voor_Marjolein)

Marjolein (link):
geloof me er wordt heel wat door de vingers gezien door de crew en ik kan het weten
yummie.gif



Ja volgens mij ook heel erg veel
emo.gif

C9D25914BC2B86C6117A6CBA0FAF5BAE-door-de-vingers-zien.jpg



 
B

Bash

Guest
Ik vind het best een goed idee, maar goed dan kom ik dus aankakken met mijn 95%.
Maar het is inderdaad handig, alleen zie ik niet zo snel gebeuren dat je voor een topic bumpen procentjes krijgt.
Zelfs ik deed dat gister onbewust, daar heeft Lennard niks voor gegeven.

Anyway, het kan, maar het ligt ook aan de ernst van de situatie laten we maar zeggen.
Nemen we een voorbeeld van gebruiker A die 30 mensen een privebericht ging sturen met reclame, dan krijgt hij een categorie 1 warn.
Als je die gebruiker erop attendeert dat het zo niet hoort, geeft ie een grote mond en pas als die een warn krijgt dan houdt hij pas op.
Zo werkt het niet...

Dus in principe is het aan de andere kant geen goed idee omdat sommige het echt verdiend hebben.
 
Bovenaan