DDoS naar webserver 3

Marvinn

Active member
Nee maar als de server steeds aan en uit moet schiet je ook niks mee op. Dus eigenlijk kunnen jullie niks doen dan alleen op de knop drukken zodat de server uitgaat of iets dergelijks.
 

Alemaalte

New member
Laserhotel (link):
achja, je kunt er niks aandoen. hoogstes proberen de ddoser te vinden.
jammer dat je dat niet weet, en in nederland niemand mag slaan
xd.png

valt weer onder mishandling -,-. hij mishandelt onze websites en de webservers van one2xs. en dat mag dan weer wel
confused.gif

Nederlandse wetten zijn krom
xd.png



Wie zegt dat dat mag?
Doe gewoon wat je zelf denkt dat goed is i.p.v. als een zombie naar de wet te luisteren.
Ontopic: Is hosts verplaatsen veel werk? Want dan zou je kunnen gaan uitzoeken welke host de overlast veroorzaakt en dan zien waar de ddos vandaan komt. Misschien is het iets illegaals ofzo.
Dan zou je aan de eigenaar v/d host kunnen vragen te stoppen met zon zaken online gooien.

Veel succes in ieder geval.
 

Marvinn

Active member
Ze kunnen niet zien waar de ddos vandaan komt. Want de ddos komt bij de server aan en klapt meteen uit.

En de ddos is gericht op het ip.
 

Laserhotel

New member
na mijn idee kant dit wel een chatroom worden over ddos
xd.png

@lennard
volgens mij had je mijn vorige bericht niet gelezen:

Quote:
laat me raden. servers staan nu aan. terwijl ik op school zit waar geen ftp toegang mogelijk is. en dan kom ik thuis bam servers uit....

Quote:
Vervolg:
alleen gisteren is zacht uitgedrukt aangezien het al begon op/om 21-6-2011
overigens heb ik al mijn veiling op de website moeten verplaatsen naar volgende week...


De servers gaan net elke keer uit als ik net thuis ben -,-
 

Lennard

Active member
Laserhotel (link):
na mijn idee kant dit wel een chatroom worden over ddos
xd.png

@lennard
volgens mij had je mijn vorige bericht niet gelezen:

Quote:
laat me raden. servers staan nu aan. terwijl ik op school zit waar geen ftp toegang mogelijk is. en dan kom ik thuis bam servers uit....

Quote:
Vervolg:
alleen gisteren is zacht uitgedrukt aangezien het al begon op/om 21-6-2011
overigens heb ik al mijn veiling op de website moeten verplaatsen naar volgende week...


De servers gaan net elke keer uit als ik net thuis ben -,-

Het komt gewoon allemaal door jou
biggrin.gif


Ik snap dat je er misschien niks aan hebt dat nu alles online is, maar het is geen of-of-situatie. Het is niet zo dat als we nu alles open zetten dat dan vanmiddag alles offline is, en als we nu alles offline zetten dat dan vanmiddag alles gewoon werkt. Zo werkt het helaas niet; die DDOS komt wanneer hij komt en kunnen we nauwelijks tegenhouden; als hij om 16:00 begint dan kan de server niet online, ook al is hij de hele dag al uit geweest.


Alemaalte (link):
Is hosts verplaatsen veel werk? Want dan zou je kunnen gaan uitzoeken welke host de overlast veroorzaakt en dan zien waar de ddos vandaan komt. Misschien is het iets illegaals ofzo.
Dan zou je aan de eigenaar v/d host kunnen vragen te stoppen met zon zaken online gooien.

Veel succes in ieder geval.
Een DDOS is zoals Nickjexx zegt inderdaad gericht op een IP adres, dus we weten niet door wie het komt, hosts verplaatsen heeft dus weinig zin... Als IPv6 is uitgerold dan kunnen we elke website een eigen IP adres geven en zo kijken op welke website de DDOS gericht is, maar nu gaat dat jammer genoeg nog niet.
 

Alemaalte

New member
Ik bedoelde je verplaats de helft van de hosts naar een andere webserver en de andere helft niet, blijft de ddos of server 3 dan kan het er een van hen zijn, verplaatst ze naar de andere dan zit ze bij de andere helft enz.
 

Marvinn

Active member
Waarom kan IPv6 nog niet?

Alemaalte (link):
Ik bedoelde je verplaats de helft van de hosts naar een andere webserver en de andere helft niet, blijft de ddos of server 3 dan kan het er een van hen zijn, verplaatst ze naar de andere dan zit ze bij de andere helft enz.

Het is niet op een website gericht maar een ip. En het ip houden ze toch wel. Ookal is die gene van de webserver af.

//Edit
Zou het niet komen omdat de ips op elkaar lijken?

Server 2 89.188.29.41
Server 3 89.188.29.59

Dat ze het hele 89.188.29.xx dossen?
 

Mitchh

New member
Alles weer overzetten helpt ook niet veel begrijp ik, want toen server 2 onder vuur lag en alles naar server 3 werd gezet is er ook niet veel gebeurt.
 

Matthias

Active member
Nickjexx (link):
Waarom kan IPv6 nog niet?

Alemaalte (link):
Ik bedoelde je verplaats de helft van de hosts naar een andere webserver en de andere helft niet, blijft de ddos of server 3 dan kan het er een van hen zijn, verplaatst ze naar de andere dan zit ze bij de andere helft enz.

Het is niet op een website gericht maar een ip. En het ip houden ze toch wel. Ookal is die gene van de webserver af.

//Edit
Zou het niet komen omdat de ips op elkaar lijken?

Server 2 89.188.29.41
Server 3 89.188.29.59

Dat ze het hele 89.188.29.xx dossen?



Bij een DDoS kan het zijn dat ze een hele range onder vuur nemen, maar soms ook op een specifiek IP adres, maar daardoor kunnen andere servers ook overlast krijgen omdat die onder hetzelfde netwerk zitten.
 

Jesse

New member
Een tijd terug heb ik bij Liteserver geïnformeerd over het volgende:

Wanneer hosting A eruit ligt, dan worden de gegevens automatisch naar hosting B verzonden (en andersom). Zodat de websites dan op een andere server toch online kan blijven. Misschien is dit ook wat voor One2xs? Veel downtime zou hier waarschijnlijk door voorkomen kunnen worden. De kosten vallen bovendien ook erg mee, want Liteserver zei toen dat dit ongeveer €150,00 per jaar kost.
 

Matthias

Active member
Maar die server heeft dan andere IPs, dus dan moeten de nameservers gewijzigd worden en doorgevoerd worden bij elk domein, je mag rekenen op 24 uur voor het bij iedereen zichtbaar is, en daartegen is de DDoS misschien gestopt. Dan kan je weer de oude nameservers gaan toepassen op je domein, en duurt het misschien weer 24 uur voor alles terug zichtbaar is voor iedereen.
 

Jesse

New member
Matthias (link):
Maar die server heeft dan andere IPs, dus dan moeten de nameservers gewijzigd worden en doorgevoerd worden bij elk domein, je mag rekenen op 24 uur voor het bij iedereen zichtbaar is, en daartegen is de DDoS misschien gestopt. Dan kan je weer de oude nameservers gaan toepassen op je domein, en duurt het misschien weer 24 uur voor alles terug zichtbaar is voor iedereen.

Ow ja daar had ik nog niet aan gedacht, is hier verder geen andere oplossing voor?
 

Retry

New member
Mijn oplossing is DE oplossing... doe dit nou maar snel voordat alle servers verneukt worden
Ik heb de software oplossing gebruikt op mijn AA3 | COD MW2 servers die werden ge-ddost
Dat was 2 jaar geleden... dus het is ook voor grote doelgroepen en het werkt ook.

Trouwens is GHED niet aan het attacken D:
 

Laserhotel

New member
Quote:
Achja, slechter kan het niet worden.


@lennard
wat ik dus al in een paar berichten terug zei, slechter kan het niet worden
xd.png


Hopen dat ze nu niet ddos doen kan ik eindelijk weer hobbieën
xd.png
 

Badboybramm

New member
Retry (link):
Mijn oplossing is DE oplossing... doe dit nou maar snel voordat alle servers verneukt worden
Ik heb de software oplossing gebruikt op mijn AA3 | COD MW2 servers die werden ge-ddost
Dat was 2 jaar geleden... dus het is ook voor grote doelgroepen en het werkt ook.

Trouwens is GHED niet aan het attacken D:


Dit is dus totaal geen oplossing. een COD server zou, denk ik, rond de 200 Connections aankunnen, en niet meer. Als we hier over webservers praten, praten we over zo ongeveer 1000 connections per server, dit zijn er dus sowieso 2000 in totaal. daar zijn die 7 connections op die server van jou niks bij.
 

Alemaalte

New member
Nickjexx (link):
Waarom kan IPv6 nog niet?

Alemaalte (link):
Ik bedoelde je verplaats de helft van de hosts naar een andere webserver en de andere helft niet, blijft de ddos of server 3 dan kan het er een van hen zijn, verplaatst ze naar de andere dan zit ze bij de andere helft enz.

Het is niet op een website gericht maar een ip. En het ip houden ze toch wel. Ookal is die gene van de webserver af.

//Edit
Zou het niet komen omdat de ips op elkaar lijken?

Server 2 89.188.29.41
Server 3 89.188.29.59

Dat ze het hele 89.188.29.xx dossen?



Er is altijd een reden dat ze ddosen ...
Ze vullen niet willekeurig een ip in ...
 

Luukvdo

New member
Retry (link):
Mijn oplossing is DE oplossing...

Ik denk dat dat aan de hoster is om dat te beslissen. Ik zal eens aan hem vragen wat hij van jouw oplossing vindt.

Retry (link):
doe dit nou maar snel voordat alle servers verneukt worden

Wie zegt dat dat gebeurd?
 
Bovenaan