Bandwidth

Arjan

Member
Stel je voor je hebt een bestand op je site van 5 mb, je bandwith is 100 mb (vaak meer maar gaat even om het voorbeeld). Als 20 mensen dat gaan downloaden is je bandwith op. Je site is dan niet meer bereikbaar voor de rest van de maand.
 

Merlin

New member
Precies:

Het is dus gewoon een limiet op de data overdracht per maand.

Nog even voor de mensen die de rede hier achter niet snappen:
Als één iemand een file van 1gb beschikbaar stelt en die onbeperkt zou kunnen delen (oftewel zonder bandbreedte limiet) dan kan het zijn dat er dus continu een connectie (of meerdere connecties!) naar de server voor dat ene bestand plaats vinden. Een server heeft net als jij thuis een gelimiteerde snelheid, al ligt deze natuurlijk een stuk hoger dan bij jou thuis. Als er dus heel veel connecties tegelijk zijn dan is op een gegeven moment dit limiet natuurlijk bereikt en wordt de verbinding naar de server ontiegelijk sloom.

Door een bandbreedte limiet in te stellen ben je minder snel geneigd grote bestanden te delen omdat dan je site op suspended gaat (na een tijdje). Hierdoor zullen er minder connecties tegelijk zijn (en vooral minder "lange" connecties) en draait de server dus stabiel
smile.gif
 

Arjan

Member
Is er zeker wel. Ze zeggen onbeperkt maar als jij er elke dag 10gb doorheen jaagt dan krijg je er wel wat van te horen.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Nou zo erg is het niet hoor
smile.gif

Maar ik deel wel bestanden en bij skyhosting zat ik toen zo aan me limiet wat nogal vervelend was iedere keer.
 

Cruwdy

New member
Ik had eventjes wat plaatjes die op een site van een client moesten,
op mijn eigen host gezet omdat ik ze daar niet kon uploaden.
Binnen 1 dag 1 gig bandwith er door heen xD
en dan krijg je dit:
http://hermessites.nl/
cry.gif
cry.gif
cry.gif
cry.gif
 

Daoloth

New member
Cruwdy:
Ik had eventjes wat plaatjes die op een site van een client moesten,
op mijn eigen host gezet omdat ik ze daar niet kon uploaden.
Binnen 1 dag 1 gig bandwith er door heen xD
en dan krijg je dit:
http://hermessites.nl/
cry.gif
cry.gif
cry.gif
cry.gif


Koop groter hosting.
 

Daoloth

New member
Maar waarom is het zo dat je bij one2xs
bij een starters pakket 1500 dataverkeer krijgt voor 4 punten
en bij een light pakket 2500 datverkeer voor 8 punten, eigenlijk zou je toch zeggen... 4x2 = 8 1500x2=3000? Want ik kom eigenlijk best veel dataverkeer tekort.
 

Merlin

New member
Denk dat dat komt omdat lennard en ruben natuurlijk met hun reseller ook weer vast zitten aan een voorgeschreven data limiet. Met andere woorden, zij moeten de pakketten zo indelen dat het binnen hun reseller past + dat er nog een klein winstmarge op zit dat kan worden besteed aan ontwikkelingen en reclame.

Trouwens, over dat "unlimited bandwidth", dat is meestal gewoon op "fair use" basis. Oftewel gebruik wat je nodig hebt en wat eerlijk is tegenover je mede gebruikers. Als je op one.com gigabytes weg gaat trekken weet ik zeker dat je snel daar wat van te horen krijgt... (Maar iig niet suspended... waarschijnlijk een vriendelijk verzoek tot minder gebruik)
 

Lars

New member
Ik heb ook een tijdje bij one.com gezeten.
Met een rap site en gebruikte meer dan 50 gb per dag en nooit iets van gehoord.
 

Daoloth

New member
Lars:
Ik heb ook een tijdje bij one.com gezeten.
Met een rap site en gebruikte meer dan 50 gb per dag en nooit iets van gehoord.


Waar zit je dan nu?
 

Sjoerd

Active member
Ik geloof niet dat je 50gb per dag gebruikt
dan heb je echt een webhost nodig met 1550 GB dataverkeer.
en dat kost heel wat geld, ook voor one.com
yummie.gif
 

Merlin

New member
Sjerdo:
Ik geloof niet dat je 50gb per dag gebruikt
dan heb je echt een webhost nodig met 1550 GB dataverkeer.
en dat kost heel wat geld, ook voor one.com
yummie.gif



Zoals je hier kunt lezen heeft one.com geen bandbreedte limiet dus kan het wel zolang zij er niets van zeggen
emo.gif


En zoals lars zegt deden ze dat niet dus
emo.gif
 
Bovenaan