Bandwidth

Lennard

Active member
Even tussendoor nog:
Marijnnn:
Maar waarom is het zo dat je bij one2xs
bij een starters pakket 1500 dataverkeer krijgt voor 4 punten
en bij een light pakket 2500 datverkeer voor 8 punten, eigenlijk zou je toch zeggen... 4x2 = 8 1500x2=3000? Want ik kom eigenlijk best veel dataverkeer tekort.
Omdat je eerst 1000 MB dataverkeer kreeg bij Starter (bij alle pakketten hadden we dataverkeer = 10 * webruimte), maar dat vonden we wat weinig. Daarom hebben we het omhooggezet naar 1500 MB.
 

Daoloth

New member
Lennard:
Even tussendoor nog:
Marijnnn:
Maar waarom is het zo dat je bij one2xs
bij een starters pakket 1500 dataverkeer krijgt voor 4 punten
en bij een light pakket 2500 datverkeer voor 8 punten, eigenlijk zou je toch zeggen... 4x2 = 8 1500x2=3000? Want ik kom eigenlijk best veel dataverkeer tekort.
Omdat je eerst 1000 MB dataverkeer kreeg bij Starter (bij alle pakketten hadden we dataverkeer = 10 * webruimte), maar dat vonden we wat weinig. Daarom hebben we het omhooggezet naar 1500 MB.


Ga je ook het pakket Light verhogen? Want ik denk dat ik het in maart of februarie niet haal.
 

Merlin

New member
Hij geeft aan dat ze in het begin besloten hebben om bij het starter pakket de bw hoger te doen dan 10 * de webruimte. Van een verdere verhoging is dus geen spraken of uberhoubt sprake geweest.
 

Lennard

Active member
Marijnnn:

Lennard:
Even tussendoor nog:
Marijnnn:
Maar waarom is het zo dat je bij one2xs
bij een starters pakket 1500 dataverkeer krijgt voor 4 punten
en bij een light pakket 2500 datverkeer voor 8 punten, eigenlijk zou je toch zeggen... 4x2 = 8 1500x2=3000? Want ik kom eigenlijk best veel dataverkeer tekort.
Omdat je eerst 1000 MB dataverkeer kreeg bij Starter (bij alle pakketten hadden we dataverkeer = 10 * webruimte), maar dat vonden we wat weinig. Daarom hebben we het omhooggezet naar 1500 MB.


Ga je ook het pakket Light verhogen? Want ik denk dat ik het in maart of februarie niet haal.

Nope.. Dan zou ik of upgraden naar een hoger pakket, of extra dataverkeer bijkopen. Als je dat laatste wilt dan moet je maar een ticket aanmaken, want we hebben er ook nog geen prijzen voor.
 

Merlin

New member
Maar meestal valt het upgraden van je hosting goedkoper uit dan het bijkopen van bandbreedte... bovendien koop je extra bandbreedte per maand (kweet niet hoe dat hier zit overigens)
 

Lennard

Active member
Geen idee hoe dat bij ons zit.
Ik heb de hoster gemaild wat t ons kost; zodra ik dat weet kan ik t omrekenen naar punten en horen jullie het.
clown.gif
 

Merlin

New member
Als het goed is is er trouwens ook een verschil tussen "over je bandbreedte heen gaan" en "van tevoren bandbreedte bijkopen".

Bandbreedte wordt 1x per 24 uur gemeten... Ga je dus 30Gib eroverheen dan wordt hij pas na 0:00 op suspended gezet (zo werkt DA nou eenmaal). Dus (bij de meeste providers) moet je dan een "boete" betalen voor de hoeveelheid dat je eroverheen zit. (niet meteen bij 1mb ofzo maar wel als het echt om gigabytes gaat.)

Daarom geven providers je de mogelijkheid van te voren aan te geven dat je er overheen zult gaan en dan kun je dus voor die maand gigabytes bandbreedte bijkopen. Dat is dan dus goedkoper dan eroverheen knallen (wat notabene ook nog downtime veroorzaakt
wink.gif
)

Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe het hier zit / @ liteserver waar one2xs host.
 

Mitchels

New member
Kan ik mijn bestaande .be domeinnaam vernieuwen met deze actie?
Neen, deze actie geldt enkel voor nieuwe .be domeinnaam registraties of nieuwe transfers naar EASYHOST.
Bestaande domeinnamen worden aan de standaard prijs van 15 EUR verlengd.
 

Lennard

Active member
Flyvlmva:
Ruben , volgens mij kom je er hier goedkoper aan http://sms.easyhost.be/nl
bloos.gif
Sorry als ik jullie zou tegen houden
Kan wel, maar we hebben goede ervaringen met MDR, en dat is ook wat waard.
biggrin.gif


Prijzen worden trouwens +- 0,3 punt per GB per maand. Moet nog met Ruben overleggen met de uiteindelijke prijs, maar t zal zoiets worden.
 

Lennard

Active member
Dat kan wel, maar als je je site wilt promoten en je verwacht extra veel bezoekers in een maand dan kan dit weer goedkoper zijn.

Wij krijgen de prijzen ook doorberekend, dus veel goedkoper kunnen we t niet maken.
 

Lennard

Active member
t Loopt alleen in de huidige maand.

Als het tot 25 feb zou lopen heb je er ook weinig aan.
Stel, je hebt nu 1 GB dataverkeer en je koopt er nu 1 GB bij.
Stel dat je dan tot 25 februari 2 GB zou hebben, dan heb je op 26 februari nog maar 1 GB, dus dan wordt je site alsnog gesuspend op de 26e.
 

Merlin

New member
Even een trugkoppeling @ die sms actie van easyhost:

Voordelen voor one2xs:
- Goedkoper voor het eerste jaar

Nadelen voor one2xs:
- Geen overzicht van alle domeinen op een makkelijke pagina
- Minder makkelijk beheer van domeinen (in MDR is alles fully automated)
- Verhuizen van een domein @ smsactie kan wel na een jaar, maar is weer een hoop administratieve rompslomp.
 
Bovenaan