[centraal] Ajaxbugs

G

Guest

Guest
Lennard (link):

Xjessex (link):
Hoeft alleen online status? Niet de hele post?
Verder is het vrij onbelangrijk
Ja dat bedoelde ik ook.
smile.gif


Alleen is elke X seconden checken of er toevallig iemand online/offline is gekomen/gegaan nogal zinloos, dus dan zou het met de huidige nieuwepost-check mee moeten, dus dat kan opzich wel.

Maar ook dan is het niet de moeite waard om telkens te checken of iemand zn onlinestatus gewijzigd moet worden, dus dan zou je dat enkel bij het binnenkomen van een nieuwe post kunnen doen, dan kost het geen extra query e.d.



En uiteraard op de laatste pagina (als de user daar ook zit)
Maar inderdaad, als diegene een nieuwe post plaats, dan zijn zijn laatste gegevens al opgehaald, en die kan je dan hergebruiken voor de al bestaande posts op de laatste pagina.
 
G

Guest

Guest
Heb de laatste tijd enorm vaak dat als ik op verzend klik bij een topic reactie dat het enorm lang duurt voordat hij in beeld komt.
Soms duurt het zelfs tot 10 seconden.


toevoeging op 10 augustus 2014, 17:34:13:
Oh wauw. Een keer had ook wel duidelijk genoeg geweest denk ik
sadley.gif

Het duurde btw meer dan een minuut voordat deze posts verschenen.


toevoeging op 10 augustus 2014, 17:36:03:
En het duurt ook best lang voor een report gepost wordt.
 

Dylan

<script>
Xjessex (link):
Heb de laatste tijd enorm vaak dat als ik op verzend klik bij een topic reactie dat het enorm lang duurt voordat hij in beeld komt.
Soms duurt het zelfs tot 10 seconden.


toevoeging op 10 augustus 2014, 17:34:13:
Oh wauw. Een keer had ook wel duidelijk genoeg geweest denk ik
sadley.gif

Het duurde btw meer dan een minuut voordat deze posts verschenen.


toevoeging op 10 augustus 2014, 17:36:03:
En het duurt ook best lang voor een report gepost wordt.


Dit heb ik ook ja, op mobiel & PC


toevoeging op 10 augustus 2014, 17:39:07:
wauw
schater.gif
schater.gif
 
G

Guest

Guest
Dylanh (link):

Xjessex (link):
Heb de laatste tijd enorm vaak dat als ik op verzend klik bij een topic reactie dat het enorm lang duurt voordat hij in beeld komt.
Soms duurt het zelfs tot 10 seconden.


toevoeging op 10 augustus 2014, 17:34:13:
Oh wauw. Een keer had ook wel duidelijk genoeg geweest denk ik
sadley.gif

Het duurde btw meer dan een minuut voordat deze posts verschenen.


toevoeging op 10 augustus 2014, 17:36:03:
En het duurt ook best lang voor een report gepost wordt.


Dit heb ik ook ja, op mobiel & PC


toevoeging op 10 augustus 2014, 17:39:07:
wauw
schater.gif
schater.gif




Ja best irritant
sadley.gif

Want na elke reactie is One2xs bij mij heel sloom dus denk dan post ik nog een keer omdat One2xs misschien offline was op het moment dat ik op verzend klikte.
En na meer dan een minuut kreeg ik dus al die berichten ineens in beeld.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik weet wat je bedoelt Jesse. Ik heb de laatste tijd ook met ajaxfuncties een relatief hoge laadtijd. (en het laden van paginas lijkt ook een klein beetje omhoog te zijn gegaan).
 

Luuko

Active member
Dit kan echt niet meer langer...
Ondertussen heeft haast iedereen last van traagheid.
Deze site is toe aan vernieuwing
 

Sanderc

New member
Luukieboy (link):
Dit kan echt niet meer langer...
Ondertussen heeft haast iedereen last van traagheid.
Deze site is toe aan vernieuwing


Jammer om dit toe te geven, maar het is zo...

Vind dit wel erg voor Lennard
 
G

Guest

Guest
Dylanh (link):
Als Lennard ooit een nieuw forum systeem gaat maken, please NodeJS + AngularJS
heart.gif



Zou wel tof zijn.
Het ajax systeem is deel voor deel gemaakt in One2xs, en ik denk dat daar teveel tijd over heen is gegaan.

Heb ik ook heel vaak, dat ik iets nieuws probeer (net zoals Lennard met ajax posting op One2xs) en aldoende leer ik, en aan het eind is mijn kennis veridkhoeveeldubbeld en dan heb ik geen tijd / zin om helemaal opnieuw te beginnen.

En on the go zijn er veel dingen aangepast aan het ajax-systeem, zoals optimalisatie en zo zijn er volgens mij best veel dingen uitgehaald.

Heel nieuw forum is niet nodig, want het werkt op zich wel prima. Alleen zijn er wel veel foutjes in.

En node.js is een taal waar je die foutjes veel meer hebt, je moet daar alles goed uitdenken en de manier van werken is heeeeel anders dan php.
Vooral met een forum, heb ook een forum in node gemaakt en die heb ik 3 keer opnieuw moeten maken omdat ik php gewend was.
De eerste keer eindigde ik in een callback hell, de tweede keer was het sloom en veel fouten
een voorbeeld:

Je moet in de controller alle database opdrachten al klaar hebben, zo kan je in de view geen functies gebruiken die async werken

Codeblok:



1
2
3
4
5

var a = function(id) {
db.get(sql where id = +id+ blabla, function(res, err) {
return res[0][id];
});
}






Als je in de view zon functie aanroept a(1) dan krijg je undefined terug omdat hij niet wacht op db.get.

Dus in de controller moet je een array maken en die naar de view sturen, en als je in 1 tabel je topics hebt en in een andere tabel de posts en andere tabel de users dan moet je alle posts foreachen en dan de user ophalen de post en dat dan samen in 1 array doen.

En dan moet je een controle doen of de nieuwe array (die je naar de view stuurt) even lang is als alle database items. Pas dan kan je de array naar de view sturen.
En als je dan 1 result mist dan laad je pagina niet (blijft oneindig laden omdat er geen response terug gestuurd wordt omdat die if statement niet klopt)
 
G

Guest

Guest
Hoe moet je anders weten of de array alle resultaten heeft zodat je de view kan renderen?
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Luukieboy (link):
Dit kan echt niet meer langer...
Ondertussen heeft haast iedereen last van traagheid.
Deze site is toe aan vernieuwing



Sanderc (link):

Luukieboy (link):
Dit kan echt niet meer langer...
Ondertussen heeft haast iedereen last van traagheid.
Deze site is toe aan vernieuwing


Jammer om dit toe te geven, maar het is zo...

Vind dit wel erg voor Lennard


Dat weet Lennard / weten we zelf ook wel. Helaas kost alles vernieuwen veel tijd.



Dylanh (link):
Als Lennard ooit een nieuw forum systeem gaat maken, please NodeJS + AngularJS
heart.gif


Waarschijnlijk niet.


Xjessex (link):

Dylanh (link):
Als Lennard ooit een nieuw forum systeem gaat maken, please NodeJS + AngularJS
heart.gif



Zou wel tof zijn.
Het ajax systeem is deel voor deel gemaakt in One2xs, en ik denk dat daar teveel tijd over heen is gegaan.

Heb ik ook heel vaak, dat ik iets nieuws probeer (net zoals Lennard met ajax posting op One2xs) en aldoende leer ik, en aan het eind is mijn kennis veridkhoeveeldubbeld en dan heb ik geen tijd / zin om helemaal opnieuw te beginnen.

En on the go zijn er veel dingen aangepast aan het ajax-systeem, zoals optimalisatie en zo zijn er volgens mij best veel dingen uitgehaald.

Heel nieuw forum is niet nodig, want het werkt op zich wel prima. Alleen zijn er wel veel foutjes in.



Dit is pretty much de beste opsomming van hoe het er nu voor staat.
 
G

Guest

Guest
Dylanh (link):
Kan je niet gewoon beter Angular de view laten renderen en node in de backend


Ik heb weinig ervaring met angular. Zal er binnenkort eens naar kijken, als je even tijd hebt op Skype binnenkort zal wel chill zijn
smile.gif



toevoeging op 10 augustus 2014, 23:29:09:

Rik (link):

Xjessex (link):

Dylanh (link):
Als Lennard ooit een nieuw forum systeem gaat maken, please NodeJS + AngularJS
heart.gif



Zou wel tof zijn.
Het ajax systeem is deel voor deel gemaakt in One2xs, en ik denk dat daar teveel tijd over heen is gegaan.

Heb ik ook heel vaak, dat ik iets nieuws probeer (net zoals Lennard met ajax posting op One2xs) en aldoende leer ik, en aan het eind is mijn kennis veridkhoeveeldubbeld en dan heb ik geen tijd / zin om helemaal opnieuw te beginnen.

En on the go zijn er veel dingen aangepast aan het ajax-systeem, zoals optimalisatie en zo zijn er volgens mij best veel dingen uitgehaald.

Heel nieuw forum is niet nodig, want het werkt op zich wel prima. Alleen zijn er wel veel foutjes in.



Dit is pretty much de beste opsomming van hoe het er nu voor staat.



Best herkenbare situatie.
Vooral als je alleen werkt, dus snap sowieso dat zo 1,2,3 het niet helemaal wordt opgelost.
Maar ik vind het wel een prio om ervoor te zorgen dat reacties gewoon snel gepost worden. Aan de server ligt het niet namelijk.
Automatisch samenvoegen (ook ajax) werkt wel altijd gewoon snel.


toevoeging op 10 augustus 2014, 23:29:18:
Oke dat laatste neem ik terug
bloos.gif
 
Bovenaan