[centraal] Ajaxbugs

Luuko

Active member
Dan gaan we voor een nieuw jasje voor ome2xs
smile.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Dylanh (link):
Wat is de technische rede
nooo.gif
dat het nu opeens veel slechter werkt dan vroeger?


Dat er veel kleine veranderingen zijn geweest is een ding. De database bijvoorbeeld is een ander ding. Wanneer er ergens ook maar iets geen goede indices heeft kan de database naar verloop van tijd steeds langzamer worden met de hoeveelheid posts die er inmiddels zijn.
Voor de rest heb ik ook geen idee waar het nog meer aan kan liggen
 
G

Guest

Guest
Rik (link):

Dylanh (link):
Wat is de technische rede
nooo.gif
dat het nu opeens veel slechter werkt dan vroeger?


Dat er veel kleine veranderingen zijn geweest is een ding. De database bijvoorbeeld is een ander ding. Wanneer er ergens ook maar iets geen goede indices heeft kan de database naar verloop van tijd steeds langzamer worden met de hoeveelheid posts die er inmiddels zijn.
Voor de rest heb ik ook geen idee waar het nog meer aan kan liggen



Het lijkt erop als je op verzend klikt hij wacht tot de eerst volgende update interval en dat hij dan pas je bericht toont. Dat hij dus niet bij elke post een nieuwe update van het topic doet om load te besparen.
Alleen, als je het slim aanpakt (of het echt zo slim is ligt aan de situatie) dan maak je een clientside functie die de post insert.
Voordeel: je post staat er direct zonder extra load
Nadeel: Als je een button (zoals edit) wil aanpassen zou je dit moeten doen op de plaats van server-side en client-side.

Oplossing voor dat nadeel: een functie maken die zowel client als server side gebruikt wordt om een post in een post-div te zetten met de juiste buttons
Oplossing #2: De vorige post clonen (met jquery kan je makkelijk een div clonen) en dan alle buttons hiden en alleen de buttons showen waar je recht op hebt (edit, report, quote, PB, etc)
 

Lennard

Active member
Xjessex (link):

Rik (link):

Dylanh (link):
Wat is de technische rede
nooo.gif
dat het nu opeens veel slechter werkt dan vroeger?


Dat er veel kleine veranderingen zijn geweest is een ding. De database bijvoorbeeld is een ander ding. Wanneer er ergens ook maar iets geen goede indices heeft kan de database naar verloop van tijd steeds langzamer worden met de hoeveelheid posts die er inmiddels zijn.
Voor de rest heb ik ook geen idee waar het nog meer aan kan liggen



Het lijkt erop als je op verzend klikt hij wacht tot de eerst volgende update interval en dat hij dan pas je bericht toont. Dat hij dus niet bij elke post een nieuwe update van het topic doet om load te besparen.
Alleen, als je het slim aanpakt (of het echt zo slim is ligt aan de situatie) dan maak je een clientside functie die de post insert.
Voordeel: je post staat er direct zonder extra load
Nadeel: Als je een button (zoals edit) wil aanpassen zou je dit moeten doen op de plaats van server-side en client-side.

Dat lijkt tof en heb ik ooit ook overwogen, maar dan krijg je de valse suggestie dat je post is aangekomen, terwijl je misschien geen internet hebt, uitgelogd bent, of om een andere reden je post niet wordt verwerkt.

Hij wacht nu niet tot de volgende update-interval, maar hij vraagt zelf een update aan zodra de post is verwerkt, en daar zou je nieuwe post bij moeten zitten.
 
G

Guest

Guest
Nja ik denk te veel in nodejs nu. Dat is heel anders dan PHP.
Dan werk je sowieso vaker met sockets en kan je gewoon lompe data heen en weer sturen over de status van je bericht.
Bij verzonden, bij aankomst op de server, bij verwerking op de server en bij response van de server.
Als de socket wegvalt dan komt er te staan dat het posten van je bericht gefaald is (en de server stopt dan met het verwerken van je post)

Maar zo kan je overal wel checks voor inbouwen of de server wel online is
emo.gif
 

Timkb

New member
Lennard (link):

Xjessex (link):

Rik (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Dylanh (link):
Wat is de technische rede
nooo.gif
dat het nu opeens veel slechter werkt dan vroeger?






Dat er veel kleine veranderingen zijn geweest is een ding. De database bijvoorbeeld is een ander ding. Wanneer er ergens ook maar iets geen goede indices heeft kan de database naar verloop van tijd steeds langzamer worden met de hoeveelheid posts die er inmiddels zijn.
Voor de rest heb ik ook geen idee waar het nog meer aan kan liggen



Het lijkt erop als je op verzend klikt hij wacht tot de eerst volgende update interval en dat hij dan pas je bericht toont. Dat hij dus niet bij elke post een nieuwe update van het topic doet om load te besparen.
Alleen, als je het slim aanpakt (of het echt zo slim is ligt aan de situatie) dan maak je een clientside functie die de post insert.
Voordeel: je post staat er direct zonder extra load
Nadeel: Als je een button (zoals edit) wil aanpassen zou je dit moeten doen op de plaats van server-side en client-side.

Dat lijkt tof en heb ik ooit ook overwogen, maar dan krijg je de valse suggestie dat je post is aangekomen, terwijl je misschien geen internet hebt, uitgelogd bent, of om een andere reden je post niet wordt verwerkt.

Hij wacht nu niet tot de volgende update-interval, maar hij vraagt zelf een update aan zodra de post is verwerkt, en daar zou je nieuwe post bij moeten zitten.



Overstappen op NginX
pompom.gif
en vervolgens van de prachtige fastcgi_finish_request() functie gebruik maken, dan hoeft niemand te wachten en kan PHP lekker zijn werk (gedeeltelijk) in de achtergrond doen.
 

Sjoerd

Active member
Als iemand een bericht wijzigt en de post refresht, staat er dat ik het bericht zelf gewijzigd heb..
 

Lennard

Active member
Hm, ik ga hem nog wat verbeteren dan.

Hij staat nu standaard uit, in je profiel heb ik diep weggestopt die optie gemaakt die Sjoerd zegt, dus je moet het even handmatig aanzetten.
 

Jurgen

Active member
Timmie (link):
Een gevonden, Youtube filmpje kapt ermee als er een nieuwe post in de topic is gegooit



Jurrie (link):
Wanneer je een Youtube liedje luistert in een topic, stopt hij wanneer er een nieuwe post komt via AJAX.
biggrin.gif



Ik was je voor.
biggrin.gif
 

Joeryy

Active member
Even proberen of het 100% werkt hoor!
nopompom.gif



toevoeging op 1 januari 2012, 01:08:44:
Hoop het
redface.gif



toevoeging op 1 januari 2012, 01:09:18:

Poedeltje (link):
Even proberen of het 100% werkt hoor!
nopompom.gif


Werkt perfect he!
schater.gif


toevoeging op 1 januari 2012, 01:08:44:
Hoop het
redface.gif



toevoeging op 1 januari 2012, 01:08:44:
Hoop het
redface.gif
[/quote]

toevoeging op 1 januari 2012, 01:08:44:
Hoop het
redface.gif
[/quote]

toevoeging op 1 januari 2012, 01:08:44:
Hoop het
redface.gif
[/quote]
 
Bovenaan