DDoS naar webserver 3

O

One2xs

Guest
Hoi,

Sinds een uur is er een DDoS naar webserver 3 aan de gang. We hebben hier direct op gereageerd door de server uit te schakelen en zo overlast naar de andere servers in het netwerk te voorkomen. Zojuist leek het weer rustig te zijn en hebben we geprobeerd de server weer even in te schakelen, maar helaas begon de DDoS vrijwel direct weer waardoor we ervoor hebben gekozen de server weer uit te zetten.

We wachten dus even en gaan later vanavond de server weer proberen aan te zetten, helaas hebben we op het moment geen andere keuze.

De leden die een host hebben op server 3 hebben inmiddels per host op die server een compensatie van 0,25 punt gekregen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak, we begrijpen dat de uptime van een host erg belangrijk is en we doen er alles aan om een zo hoog mogelijke uptime te waarborgen, maar helaas zijn er mensen die het verpesten voor anderen.

Even geduld dus, ik hoop dat hij later vanavond weer online kan.

Groet,
one2xs team
 

Braam

New member
Dat is zeer zeker jammer
sadley.gif
 

Christum

Member
jup zeker jammer, maarja ik moet maar eens een andere hobby uit de kast halen zolang ik niet aan me site kan verder hobbyen
sadley.gif
 

Lennard

Active member
Lasertools (link):
jup zeker jammer, maarja ik moet maar eens een andere hobby uit de kast halen zolang ik niet aan me site kan verder hobbyen
sadley.gif

Je kunt altijd enquêtes en andere doe-ads gaan doen.
clown.gif
 

Wouterp

New member
Tanx voor de 0.25 had ik net nodig
yummie.gif
Eigelijk niet maarja, Jammer van de Ddos wie is mogelijke aanstichter of Udunno?
 
G

Guest

Guest
Muwaa
sadley.gif

Stomme Noobs die denken dat ze stoer zijn.
Net weer webserver3 die net offline moet zijn hea ;l
 

Christum

Member
Lennard (link):

Lasertools (link):
jup zeker jammer, maarja ik moet maar eens een andere hobby uit de kast halen zolang ik niet aan me site kan verder hobbyen
sadley.gif

Je kunt altijd enquêtes en andere doe-ads gaan doen.
clown.gif



En wat als je de meeste gedaan hebt die gratis zijn, en waar je niks voor hoeft te kopen?
 

Laserhotel

New member
waarom is de webserver 3 elke keer tijdens mijn hobby/werk uurtjes of xD

nu, moet ik weer iets anders verzinnen om te doen, net al 8 uur op school verveelt en nu nog deze uurtjes er bij
sadley.gif


Achja.


Ps. gisteren was de webserver 3 ook al offline wat was daar dan de reden van?
 

Matthiasfr

New member
Quote:
De leden die een host hebben op server 3 hebben inmiddels per host op die server een compensatie van 0,25 punt per host gekregen.
 

Lennard

Active member
Matthiasfr (link):

Quote:
De leden die een host hebben op server 3 hebben inmiddels per host op die server een compensatie van 0,25 punt per host gekregen.


Fixed.
smile.gif



Laserhotel (link):
gisteren was de webserver 3 ook al offline wat was daar dan de reden van?
Volgens ons systeem was de server gewoon up, dus ik weet niet waarom hij onbereikbaar was. Misschien heel kort even dat ons systeem het niet opmerkte ofzo?
 
G

Guest

Guest
Lennard (link):

Matthiasfr (link):

Quote:
De leden die een host hebben op server 3 hebben inmiddels per host op die server een compensatie van 0,25 punt per host gekregen.


Fixed.
smile.gif



Laserhotel (link):
gisteren was de webserver 3 ook al offline wat was daar dan de reden van?
Volgens ons systeem was de server gewoon up, dus ik weet niet waarom hij onbereikbaar was. Misschien heel kort even dat ons systeem het niet opmerkte ofzo?



Wanneer doet ie t weer?
 

Xrayz

New member
Is het geen idee om de IPs van de servers te verbergen bij de status?
Een DDoS gaat toch via een ip adres.
 

Lennard

Active member
Als je een ping doet naar een domeinnaam dan heb je zo het IP adres van de server, dus dat helpt helaas niet.

Om de reden die jij zegt hebben we wel de IP adressen bij de VPS servers weggehaald.
smile.gif



Basaapjes (link):
Wanneer doet ie t weer?
Er was net een DDOS op server 2 die onze hoster nog net kon voorkomen, dus ik ben bang dat het nog even duren gaat.
 

Laserhotel

New member
Lennard (link):
Om de reden die jij zegt hebben we wel de IP adressen bij de VPS servers weggehaald.


Eerlijk gezegt begrijp ik zo wie zo niet waarom die ips er staan, wat is de reden waarom ze er staan en is het echt nodig dat ze daar staan?
shutup.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Laserhotel (link):

Lennard (link):
Om de reden die jij zegt hebben we wel de IP adressen bij de VPS servers weggehaald.


Eerlijk gezegt begrijp ik zo wie zo niet waarom die ips er staan, wat is de reden waarom ze er staan en is het echt nodig dat ze daar staan?
shutup.gif




Als je bent vergeten wat het ip is voor direct-admin kijk ik altijd daar.
 

Laserhotel

New member
mm.. alleen voor beheerders/staff van one2xs beschikbaar stellen?
alleen dat is zeker weer geen optie voor de mensen die het zelfde probleem hebben....
aah.gif

srry voor de offtopic
 

Lennard

Active member
Waarom zou hij weg moeten dan?
Iemand die de boel plat wil gooien doet even "ping lalala.s3.one2xs.com" en dan heeft hij ook het IP adres, dus die houden we er niet mee tegen.
 
Bovenaan